برنامه خنک کننده گوشی

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

برنامه خنک کننده گوشی را از این سایت دریافت کنید.

برنامه خنک کننده گوشی

معرفی چندین برنامه خنک کننده گوشی، معرفی چند نرم افزار خنک کننده گوشی ، دانلود بهترین اپلیکیشن خنک کننده اندروید، برنامه سرد کننده گوشی

اپلیکیشن و نرم افزاراخبار موبایل و تبلت

با این چند برنامه خنک کننده گوشی اندرویدی از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید

2021-02-14

داغ شدن بیش از حد گوشی باعث خراب شدن آن، ذوب شدن لحیم کاری اتصال اجزاء مختلف داخلی، تغییر شکل نمایشگر و تخلیه ظرفیت باتری می‌شود. اگر ناگهان گوشی موبایل خود را در حال سوختن در لایه‌هایی از پلاستیک و شیشه مشاهده کردید تعجب نکنید؛ در اینجاست که اهمیت برنامه خنک کننده گوشی مشخص می‌شود و اهمیت دانلود نرم افزار خنک کننده گوشی پررنگ می‌شود.

خوشبختانه اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که می‌توانند به جلوگیری از این امر کمک کنند. این برنامه‌ها زمانی که دمای باتری به سطح خطرناکی برسد به شما هشدار می‌دهند. اگر موبایل شما بیش از حد داغ شود، می‌تواند عمر باتری شما را کاهش دهد، به سخت افزار آسیب برساند یا حتی بدتر! بنابراین، برنامه خنک کننده گوشی نقش کلیدی در این زمینه اجرا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ۱۹کالا به عنوان یکی از معتبرترین مرجع موبایل ایران همراه باشید.

چرا گوشی موبایل بیش از حد گرم می‌شود (برنامه سرد کننده گوشی)

قبل از بررسی انواع برنامه سرد کننده گوشی ، ممکن است از خود بپرسید که چرا نمی‌توانید به سیستم خاموش شدن خودکار حرارتی تعبیه شده در خود اندروید اعتماد کنید؟

خاموش شدن حرارتی هنگامی اتفاق می‌افتد که عملکرد سیستم عامل گوشی در اثر دمای بالا دچار مشکل می‌شود. کمی بعد، گوشی موبایل در پاسخ به مدارهای داغ شده و اتصالات ذوب شده که مانع دسترسی آن به داده‌های مورد نیاز برای عملکرد می‌شود، به طور خودکار خاموش می‌شود.

به عبارت دیگر، تا زمان خاموش شدن، گوشی شما آسیب دیده و سعی دارد از خود در برابر مشکلات بعدی محافظت کند. نباید فراموش شود که این قابلیت گوشی نمی‌تواند از بروز تمام آسیب‌های ناشی از داغ شدن گوشی جلوگیری کند، به ویژه زمانی که گوشی بر اثر عوامل محیطی نظیر تابش مستقیم نور آفتاب داغ شده باشد؛ در چنین شرایطی حتی با وجود خاموش شدن گوشی باز هم در زیر نور آفتاب به ذوب شدن ادامه می‌دهد. لازم به ذکرست که قیمت گوشی موبایل با وجود چنین آسیب‌هایی بالطبع کاهش می‌یابد.

برای آگاهی از علل داغ شدن گوشی می‌توانید مقاله «دلایل مهم داغ کردن گوشی و روش‌های جلوگیری از آن» را مطالعه کنید.

نحوه استفاده از بهترین نرم افزار خنک کننده گوشی

دمای عملکرد طبیعی یک گوشی موبایل بین ۶۸ تا ۸۶ درجه فارنهایت (۲۰ -۳۰ درجه سانتیگراد) متغیر است. این مورد برای اندرویدها و آیفون ها یکسان است، اما برخی از روش‌های خنک کننده برای سیستم عامل iOS متفاوت است.

بهتر است دمای موبایل خود را کمتر از میزان گفته شده، بین ۶۸ تا ۷۳ فارنهایت ( ۲۰- ۲۵ درجه سانتیگراد) نگه دارید و هشدار را برای دو درجه بالاتر از دمای شارژ دستگاه تنظیم کنید. همچنین برای جلوگیری از بروز مشکل احتمالی برای گوشی موبایل زمانی که بر آن نظارت ندارید، از شارژ کردن گوشی موبایل خود در طول شب اجتناب کنید.

قیمت ویژه: ۵,۷۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A23 ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

قیمت ویژه: ۶,۰۳۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco M4 Pro 4G ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۴,۳۵۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A22 5G ظرفیت ۶۴ گیگابایت

قیمت ویژه: ۷,۸۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۴,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 10S ظرفیت ۶۴ گیگابایت رم ۶ گیگابایت

قیمت ویژه: ۳,۱۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی نوکیا G10 ظرفیت ۶۴ گیگابایت

برخلاف سیستم خاموشی حرارتی خودکار گوشی، انواع اپلیکیشن خنک کننده گوشی به کاربر امکان می‌دهد تا تنظیمات دما را برای گوشی خود شخصی سازی کنند.

