اتاقی در ادارات که باید قبل از ورود به آن کفش هایتان را در بیاورید

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

اتاقی در ادارات که باید قبل از ورود به آن کفش هایتان را در بیاورید را از این سایت دریافت کنید.

نکاتی درباره کفش کارمندان

کفش از نیاز های اولیه بشر است .کفش کارمندان ادارای در انتخاب کفش نیز باید مانند فرم لباس به راحتی، مدل و رنگ آن توجه کنند.

مقالات، وبلاگ

نکاتی درباره کفش کارمندان

ارسال شده در تاریخ شهریور 18, 1397 توسط تحریریه یحیی

18 شهریور

کفش از نیازهای اولیه بشر است که به دلیل اهمیت آن در زندگی روزمره از سالیان دور به صنعتی پیچیده و پر ظرافت تبدیل شده است. در ادامه قصد داریم در مورد کفش کارمندان و استانداردهای لازم آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

کفش نقش حفاظتی پا را در برابر اجسام خارجی برعهده دارد. در زمان قدیم کفش ها ترکیب متفاوتی از آنچه که امروزه ما استفاده می کنیم داشته اند، کفش ها به صورت گیوه در رنگ های زیبا و سنتی بافته و دوخته با دست می شدند.

اما امروزه تنوع در جنس و مدل و طرح در کفش بسیار زیاد است و مردم متناسب با امکان مورد نظر خود کفش مخصوص همان موقعیت را می پوشند. مانند پوتین در برف و باران، کفش های پاشنه بلند مخصوص خانم ها برای مجالس و عروسی ها. کتونی ها مخصوص ورزش و کفش های اسپرت مخصوص مکان های معمولی و پر رفت و آمد.

همه ی این گزینه ها برای راحتی و رفاه مردم ساخته شده تا مردم از آنچه که پا می کنند لذّت و راحتی لازم را به دنبال داشته باشند. مردم نیز باید این قانون را رعایت کنند و متناسب با امکان مورد نظر کفش بپوشند. مثلا نمی توان برای مجالس عروسی کتونی پوشید.

از همه ی این ها گذر کنیم باید به این نکته توجه کنیم که نمی توان روزی را بدون کفش تصور کرد زیرا به قول معروف پا قلب دوم انسان به حساب می آید. بنابراین باید از قلب دوممان محافظت لازم را داشته باشیم.

کفش مخصوص کارمندان

تحقيقات نشان داده است که عدم استفاده از کفش مناسب در هنگام راه رفتن،دويدن و  پريدن ؛ موجب دردهاي ناحيه کمر و از بين رفتن حجم زيادی از غضروفها مي شود. بيشتر محققان بر اين عقيدهاند که اين آسيبها ناشي از گسترش نيروهاي وارده بر بدن انسان در زمان برخورد با زمين است. اين نيروها اصطلاحاً نيروهاي عکس العمل زمين ناميده ميشود از طرف ديگر، عامل خستگي عضلاني نيز جزء عوامل مؤثر بر افزايش صدمات برشمرده ميشود در هنگام خستگي عضلاني نيز که واکنشهاي سيستم عصبي مرکزي کاهش يافته و نيروهاي کمتري توسط مفاصل عضلات  استخوانها و پاشنه که عوامل ميراگر در سيستم حرکتي انسان هستند، ميرا ميگردد و بايد کفش به گونهاي طراحي شود که بتواند به خوبي در اين زمان از پا محافظت کند.

کارمندان ادارای در انتخاب کفش نیز باید مانند فرم لباس به راحتی، مدل و رنگ آن توجه کنند. مدل کفش هایی که آقایان و خانم ها در محیط های اداری و معمولی باید به پا کنند معمولا به صورت زیر است.

نکاتی درباره کفش کارمندان

کارمندان باید کفش راحت و اندازه پای خود را بپوشند و احساس راحتی کنند.

