زمان ابلاغ وام 200 میلیونی مسکن روستایی

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

زمان ابلاغ وام 200 میلیونی مسکن روستایی را از این سایت دریافت کنید.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی در برخی مناطق کشور

اگرچه هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را ارایه نداده، بر اساس صحبت‌های مسئولان بنیاد مسکن در بعضی مناطق کشور این تسهیلات در حال پرداخت است.

شنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴

دسته‌بندی: عمران و اشتغال

کد خبر: 1401030704668

خبرنگار : 80001

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی در برخی مناطق کشور

اگرچه هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را ارایه نداده، بر اساس صحبت‌های مسئولان بنیاد مسکن در بعضی مناطق کشور این تسهیلات در حال پرداخت است.

به گزارش ایسنا، حدود شش ماه از تصویب وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام توسط دولت پرداخت خواهد شد.

شنیده می‌شود رقم مابه‌التفاوت نرخ سود حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که عدد سنگینی محسوب می‌شود و ظاهرا مسئولان سازمان برنامه معتقدند این رقم می‌تواند منجر به ایجاد تورم شود.

با این حال بعضی بانکها از جمله بانک سپه پرداخت این تسهیلات را آغاز کرده‌اند. مسئولان بنیاد مسکن در برخی مناطق کشور مثل ایلام نیز اعلام کرده‌اند روند پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تسریع شده است.

بنا به گفته حبیب الله محبی ـ مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام، طرح تسهیلات مسکن روستایی در روستاها افزایش یافته و متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: طرح تسهیلات مسکن روستایی با سود و کارمزد ۵ درصد و سقف ۲۰۰ میلیون تومان به هر نفر برای احداث مسکن روستایی در سطح روستاهای استان به تصویب رسیده است.

محبی بیان کرد: بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است و زوج‌های جدید، افراد فاقد مسکن و بازگشتی‌های از شهر به روستا در اولویت اول قرار داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام با اشاره به ثبت نام افرادی که پیش از این برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اقدام کرده‌اند، گفت: افرادی که تا تاریخ بیستم دی ماه سال ۱۴۰۰ برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی معرفی شده‌اند، این افراد نیز در اولویت تکمیل این اعتبار قرار گرفتند و مازاد ۱۰۰ میلیون تومان نیز به این افراد برای تکمیل واحدهای مسکونی آنها نیز پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

خبرنگار مجید انتظاری

دبیر متین کاکویی

اخبار مرتبط

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

درخواست بنیاد مسکن از روستاییان

فعلا وام ۱۰۰ میلیونی را بگیرید تا دویستی بیاید

سرما بیاید وام مسکن به درد روستاییان نمی‌خورد

رییس بنیاد مسکن هشدار داد

وام مسکن روستایی دیر برسد، ساختن خانه‌های بی‌کیفیت شروع می‌شود

معاون بنیاد مسکن خبر داد

نهضت مسکن در مراحل فونداسیون تا افتتاح است

رئیس بنیاد مسکن خبر داد

موافقت سازمان برنامه با پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی

نظرات

علیرضا ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۱:۵۰

چرا هیچ وقت هیچ کامنتی از بنده رو منتشر نمی‌کنید چرا هیچ خبرنگاری به رییس بنیاد مسکن نمیگه چرا هر هفته .. میگه از هفته آینده یا به زودی پرداخت میشه ...