معرفی چند برنامه خنک کننده گوشی

در ادامه تعدادی از برنامه خنک کننده گوشی را معرفی کرده ایم :

Cooling Master—Phone Cooler—CPU Heat Minimizer

این اپلیکیشن امکان آگاهی از دمای گوشی موبایل را برای کاربر فراهم می‌کند و قابل تنظیم است. با این برنامه می‌توانید دمای هشدار را تنظیم کرده و هشدارها را به صدا و انیمیشن مجهز کنید که این کار نادیده گرفتن آنها را دشوار می‌کند. همچنین این نرم افزار خنک کننده گوشی برنامه‌های شما را اسکن کرده و آنهایی که بیشترین مصرف باتری دارند را غیرفعال می‌کند، بنابراین می‌توان آن را بهترین برنامه خنک کننده گوشی در نظر گرفت.

کولینگ مستر اطلاعاتی در مورد بهینه‌سازی و وضعیت دمای باتری گوشی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، از آنجایی که ممکن است عملکرد تراشه در طول گرم شدن باتری کند شود، ظرفیت CPU را به طور مداوم مورد بررسی قرار داده و نکاتی را برای جلوگیری از آسیب ناشی از آن فراهم می‌آورد.

منبع مطلب : www.19kala.com

برنامه خنک کننده گوشی + روش های جلوگیری از داغ شدن موبایل

به تازگی خنک کننده گوشی به بازار آمده که مانند کول پد عمل میکنند؛ آیا برنامه خنک کننده گوشی هم داریم؟ آیا روش دیگری هم برای سرد کردن Cpu موبایل وجود دارد؟

روش ها و نرم افزارهای خنک کننده گوشی اندرویدی و آیفون

Post author: امیرحسین مهری Post published: ۱۴۰۰-۰۷-۰۷ Post category: آموزش و ترفند Post comments: ۰ دیدگاه

چرا خنک کردن گوشی دغدغه است؟ آیا برنامه خنک کننده گوشی برای موبایل های شیائومی، سامسونگ و آیفون وجود دارد؟ احتمالاً برایتان پیش‌آمده باشد که به هنگام انجام کارهایی نظیر بازی‌کردن، چک کردن ایمیل و یا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، احساس کنید که گوشی‌تان بیش از حد داغ شده است. داغ شدن بیش از حد گوشی علاوه بر انتقال حس ناخوشایند به شما، باعث ذوب شدن لحیم‌کاری اتصالات داخلی آن، بروز مشکل در نمایشگر و تخلیه ظرفیت باتری می‌شود. خوشبختانه روش‌ها و اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که می‌تواند به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی شما کمک کند. برای آنکه با این روش‌ها و برنامه‌‎ها بیشتر آشنا شوید، حتماً تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قبل از آنکه به سراغ معرفی روش‌ها و برنامه‌های موجود برویم، بهتر است به این سؤال پاسخ بدهیم که آیا می‌توان به عملکرد خاموش شدن حرارتی که در خود اندروید تعبیه شده است، اعتماد کرد؟ خاموش شدن حرارتی که در سیستم‌عامل اندروید تعبیه شده است زمانی اتفاق می‌افتند که سیستم‌عامل گوشی همراه شما در اثر آسیب حرارتی دچار مشکل شده باشد. در حقیقت به هنگام خاموش شدن حرارتی، تلفن شما آسیب دیده است و این عملکرد کمک می‌کند تا از به وجود آمدن مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

روش های خنک کننده گوشی

بستن کامل برنامه‌ها

داغ شدن بیش از حد گوشی موبایل ممکن است نشان‌دهنده این باشد که شما از برنامه‌های زیادی به طور هم‌زمان استفاده می‌کنید. به گفته Damien Mason نویسنده فنی وب‌سایت ProPrivacy.com باز کردن چند برنامه به صورت هم‌زمان باعث می‌شود تا پردازنده و رم بیش از حد کار کنند که در اثر آن، باتری نیز تخلیه می‌شود. بیرون آمدن از یک برنامه و باز کردن یک برنامه دیگر اصلاً خوب نیست، چرا که هنوز برنامه قبلی در پس‌زمینه در حال اجرا است. در واقع برای آنکه بتوانید میزان گرما را در گوشی خود به حداقل برسانید باید برنامه‌ها را به درستی ببندید. با اینکه برخی از برنامه‌ها از قدرت پردازشی بیشتری نسبت به سایر برنامه‌ها استفاده می‌کنند که به خودی خود ممکن است گرما زیادی را به وجود آورد اما هموراه یکی از بهترین‌ها روش‌ها برای خنک کردن تلفن همراه شما بستن برنامه‌های در حال اجرا است. همچنین گرما بیش از حد گوشی موبایل ممکن است نشانه این باشد که شما بیش از حد به تلفن همراه خود فشار می‌آورید. Damien Mason در ادامه توضیح می‌دهد که موارد دیگری نظیر افزایش منظم روشنایی، استفاده از بلوتوث، وای-فای، روشن بودن دیتا و انجام بازی‌های سنگین می‌تواند برای دستگاه‌هایی که برای چنین کارهای سختی ساخته نشده‌اند موجب افزایش دمای آن شود. در نظر داشته باشید که حذف برنامه‌های غیر ضروری می‌تواند به اطمینان از اجرا نشدن آن‌ها در پس‌زمینه کمک کند.

