عکس ناهید مسلمی

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

عکس ناهید مسلمی را از این سایت دریافت کنید.

ناهید مسلمی بازیگر سریال شهرزاد و مصاحبه جالبش

ناهید مسلمی بازیگر سریال شهرزاد و مصاحبه جالبش ناهید مسلمی بازیگر خوب کشورمان است ناهید مسلمی یکی از قدیمی های صحنه تاتر است او از سن کم عاشق

ناهید مسلمی بازیگر سریال شهرزاد و مصاحبه جالبش

مجموعه : بیوگرافی بازیگران و مشاهیر

 ناهید مسلمی بازیگر سریال شهرزاد و مصاحبه جالبش

ناهید مسلمی بازیگر خوب کشورمان است. ناهید مسلمی یکی از قدیمی های صحنه تاتر است. او از سن کم عاشق این رشته بوده است. همانطور که می دانید او در سریال نقش شهرزاد هم بازی کرده او دایه امید پسر قباد بود. اوسریال های خوب دیگری هم بازی کرده است ولی در تاتر بسیار خانم مسلمی درخشان تر هستند.

ناهید مسلمی از پرورش‌یافتگان تئاتر پس از انقلاب است، او که کار حرفه‌ای‌اش را با گروه آناهیتا اسکوئی‌ها آغاز و با بهزاد فراهانی برای اولین بار به صحنه رفت، یکی از بهترین بازیگران زن در دهه‌های اخیر است.او در سال‌های اخیر بارها توانمندی خود را در عرصه هنر نمایش به اثبات رسانده است.

از کارهای مهم بازیگری مسلمی می‌توان به: “مریم و مرداویج”(بهزاد فراهانی) تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ 1365 “مده‌آ”(قطب‌الدین صادقی) تهران، تئاتر شهر، تالار چهارسو؛ 1367 “آه خواهرم مده‌آ”(مسعود سمیعی) تهران، تئاتر شهر، تالار قشقایی؛ 1369 “سیمرغ”(قطب‌الدین صادقی) تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ 1369،”دختری از آسمان”(پرویز شیخ‌زاده) 1376 “زندان زنان”(منیژه حکمت) 1379 “تصفیه‌حساب”(تهمینه میلانی) 1385 “می‌ترسم، پس دروغ می‌گویم”(تهمینه میلانی) و سریال بازی: “پایان بازی”(بهمن زرین‌پور)1385 “بیداری”(بهرام عظیم پور) شبکه 3؛ 1386 “پرانتز باز”(کیومرث پوراحمد)1388 اشاره کرد.

گفتگو با ناهید مسلمی

من در یک خانواده‌ای بزرگ شدم که پدرم خوشبختانه آدم روشنی بود و دخترهایش را محدود نمی‌کرد. حالا شاید نسبت به شناختی که به ما دو تا دخترش داشت بود. به خاطر همین من در همان ابتدای زندگی‌ام با ادبیات آشنا شدم. خیلی دلم می‌خواست رشته علوم انسانی و ادبیات را انتخاب کنم ولی با طرز فکری که آن دوران پدر و مادرها داشتند می‌گفتند اگر ادبیات بخوانی فقط معلم می‌شوی. پدرم خیلی دوست داشت ما پزشک شویم به خاطر همین من رشته طبیعی خواندم ولی از همان کودکی کتاب‌های صمد بهرنگی و محمود دولت‌آبادی و نمایشنامه و رمانهایشان را می‌خواندم خیلی به شعر علاقه‌مند بودم و وقتی وارد دانشگاه شدم رشته‌ام زبان و ادبیات انگلیسی بود چرا که پدرم خیلی به زبان علاقه‌مند بود برای همین همراه با کارهای مدرسه زبان هم می‌خواندم در دانشکده موقعیتی پیش آمد که ما یک کار تئاتر بکنیم . “دیکته و زاویه” غلامحسین ساعدی را کار کردیم کارگردان ما بهرام دهقان پسر جوانی بود؛ پسر اسقف اعظم کلیسای خاورمیانه که متاسفانه در زمان انقلاب او را ترور کردند. این اولین کار تئاتری من بود.