وقت های ناهار و استراحت باید پا را از کفش خارج کرده تا کمی پایتان خنک شود.

به کفی کفش هایتان در هنگام خرید دقت کنید. از کفی های سفت و غیر قابل انعطاف استفاده نکنید. تا اثرات ضربه عکس العمل وزن به پاشنه کاهش یابد.

کفی که در کفش استفاده می شود باید دارای قوس مخصوص باشد تا پا در هنگام خستگی و ایستادگی حمایت شود.

رویه کفش باید از موادی تهیه شود که بتواند هوا را به راحتی در کفش عبور دهد.

ارتفاع پاشنه کفش همیشه باید از قسمت جلوی آن کمی بلندتر باشد تا وزن بدن به جلو متمایل شود.

حرکاتی که لازم است در حین کار انجام دهید:

انجام تمرینات قدرتی در حالت ایستاده.

انجام تمرینات نرمشی در حالت نشسته و ایستاده

روی لبه ی صندلی بنشینید و پاهایتان را به نوبت کاملا صاف کرده، چند سانت از سطح زمین بلند کنید و برای چند دقیقه نگهدارید. اگر میتوانید پایتان را بالاتر ببرید.

پاها را کاملا صاف و از زمین بلند کنید و روی هم بگذارید و با پای بالایی پای پایینی فشار بیاورید. جای پاها را عوض کنید.

مقالات مرتبط:

چه کنیم تا کفش نو پا را اذیت نکند؟

چرا زیره کفش مان می شکند؟

چرا می گویند پا قلب دوم انسان است؟

هنگام سفر باید چه کفشی بپوشیم؟ کفش مسافرتی

منبع مطلب : yahyabrand.com

پذیرایی جلسه های اداری

پذیرایی جلسه های اداری ، آدابی دارد که آشنایی با آن برای شخصی که جلسه ای ترتیب می دهد یا مسئول پذیرایی جلسه است، مزایای زیادی به همراه دارد.

پذیرایی جلسه های اداری

طاهره صفدریon13 می, 2019یک دیدگاه بنویسید

در پذیرایی جلسه های اداری

یکی از دغدغه هایی که برای مدیران و کارکنان خدماتی در هنگام تشکیل جلسات، در ادارات و شرکت های مختلف وجود دارد، نحوه پذیرایی جلسه های اداری می باشد. پذیرایی جلسه های اداری ، آدابی دارد که آشنایی با آن برای شخصی که جلسه ای ترتیب می دهد یا مسئول پذیرایی جلسه است، مزایای زیادی به همراه دارد.

مواردی که باید در پذیرایی جلسه های اداری رعایت شود:

اگر شما مسئول پذیرایی از مهمانان، در جلسه ای که در اداره شما تشکیل شده است هستید، باید در هنگام پذیرایی جلسه به نکاتی که در ادامه گفته می شود، توجه فرمایید:

۱- قبل از شروع رسمی جلسه و ورود اعضای جلسه به اتاق جلسات ، برخی وسایلی که ممکن است در حین جلسه مورد نیاز باشد را روی میز قرار دهید. مانند: قندان، دستمال کاغذی، آب و دیگر وسایل مورد نیاز را آماده کنید. در مورد اینکه قرار است چه چیزی در جلسه پذیرایی شود، با مدیر خود صحبت کنید. این کار به شما کمک میکند تا بدانید چه چیزی را باید قبل از جلسه ، در اتاق جلسات قرار دهید.

۲- همواره سعی کنید هم نوشیدنی گرم (مثل چای، قهوه، نسکافه) و هم نوشیدنی سرد (مثل آب، شربت و … ) برای جلسه آماده کنید.

۳- اگر قرار است میوه جزء پذیرایی شما باشد، بهتر است قبل از شرع جلسه ، میوه را روی میز قرار دهید. و بشقاب و کارد و چنگال به اندازه اعضای جلسه داشته باشید.

