«بچه‌های بد»؛ شگفتانه‌‌ای پر از هیجان/ قسمت دوم

پیامی که برای انیمیشن «The Bad Guys» می‌توان دریافت، بسیار ساده است؛ آیا اشخاص در جامعه می‌توانند تغییر کنند؟ آیا درکی که جامعه از گذشته و سابقه آنها دارد کافی است؟ آیا جایی را برای رشد و بهتر شدن آنها نمی‌توان متصور شد؟

در این فیلم تلنگری است که به جامعه و افراد آن می‌زند؛ به تصورات نادرست جامعه، از خوبی گرفته تا سیستم زندان و نحوه رفتار ما با محکومان سابق. همه‌ی این تلنگرها به گونه‌ای تیزبینانه و کوبنده ارائه می‌شود، اما نکته مثبت اینجاست که این انیمیشن هرگز موعظه نمی‌کند.

در این انیمیشن موارد برای دوست داشتن زیاد است؛ فضاسازی و تصویرسازی در این انیمیشن فوق‌العاده است. هر سکانس، اکشن، پر هیجان، پویا و تماشایی است و دیدن این صحنه ها کاملاً لذت‌بخش است.

شوخی‌هایی که بازخوانی شوخی‌های آثار هالیوودی است؛ مانند شوخی‌هایی طولانی آقای کوسه، استاد مبدل، که می‌تواند هر کسی را فقط با یک کلاه و سبیل، یا یک لباس درخشان به طرز قانع کننده‌ای گول بزند و این شوخی هر بار به خوبی اجرا می‌شود.

بسیاری از فیلم‌های جناییِ شاخص به دلیل ترکیبی از خشونت افسارگسیخته و کمدی تاریک هستند که به یاد مانده‌اند و از آنها یاد می‌شود، اما در فیلم پسران بد انتظاراتی که از این ژانر می‌رود را تنها از نظر بازیگوشی محض برآورده می‌کند. این انیمیشن را می‌توان شبیه به یک پارودی دانست اما به زبان مدرن، این اثری که تلاش می‌کند یک نوع داستان جنایی را با یک فرایند جذاب تعریف کند.

انیمیشن

نکته قابل توجه این است که در اینجا فقط سبک انیمیشن نیست که تازگی دارد. «رفقای بد یا آدم‌بدها» بیشتر سعی در معرفی یک نسل جدید از فیلم‌های سرقتی دارد. انیمیشن The Bad Guys یک فیلم سرقتی، یک ماجراجویی اکشن و یک داستان شیرین با شخصیت‌های جالب و موسیقی عالی است که همگی در یک بسته شیک قرار دارند.

شگفتانه‌هایی که در سراسر فیلم برای مخاطب ایجاد شده می‌تواند تماشاگر را تا آخر، پای این انیمیشن بنشاند. اینکه خانم روباه فرماندار، خود یک سارق معروف و سابقه‌دار است و یا تغییر تمامی دوستان جناب گرگ، اینها شگفتانه‌های اخلاقی فیلم هستند.

تغییر حیوانی حیوانات این انیمیشن یعنی تکان خوردن دم حیوانات حتی عنکبوت، حرکتی زیرکانه و با تدبیری از سوی گروه سازنده است که با شناخت و مطالعه رفتاری حیوانات صورت گرفته است، البته برای عنکبوت بعید می‌دانم.

نوع ارتباط و دوستی بین انسان‌ها و حیوانات و زندگی مسالمت آمیزی که آنها با هم دارند هم نکته‌ای است جذاب و مورد علاقه طرفداران محیط زیست و حامیان حیوانات. داشتن نقد اجتماعی به عدم اعتماد به کسانی که سمت‌های مدیریتی دارند هم جز نکاتی است در فیلم به آن اشاره شده است.

در آخر برای سپری کردن اوقات خوش و پر هیجان در کنار خانواده و فرزندان خود می‌توانید نسخه دوبله شده این انیمیشن را ببینید.