این اتفاق چه سالی افتاد که اولین تجربه تئاتری شما شد؟

سال 57 که کمی آزادی به وجود آمد و من فهمیدم که تئاتر چقدر جذاب است. قبلا فقط نمایشنامه خوانده بودم پس از آن رکن‌الدین خسروی که من اصلا ایشان را نمی‌شناختم کار ما را دید و گفت اگر می‌خواهید بیائید در اداره تئاتر در کلاس‌های من شرکت کنید. من پیش از آن هیچ آشنایی با تئاتر نداشتم ولی شانس این را داشتم که “جنایت و مکافات” علی رفیعی را در سالن اصلی تئاتر شهر دیدم و همین طور “مرگ یزدگرد” بهرام بیضایی. وقتی به اداره تئاتر رفتم آقای خسروی با ما چند جلسه تمرین کرد ولی در آن زمان شرایط در ایران خیلی بد بود مشکلاتی پیش آمد که خسروی نتوانستند کلاس‌هایش را ادامه دهند و همه چیز همان جا کات شد ولی من همیشه مترصد تئاتر کار کردن بودم و از آنجا که خیلی آدم خجالتی بودم می‌خواستم شیرجه بروم توی این قضیه خجالتم و برای همین به دنبال جایی می‌گشتم که بروم تئاتر را ادامه بدهم و تنها جایی که بود آناهیتا بود که آقای مصطفی اسکویی آن‌جا را می‌چرخاند.

یعنی این می شود حدود سال 58؟

من سال 62 به آناهیتا رفتم سه سال آنجا بودم. آقای زنده‌یاد مهدی فتحی استاد بیان ما بود آقای ناصر حسینی آنجا بود، بهزاد فراهانی، بیوک میرزایی کاظم هژیر آزاد و….

از خانم‌ها بگوئید.

فقط مریم کاظمی هم کلاس من بود ولی قدیمی‌ترها شکوه نجم آبادی و خیلی‌های دیگر بودند خانم ایدن فضاالهی.

تصاویر ناهید مسلمی

پس از این تجربیاتی که بدست آوردید اولین کار تئاترتان با چه کسی بود؟

من صبح‌ها در هلال احمر به عنوان مترجم کار می‌کردم و بعد ازظهرها می‌رفتم کلاس‌های آناهیتا پس از 5 سال متوجه شدم من اصلا اهل کار اداری و صبح تا عصر رفتن نیستم و برای همین استعفا دادم.

شک نکردید؟

به هیچ وجه. همه سرزنشم کردند که این آب باریکه را نگه‌دار بازنشستگی دارد و برای تو خوب است ولی من قبول نکردم.

پس آب باریکه را قطع کردید.

بله و پشیمان هم نشدم. احساس می‌کردم که روحم به چیز دیگری احتیاج دارد و تا الان هم پشیمان نشدم. در آناهیتا نمایش”هایتی” را با زنده یاد مصطفی اسکویی کار کردیم ولی هرگز اجرا نکردیم اما پس از آن اولین کارم با بهزاد فراهانی بود ” مریم و مرداویج” که در سال 65 اجرا شد.

چه نقشی داشتید؟

من خیلی نقشم زیاد بود… یه سیاهی لشکر به اندازه نوک انگشت و اصلا حرف هم نمی‌زدم . فقط یک طبق‌هایی را حمل می‌کردیم ولی قبل از اینکه “مریم و مرداویج” را بگویم از خانم اسکویی باید حرف بزنم من یک مدتی هم کلاس‌های بانو مهین اسکویی رفتم که خیلی برایم مفید بود.

پس هر کجا که نفس تئاتری در آن دمیده می‍‌شد شما در آنجا بودید.

بله کلاس‌های ایشان فوق‌العاده بود و او یک متنی را به دست گرفته بود از نویسنده اسپانیایی بیرو بریخو به اسم “تاریکی‌های سرگشتگی” که قرار بود آن را اجرا کنیم. زمان مدیریت علی منتظری بود که امیدوارم هر کجا هستند زنده باشند چون سال‌هایی خیلی خوبی بود.

حدود چه سالی؟

سال 65. تئاتر را ایشان در آن سال‌ها آباد کردند و خیلی از بچه‌ها استخدام اداره تئاتر شدند . منتظری اجازه دادند که خانم اسکویی کار را به صحنه ببرد. همه چیز آماده بود حتی لباس‌ها ولی متاسفانه نه خانم اسکویی و نه هیچ کدام از بچه‌ها به آرزویمان نرسیدیم و اجازه ندادند کار به روی صحنه برود.

تا الان دو تا افسوس در این مصاحبه شنیدیم یکی کلاس‌های آقای خسروی و یکی اجرای بانو اسکویی امیدواریم تا آخر مصاحبه دیگر افسوس نشنویم.

امیدوارم اما من فکر می‌کنم که نه تنها من بلکه همه جامعه تئاتری در این 35 سال این افسوس را خواهند خورد که از خانم اسکویی هیچ کاری دیده نشد.