۴- وسایل پذیرایی بهتر است ست باشند. چیدمان وسایل و نوشیدنی ها بر روی میز می تواند تاثیر بسیار خوبی بر میزان رضایت افراد حاضر در جلسه داشته باشد.

۵- برای اینکه بدانید از چه چیزی برای شروع پذیرایی استفاده کنید، با مدیر خود مشورت کنید. و برای بقیه چیزهایی که قرار است پذیرایی کنید نیز ترتیب مشخصی معین کرده و از آن پیروی کنید.

۶- تا حد امکان رفت و آمد در جلسه کاری را محدود کنید. به طور معمول اینطور است که یک بار در اول جلسه ، بار دوم در وسط جلسه و یک بار در انتهای جلسه پذیرایی کنید. البته که همه ی این رفت و آمد ها باید با هماهنگی مدیر انجام شود. بعتر است این هماهنگی قبل از شروع جلسه صورت گیرد، تا در حین جلسه سردرگم نباشید.

۷- با خوش رویی از مهمانان حاضر در جلسه پذیرایی کنید. لبخند به لب داشته باشید.

۸- به تمیز بودن وسایل پذیرایی حساس باشید.  بشقاب، لیوان و کارد و چنگالی که قرار است از آن برای پذیرایی در جلسه استفاده کنید را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

۹- نوع پذیرایی خود را متناسب با فصل و آب و هوا، مشخص کنید. به عنوان مثال نوشیدنی در زمستان بهتر است گرم و در تابستان سرد باشد.

۱۰- قبل از شروع جلسه اداری حتما از پر بودن آب سرد کن شرکت اطمینان حاصل کنید. همچنین بررسی کنید که لیوان داشته باشید.

آداب پذیرایی از مدیر

تسلط به نحوه پذیرایی و آموختن آداب پذیرایی می تواند رمز موفقیت یک منشی و یک کارمند خوب باشد. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک منشی یا مسئول پذیرایی باید بداند این است که چگونه از مدیر و مهمانانش پذیرایی کند. از جمله مواردی که باید در هنگام پذیرایی از مدیرتان مد نظر داشته باشید عبارتند از:

۱- از علاقمندی ها و عادت های مدیر شرکت و کسانی که از آنها پذیرایی می کنید، آگاه باشید.

۲- گاهی با یک تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری از مدیر بپرسید که به چه چیزی نیاز دارد.

۳- حتما قبل از ورود به اتاق مدیر در بزنید.

۴- اگر مدیر در حال صحبت کردن با تلفن یا مشتری است، برای پذیرایی وارد نشوید. و پذیرایی را به وقت دیگری موکول کنید.

۵- متناسب با شخصیت و رفتار مدیرتان با وی برخورد داشته باشید.

۶- در بین غذا خوردن مدیران ، از آن ها سوال کنید که اگر به چیزی نیاز دارند، برایشان فراهم کنید.

استقبال و بدرقه مهمانان در محل کار

زمانی که شخصی برای حضور در جلسه و یا قرار ملاقات با مدیر به شرکت یا سازمان شما می آید، در زمان ورود آنها به شرکت به استقبال ایشان رفته و سلام احوال پرسی گرمی با ایشان داشته باشید. آن ها را به وارد شدن به دفتر تعارف کرده و راه را به ایشان نشان دهید.

اگر این مهمانان قرار است در جلسه ای حضور داشته باشند که برخی از اعضای جلسه ایشان را نمی شناسند، بهتر است قبل از شروع جلسه حضار به یکدیگر معرفی شوند.

زمانی که مهمانان در حال ترک شرکت هستند، بهتر است آن ها را تا در خروجی شرکت همراهی کنید. در این حالت باید شما پشت سر مهمان راه بروید. و نهایتا دم در ایستاده، خداحافظی کنید. سپس کمی مکث کنید تا مهمانان تشریف ببرند، سپس می توانید در را ببندید.

منبع مطلب : tankhahgardan.com