نحوه بستن برنامه‌ها در آیفون (iPhone X به قبل)

مرحله 1. کلید Home را دو بار فشار دهید.

مرحله ۲. برای پیدا کردن برنامه‌ای که قصد بستن آن را دارید، صفحه را به چپ یا راست بکشید.

مرحله ۳. پیش‌نمایش برنامه‌ها را به بالا بکشید تا برنامه مورد نظر بسته شوند.

نحوه بستن برنامه‌ها در آیفون (iPhone X به بعد)

مرحله ۱. در صفحه اصلی، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا کشید و در وسط صفحه مکث کنید.

مرحله ۲. برای پیدا کردن برنامه‌ای که قصد بستن آن را دارید، انگشت خود را به سمت چپ یا راست بکشید.

مرحله ۳. پیش‌نمایش برنامه‌ها را سمت بالا بکشید تا برنامه‌ها بسته شوند.

نحوه بستن برنامه‌ها در اندروید

مرحله ۱. منو برنامه‌های اخیر را از صفحه اصلی انتخاب کنید.

مرحله ۲. لمسی از بالا به پایین داشته باشید تا برنامه‌ای که قصد بستن آن را دارید، پیدا کنید.

مرحله ۳. پیش‌نمایش برنامه‌ای را که می‌خواهید ببندید را به سمت راست بکشید.

جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی گوشی را در مطلب زیر آموزش داده ایم:

علت پر شدن حافظه گوشی

گوشی خود را از شارژ بکشید

شاید تعجب کنید اما یکی از پادزهرهای داغ شدن بیش از حد گوشی موبایل شما، متوقف کردن شارژ باتری آن است اما شاید برایتان سؤال پیش بیاید چرا؟ کارشناس فناوری Nick Wolny ادعا می‌کنند که استفاده از تلفن همراه هنگام شارژ هم‌زمان آن، تلفن را به طرز چشمگیری گرم می‌کند. ساده‌ترین راه‌حل برای این مشکل می‌تواند این باشد که به هنگام شارژ شدن از گوشی خود استفاده نکنید و یا هنگامی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، آن را از برق بکشید. همچنین ممکن است که شما از شارژر مناسب دستگاه خود استفاده نکنید که این موضوع نیز می‌تواند باعث گرم‌شدن بیش از حد گوشی موبایل شما شود. Nick Galov می‌گوید ممکن است برخی شارژرها برای دستگاه‌های قوی‌تر طراحی شده باشند که منجر به آسیب رساندن به باتری و گرم شدن بیش از اندازه آن می‌شود. استفاده از شارژر مناسب برای تلفن همراه شما علاوه بر تولید گرما کمتر، عمر کلی دستگاه شما را نیز افزایش می‌دهد.

گوشی خود را از قاب آن خارج کنید

وقتی نوبت به محافظت از دستگاه شما در برابر ضربه خوردن می‌رسد، قاب‌های گوشی عالی هستند. با این حال اکثر مردم نمی‌دانند که قاب گوشی آن‌ها ممکن است دلیل گرم‌شدن بیش از حد دستگاه آن‌ها باشد. از آنجا که تلفن‌ها به هنگام پردازش‌های سنگین، انرژی زیادی مصرف می‌کنند، به‌شدت داغ می‌شوند؛ بنابراین مهم است که دستگاه‌ها دارای کانال‌های واضحی برای انتشار گرما و تنظیم دما باشد. Wolny مدعی است که بسیاری از قاب‌های موجود در بازار، می‌توانند دریچه‌های خروج هوا را مسدود کنند و خنک شدن تلفن شما را به هنگام استفاده سخت‌تر کند. در مجموع بهتر است به هنگام انجام پردازش‌های سنگین گوشی خود را از قاب خارج کنید تا مانع از گرم‌شدن بیش از اندازه آن شوید.

منبع مطلب : www.technolife.ir