سایت گمرک ایران

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

سایت گمرک ایران را از این سایت دریافت کنید.

سایت گمرک irica.ir

در این مقاله سامانه ها لینک ورود به سایت گمرک irica.ir، رجیستری گوشی در سایت گمرک، نحوه دانلود برنامه گمرک و خدمات سامانه گمرک ارائه شده است.

سایت گمرک irica.ir

برای مشاوره ورود به سایت گمرک

برای مشاوره ورود به سایت گمرک

برای ورود مستقیم به سایت گمرک کلیک کنید.

در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سایت گمرک ایران به نشانی irica.ir ارائه شده است.

عناوین اصلی این مقاله

سایت گمرک چیست irica.ir

راهنمای ورود به سایت گمرک

رجیستری گوشی در سایت گمرک

دانلود برنامه گمرک موبایل

سامانه های گمرک

خدمات الکترونیک سایت گمرک

سوالات متداول

گمرک به محلی در مرزهای اطراف کشور گفته می شود که صادرات و واردات کالا یا خدمات در آن محل ها صورت می گیرد. اداره گمرک جمهوری اسلامی ایران وظیفه کنترل ورود و خروج کالا به کشور بر اساس قوانین را دارد.

با رشد تجارت خارجی و صادرات، گمرک نقش مهمی در کنار سایر عوامل تجارت نظیر بانک ها ایفا می کند. با گسترش فناوری اطلاعات و اینترنت در راستای بهبود خدمت رسانی تصمیم به راه اندازی سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران گرفته شد. در این مقاله با معرفی این سایت به نشانی irica.ir، راهنمای استفاده از خدمات و امکانات آن همراه شما خواهیم بود.

سایت گمرک چیست irica.ir

تشکیلات گمرکی دارای سابقه طولانی از زمان اشکانیان تا به امروز بوده است. گمرک سرانجام در سال 1336 به وزارت منظم افزوده شد و از سال 1345 از وزات اقتصاد جدا شده و به وزارت دارایی ملحق شد و در حال حاضر گمرک جمهوری اسلامی ایران یکی از سازمان های وابسته به وزارت امور اقتصاد و دارایی محسوب می شود.

گمرک دارای دو ساختمان مجزا در تهران واقع در خیابان ولی عصر و خیابان شهید بهشتی می باشد. اما سایت گمرک به منظور تسهیل در اجرای فرآیند تطبیق واردات و صادرات با مقررات وضع شده برای صادرات و واردات کالا طراحی و راه اندازی شده است.

جهت معرفی سامانه گمرک به نشانی irica.ir به بررسی خدمات و امکانات این سایت می پردازیم. امکاناتی نظیر استعلامات مربوط به ارزش کالا، شماره IMEI تلفن همراه، شماره بارکد کالا و سامانه هایی از قبیل سامانه ستاد ایران، سامانه استعلام پروانه، سامانه رسیدگی به شکایات و... در سایت گمرک در دسترس هستند.

بیشتر بخوانید : سامانه جامع امور گمرکی

برای عضویت در صفحه اینستاگرام ما کلیک کنید

راهنمای ورود به سایت گمرک

جهت استفاده از خدمات سایت کمرگ می بایست وارد این سایت شوید. برای ورود به سایت گمرک در مرورگر خود نشانی irica.ir را وارد کنید و بدون نیاز به ثبت نام از خدمات آن استفاده کنید.

راهنمای تصویری راهنمای ورود به سایت گمرک :

مرحله اول: با استفاده از مرورگر کروم یا فایرفاکس بدون استفاده از فیلتر شکن آدرس irica.ir را وارد کنید.

مرحله دوم: بدون نیاز به عضویت و ثبت نام قادر به استفاده از امکانات و خدمات سایت کمرگ خواهید بود.

سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن، سامانه ای است که در جهت پرداخت عوارض خودکار و غیر نقدی مورد استفاده قرار می گیرد. در این سامانه امکان ثبت نام در طرح پرداخت الکترونیکی عوارض وجود دارد و می توان بسیاری از فرآیندهای مربوط به پرداخت عوارض را از طریق سامانه avarezi.bank-maskan.ir انجام داد.

بیشتر بخوانید : سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

رجیستری گوشی در سایت گمرک

طرح رجیستری یا شناسه دار کردن تلفن همراه در سال 1384 برای اولین بار با هدف مبارزه با قاچاق و ورود غیر قانونی تلفن همراه اجرا شد و پس از یک سال به دلایلی متوقف شده و  سرانجام در سال 1396 به طور رسمی به اجرا در آمد. بر طبق این طرح گوشی های همراه پس از گذشت 30 روز از ورود به کشور و عدم رجیستری از دسترس خارج خواهند شد.

در صورتی که مسافران سفرهای خارجی دستگاهی از خارج از کشور تهیه و خریداری کرده باشند می بایست در زمان ورود به کشور، به صورت حضوری اطلاعات دستگاه خود را توسط سایت جامع گمرک ایران ثبت و تایید نمایند. این اطلاعات شامل شناسه مربوط به دستگاه، نام و نام خانوادگی مسافر، کد ملی، شماره تماس، و سایر اطلاعات دستگاه سیم کارت خور می باشد.

در مرحله بعد برای انجام رجیستری گوشی در سایت گمرک ابتدا وارد نشانی irica.ir شوید. در صفحه اول شناسه IMEI دستگاه خود را که یک کد 15 رقمی است وارد کنید. سپس پاسخ استعلام سامانه همتا در خصوص مشخصات گوشی همراه شما به نمایش در خواهد آمد، اگر برند و مدل نمایش داده شده با دستگاه شما مطابقت داشت بر روی گزینه "ادامه" کلیک کنید.

در مرحله بعدی با انتخاب نوع دستگاه، برند و مدل گوشی و اطلاعات هویتی مسافر، کد امنیتی به سیم کارت شما پیامک خواهد شد. پس از نمایش شناسه پرداخت، مبلغ و عوارض گمرکی تعیین شده و همچنین اطلاعات هویتی، در صورت تایید، گزینه "پرداخت" را انتخاب کنید و نسبت به پرداخت مبلغ ذکر شده اقدام نمایید. در نهایت پیغامی تحت عنوان پرداخت موافقت آمیز برای شما به نمایش در خواهد آمد.

راهنمای تصویری رجیستری گوشی در سایت گمرک :

مرحله اول: ابتدا در مرورگر خود آدرس سایت گمرک به نشانی irica.ir را وارد کنید.

مرحله دوم: سپس از منوی اصلی بر روی گزینه خدمات کلیک کرده و گزینه "ثبت اطلاعات گوشی همراه" را انتخاب کنید.

منبع : www.samanehha.com