محمد ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۲:۰۷

تورو خدا تکلیف ما رو روشن کنید ببینم ما چه خاکی باید سرمون بریزیم واقعا اگه نمیشه ۲۰۰ملیون بگید ۶ماهه مردم رو سرکار گذاشتید

ولی ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۲:۳۱

۶ماه دارن روغ میگن از هفته اینده هیچ‌ کس هم نیست بگه چرا اخه مگه روستاییان چه گناهی کردن همه چی داره گرون میشه

Mostafa ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۲:۳۷

ازتون التماس میکنم به خبرنگار تشریف ببر پیش آقای نیکزاد رییس بنیاد مسکن و راست و حسینی یه قرآن بزاره جلوی ایشون و قسمش بده حقیقت رو بگه که آیا واقعا وام میدهند یا فقط قصد خسته کردن اعصاب مردم رو دارند فکر نمیکنم شش ماه زمان کمی باشه که هنوز هم به زمان نیاز داشته باشند التماس میکنم حضوری بدید دفتر آقای نیکزاد و حقیقت امر رو بپرسید خسته شدیم اینقدر وعده این هفته و هفته بعد دادند همش میگن به زودی این به زودی کی میرسه اصلا میرسه یا بازی با روح و روان روستاییان بدبخت هست چرا هیچ کسی درد دل ما روستایی ها رو گوش نمیده گناه ما چی هست که تو راستا هستیم و کسی صدای ما نیست

جعفر ۱۴۰۱-۰۳-۲۰ ۱۹:۱۴

کو شنونده فقط کارت خبرنگار دارن اما خداکنه شرافت خبری هم باشه بخاطر مردم بپرسن

سمیه ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۴:۴۳

چرا مردم و اذیت میکنید اگه نمیخواین بدین خوب بگین تکلیفمون روشن بشه. قیمتا داره میره بالا ارزش دويست ملیون داره پایین میاد.

Ali ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۵:۱۷

بعد از ۶ ماه.دیگه خسته شدیم.هیچکس درست حرف نمیزنه.

حیدر مرادپور ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۷:۱۷

پس چرا کرمانشاه پرداخت نمی کنن؟؟بخدا خسته شدیم از بس خبر دروغ شنیدیم. خیلی از زندگیا بخاطر همین تعلل در پرداخت داره از هم میپاشه و کسی پاسخگو نیست

امین ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۷:۴۰

چرا با روح و روان ما روستایی های بیچاره بازی میکنن. بخاطر این وام کارم به طلاق کشیده. یه بار بگن میدیم یا نمیدیم دیگه

امیر ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۸:۴۸

تورا به قرآن هر کسی صدا مارو میشنوه بره تکلیف روستاهیان چیه این هفته نیامد هی بگه وام پرداخت نمیشه تا خاطرمون جمع بشه از زیر یک اتاق مردیم

سعید ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۸:۲۸

اگه نمیخواین پرداخت کنیین بگین ما یه خاکی تو سرمون بکنیم همه چی گرون شده دیگه همون ۲۰۰تومنم به درد نمیخوره

حمید ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۸:۴۷

ماقسط اول و دوم ۱۰۰میلیونی گرفتیم دیگه کم آوردیم ایا۲۰۰میلیونی شامل مامیشه

سعید فیروزی ۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۲۳:۰۲

بله شامل میسه منم مثل شما گرفتم ولی چه فایده سرکاریم

وحید ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۸:۴۷

حداقل سودشو بیشتر کنن بالآخره یه راهی هست درستش کنن

امیر ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۹:۲۲

سلام تورا بخدا چرا وام روستایی نمیدین بخاطر این وام ۲۰۰ خودمونو خونه خراب کردیم هرچه زودتر به دادمون برسید ابلاغش کنید دیگه تا کی تحمل چقدر

منبع : www.isna.ir

انتقاد رئیس بنیاد مسکن از تاخیر در پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی/نیکزاد: در حال از دست دادن زمان هستیم

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تاخیر در ابلاغ صورتجلسه شورای عالی مسکن درباره وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی، گفت: در حال از دست دادن زمان هستیم.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار رسماً استعفا کرد

انتقاد رئیس بنیاد مسکن از تاخیر در پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی/نیکزاد: در حال از دست دادن زمان هستیم

۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲ اخبار اقتصادی اخبار راه و مسکن

