اسرائیل؛ سیاست فرار از صحنه!

جنجال رسانه‌ای اسرائیل و اعلام این رژیم مبنی بر تصمیم ایران به انتقام در استانبول، یک ترفند پیش‌دستانه برای منصرف کردن ایران و یا طبیعی قلمداد کردن حوادث فراوانی است که این چندروزه در سرزمین‌های اشغالی روی داده است!

بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روز شنبه در سخنانی ادعا کرد که به هرگونه حمله احتمالی جمهوری اسلامی ایران به شهروندان صهیونیستی در ترکیه پاسخ «قاطع» خواهد داد.

در همین ارتباط، دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز شنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و با استناد به این گفته گانتز نوشت: «من از تمام اسرائیلی‌های مقیم ترکیه درخواست می‌کنم از دستورالعمل‌های نیروهای امنیتی پیروی کنند.»

گانتز در ادامه این بیانیه می‌گوید: « اسرائیل می‌کوشد راه تلاش‌های ایران برای حمله را سد کند و آماده است تا به هرگونه حمله علیه شهروندان اسرائیل ، در هرکجا انجام شود، پاسخ قاطع دهد. »

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که تاکنون ایران، از ترکیه به‌عنوان محلی برای تلافی‌جویی و تسویه‌حساب با طرف اسرائیلی استفاده نکرده است و اصولاً با وجود نفوذ اطلاعاتی ایران در درون مرزهای اسرائیل و همچنین اشراف بر مراکز و افراد هدف، جمهوری اسلامی ایران نیازی به استفاده از خاک ترکیه ندارد.

بااین‌وجود سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفته است: «ایران تلاش دارد تا شهروندان بی‌گناه اسرائیل را در استانبول شکار کند و وزارت خارجه این کشور نسبت به سفر شهروندان این کشور به ترکیه هشدار داده است.»

اسرائیل

این خبرپراکنی و هراس‌افکنی از تصمیم ایران به انتقام در ترکیه، حتی نتوانست مقامات آنکارا را نگران کرده و آنها را به اخطار یا حتی یک واکنش ساده وادار کند و ادعای مقامات اسرائیلی نه‌تنها از جانب ترکیه، بلکه از سوی هیچ کشوری جدی گرفته نشد! چرا که مدت‌هاست ایران از طریق نیروهای نیابتی ضربات مهلکی را به این رژیم وارد کرده و همگان از سیاست هوشمندانه ایران در تحمیل زمین‌بازی به اسرائیل و سپس نواختن سیلی بر صورت این رژیم آگاه هستند.

لذا ترکیه نیز با درک روشن از دکترین امنیت ملی ایران یعنی «برخورد پنهان» در درون سرزمین‌های اشغالی که با اقدام ناشیانه اسرائیل در ترور شهید صیاد خدایی در قلب تهران به‌سوی استراتژی «پاسخ فوری و برخورد نیمه پنهان» تغییریافته است، عکس‌العملی به سخنان بیهوده سران این رژیم نشان نداده است!

از این روی اظهار نگرانی رژیم صهیونیستی از انتقام ایران در استانبول، اهداف دیگری داشته که از جمله آن می‌توان به تردیدافکنی در میان مسئولان ایرانی برای جلوگیری از عملیات امنیتی متقابل ایران اشاره کرد؛ هدفی که شکست‌خورده و با بی‌اعتنایی دیگر کشورها و اثربخش نبودن این شوی تبلیغاتی و در نتیجه، مشخص‌شدن آشفتگی اسرائیل ، باید به‌زودی شاهد حوادث بی‌شماری در سرزمین‌های اشغالی باشیم.