منبع : www.samatak.com

بیوگرافی ناهید مسلمی و همسرش + عکس

بیوگرافی ناهید مسلمی بازیگر،ناهید مسلمی و همسرش،ناهید مسلمی اینستاگرام،عکس همسر ناهید مسلمی،اینستاگرام ناهید مسلمی،ناهید مسلمی اهل کجاست،همسر ناهید مسلمی کیست

بیوگرافی ناهید مسلمی و همسرش

بیوگرافی ناهید مسلمی بازیگر

بیوگرافی ناهید مسلمی بازیگرناهید مسلمی بازیگر ایرانی، متولد ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۳۴ در تهران،فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته زبان انگلیسی است.خانم مسلمی هم از جمله بازیگرانی است که به خاطر علاقه به بازیگری ابتدا مسیر پرورش استعدادش در زمینه تاتر را در پیش گرفت و از تاتر به تلویزیون رسید. ناهید مسلمی در خانواده ای روشن فکر بزرگ شده است و به گفته خودش پدرش شخصیتی فهیم و دانا بوده و هرگز به تناسب شرایط حاکم بر جامعه، مانع رشد و پیشرفت دخترانش و یا ایجاد محدودیت برای ناهید و خواهرش نمی شده است.

عکس ناهید مسلمی بازیگرناهید مسلمی که اولین بار در سال ۶۸ بازیگری در یک فیلم کوتاه به نام “آخرین نگاه” را تجربه کرده بود، سال ۱۳۷۰ با ایفای نقش در “سریال فروغ بی پایان” و پس از آن با حضور در فیلم سینمایی “هنرپیشه” رسما بازیگر سینما و تلویزیون شده بود، اما آنچه نقطه عطف بازیگری او شد و باعث دیده و شناخته شدن شخصیت هنری ناهید مسلمی توسط بسیاری از مردم گردید، ایفای نقش او در سریال نمایش خانگی و محبوب شهرزاد بود. وی در این سریال بازیگر نقش بتول خانم، دایه امید فرزند شهرزاد و قباد بود.

عکس ناهید مسلمی و دخترش شیدا خلیقآغاز فعالیت حرفه ای ناهید مسلمی در عرصه بازیگری

مسیر رسیدن ناهید مسلمی به بازیگری حرفه ای، مسیر خاص و شاید به نوعی سخت بوده است. وی ابتدا در دوران دانشجویی به بازی در تاتر پرداخت و سپس توسط رکن الدین خسروی (نویسنده، کارگردان تئاتر و مترجم ایرانی) برای شرکت در کلاس های تاتری که در اداره تئاتر برگزار می شد دعوت شد، اما این حضور وی در کلاس های بازیگری با انقلاب سال ۱۳۵۷ و لغو شدن کلاس های بازیگری مقارن شد. در نتیجه به عنوان مترجم بدر سازمان هلال احمر مشغول به کار شد. این روند ادامه داشت تا اینکه مجددا در سال ۱۳۶۲ فرصت آموزش و همکاری در تاتر برایش پیش آمد که انگیزه ای شد تا عصرها بعد از حضور در محل کارش در هلال احمر، به کلاس های بازیگری برود و ۵ سال بعد کلا از سازمان علال احمر استعفا داد تا کلا به بازیگری بپردازد.

عکس شیدا خلیق و مادرش ناهید مسلمیناهید مسلمی و همسرشناهید مسلمی در سال ۱۳۷۱، زمانیکه ۳۷ سال سن داشت با آقای خلیق ازدواج کرد.حاصل ازدواج وی و همسرش یک فرزند دختر با نام شیدا خلیق است که او نیز در عرصه بازیگری فعالیت دارد و در سریال نوروزی سال ۱۳۹۸ به نام “زوج یا فرد” که از شبکه سوم سیما پخش شد، با مادرش همبازی شد. اما نهایتا ازدواج ناهید مسلمی به جدایی رسید و وی به تنهایی دخترش را بزرگ کرد.همچنین بخوانید : بیوگرافی شیدا خلیق و همسرش

عکس ناهید مسلمی در کنار مادرش و دخترش شیدا خلیقناهید مسلمی علاوه بر بازیگری در سینما، تلویزیون و تاتر، به عنوان بازیگر نمایش های رادیویی با رادیوهایی مانند: رادیو تهران، فرهنگ، جوان و قرآن همکاری هایی داشته است و در کل بعد از تاتر رادیو را بسیار دوست دارد.

عکس ناهید مسلمی و نوید محمدزادهپست اینستاگرام ناهید مسلمی برای تولد دخترش شیدا خلیق

پست اینستاگرام ناهید مسلمی برای تولد دخترش شیدا خلیقناهید مسلمی : «ولى من از اونجاى خاطره ى به دنیا اومدنت خوش ام میاد که تو فقط یه دختر نبودى که خدا بهم داد… مونس ام شدى رفیق ام شدى. دخترم…شیداى من…تولدت از همه بیشتر براى من مبارک.»

عکس شیدا خلیق و مادرش ناهید مسلمی

منبع : mojbaz.com