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تاخیر در ابلاغ صورتجلسه شورای عالی مسکن درباره وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، گفت: در حال از دست دادن زمان هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اکبر نیکزاد ثمرین در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با وزارت کشور با اشاره به اینکه هنوز پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز نشده است، اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای عالی مسکن به ریاست آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، موضوع مسکن در شهرها و روستاها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی در صورتجلسه شورای عالی مسکن بود، یادآور شد: قرار بر این شد تا سازمان برنامه و بودجه نامه مربوط به 18 درصد سود مابه التفاوت وام 200 میلیون تومانی را به بانک مرکزی بدهد تا به این ترتیب پرداخت وام مذکور آغاز شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این صورتجلسه هنوز ابلاغ نشده است، گفت: پس از جلسه شورای عالی مسکن با مسئولان مربوطه، صحبت کردم. آنها نظرات خودشان را دارند می‌گویند یارانه 200 میلیون تومان وام مسکن زیاد است.

نیکزاد با اشاره به اینکه با وام 100 میلیون تومانی که در حال حاضر برای مسکن روستایی پرداخت می‌شود ساختمان‌ها نیمه کاره رها می‌شوند تاکید کرد: مردم منتظر پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن هستند.

وی با بیان اینکه گیر ما روی سود تسهیلات است، افزود: در حال حاضر بانک سپه وام مسکن شهری را با سود 18 درصد به مردم پرداخت می‌کند متاسفانه ما در حال از دست دادن زمان هستیم.

به گزارش تسنیم، نیکزاد در ابتدای این مراسم،‌ امضای تفاهمنامه با وزارت کشور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با دستور اکید وزیر کشور همکاری‌های بنیاد مسکن و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در راستای ایجاد تعامل مثبت و سازنده، ارتقاء کیفیت ساخت و سازهای روستایی، ساماندهی امور زمین در روستاها و ... عملیاتی می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به اینکه مسئولان دلسوز در بحث تحول اقتصادی گام‌های بزرگی برداشته‌اند، اضافه کرد: علیرغم اینکه مردم تحت فشار قرار گرفته‌اند اما همراهی خوبی با تحول اقتصادی دولت دارند. ما باید زمینه رونق روستاها را که قانون اقتصاد مقاومتی است را تقویت کنیم.

انتهای پیام/ نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری تسنیم در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی

۱

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۱/۰۳/۲۴| کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

۲

ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار ارز/ دلار ۱۲۰۰ تومان ارزان شد

۳

یونان کشتی ایرانی را رفع توقیف کرد

۴

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۱/۰۳/۲۳|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و سکه

۵

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۳/۲۴؛ هشدار هواشناسی به کشاورزان/ وقوع طوفان شن در برخی مناطق کشور

۶

عرضه ۵ خودرو بدون قرعه کشی در سامانه یکپارچه + فیلم

۷

چقدر ارز امروز وارد بازار شد؟/ خریدار نیست

۸

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شد/جرئیات جدید از وام مسکن خانوارهای دارای ۳ فرزند

اخبار روز اقتصادی

روایتی دست‌اول از توسعه دیپلماسی اقتصادی دولت؛ هفته‌ای نیست که مقامات کشورها در تهران نباشند/ سوءاستفاده از چندهزار کارت بازرگانی برای بازنگرداندن ارز

چقدر ارز امروز وارد بازار شد؟/ خریدار نیست

گزارش تسنیم| ایران بهشت مصرف و قاچاق انرژی در جهان/ گاز طبیعی و گازوئیل در ایران بی‌ارزش‌تر از همه‌جا

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از اول تیر

مهمترین اخبار

صفر تا صد قطعنامه‌ی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ کدام تحریم؟

رئیس‌جمهور ترکمنستان وارد تهران شد

رایزنی وزرای خارجه ایران و ترکیه/دعوت امیرعبداللهیان به آنکارا

خیال‌پردازی نویسنده اسرائیلی از زبان منابع آگاه ایرانی/ نیویورک‌تایمز بازوی ترور رسانه‌ای صهیونیستها شد؟

اسلامی: برنامه‌ای برای سفر گروسی به ایران نداریم

منبع : www.tasnimnews.com