معنی ریدینگ درس یک زبان دوازدهم

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

معنی ریدینگ درس یک زبان دوازدهم را از این سایت دریافت کنید.

ترجمه ریدینگ درس اول زبان دوازدهم ? ? » حرف آخر

ترجمه ریدینگ درس اول زبان دوازدهم به شکل روان و کامل. در عرض ❺ دقیقه ریدینگ درس اول را یاد بگیرید

ترجمه ریدینگ درس اول زبان دوازدهم

دیدگاه‌ خود را بنویسید / از حامد حبیب زاده / 13 اردیبهشت ماه 1400

زبان دوازدهم از مهمترین دروس این پایه است و انش آموزان زیادی در یادگیری کامل آن مشل دارند. من، حامد حبیب زاده، در حرف آخر با آموزش زبان دوازدهم در خدمت شما دانش آموزان عزیز خواهم بود. در این مطلب به ترجمه ریدینگ درس اول زبان دوازدهم می پردازم. برای مشاهده ادامه آموزش درس اول زبان دوازدهم نیز به مقاله های زیر مراجعه کنید:گرامر درس اول زبان دوازدهمترجمه درس اول زبان دوازدهم

فهرست مطالب

ریدینگ درس اول زبان دوازدهم

ترجمه ریدینگ درس اول زبان دوازدهم

هدیه هدیه!!!

لغات مهم ریدینگ درس اول زبان دوازدهم

معنی ریدینگ کتاب کار زبان دوازدهم درس اول

پکیج رایگان آموزشی

آموزش زبان استاد محمودی

ریدینگ درس اول زبان دوازدهم

ریدینگ درس اول در مورد احترام به بزرگترها است. متن کامل ریدینگ به همراه معنی روان آن در زیر آورده شده است. می توانید با خواندن متن زیر درس را به راحتی درک کنید. پس از خواندن متن زیر، ترجمه ریدینگ درس اول زبان دوازدهم را در ادامه مشاهده خواهید کرد. سعی کنید قبل از مشاهده ترجمه، ایتدا خودتان آن را ترحمه کنید (به هر شکلی که بلد هستید)

ترجمه ریدینگ درس اول زبان دوازدهم

در یک روز بهاری، یک پیرزن بر روی مبل خانه اش نشسته بود. پسر جوان او در حال خواندن روزنامه بود. ناگهان یک کفتر بر روی پنجره نشست. مادر از پسر خود به آرامی پرسید که “این چیست؟” پر پاسخ داد:” آن یک کفتر است.” بعد از گذشت چند دقیقه، او برای بار دوم از پسر خودش پرسید که “این چه چیزی است؟” پسر گفت:” مامان من الان به تو گفتم که آن یک کفتره است یک کفتر.”

بعد از گذشت مدت زمان کمی، مادر پیر برای بار سوم از پسرش پرسید که ” این چه چیزی است؟” این بار پسر بر سر مادرش داد زد، برای چه یک سوال را چندین بار از من می پرسی؟ آیا شنیدن برایت سخت شده است؟”

مدتی بعد مادر به اتاق خودش رفت و با یک دفتر خاطره کهنه بازگشت. او گفت” پسر عزیزم، من این دفتر خاطره را زمانی که تو به دنیا آمدی خریدم. سپس او یک صفحه را باز کرد و با خوش رویی از پسرش خواست تا که شروع به خواندن آن صفحه کند. پسر به آن صفحه نگاه کرد، مکث کرد و با صدای بلند شروع به خواندن کرد.

امروز پسر کوچک من در دامان من نشسته بود زمانی که یک کبوتر روی پنجره نشست. پسر من 15 دفعه از من سوال پرسید که آن چه چیزی است؟ و من تمام آن 15 بار را به او پاسخ دادم که آن کبوتر است. در هرباری که او دوباره و دوباره همان سوال را از من می پرسید، با محبت او را در بغل گرفتم. من هیچ وقت حس عصبانی بودن را نداشتم. من در واقع برای فرزند عزیزم آرزوی خوشبختی می کردم.

در ادامه معنی ریدینگ درس اول زبان دوازدهم به ترجمه آخرین بخش می پردازیم.

ناگهان پسر شروع به گریه کردن کرد، مادر پیر خود را در آغوش گرفته و تکرار کرد: مامان، مامان، مرا ببخش، لطفا مرا ببخش. پیرزن نیز پسر خود را بغل کرده، او را بوسید و به آرامی به او گفت: ما وظیفه داریم از کسانی که یک زمانی از ما مراقبت کرده اند، مراقبت کنیم. ما همه می دانیم که چگونه پدر و مادرها از فرزندان خود در مقابل هر چیز کوچکی مراقبت کرده اند. بچه ها نیز باید عاشق آن ها باشند، به آن ها احترام بگذارند و از آن ها مراقبت کنند.

هدیه هدیه!!!

قبل از این که به ادامه آموزش ریدینگ بپردازیم، برای شما دانش آموزان عزیز یک هدیه ارزشمند از طرف حرف آخر دارم. همین الان فرم زیر را پر کنید تا مشاورین حرف آخر با شما تماس بگیرند و یک جلسه مشاوره رایگان آموزشی برایتان ارائه دهند.

در این مشاوره رایگان هر سوالی که در مورد درست درس خواندن و روش های برنامه ریزی دارید، می توانید از مشاور پرسیده و راهنمایی های لازم برای موفقیت در کنکور و امتحانات نهایی را از آن ها بگیرید. این فرصت طلایی را از دست ندهید و همین الان از آن استفاده کنید.

مشاوره رایگان تحصیلی با مشاور ارشد موسسه حرف آخر

تعیین سطح علمی + انتخاب بهترین منابع متناسب با سطح شما

لغات مهم ریدینگ درس اول زبان دوازدهم

در این بخش از ترجمه ریدینگ درس اول زبان دوازدهم چند لغت مهم از این ریدینگ را برایتان آورده ایم. سعی کنید این لغات را حفظ کنید.

sofa: کاناپه، مبل                               second time: بار دومsuddenly:ناگهانی                             shout: فریاد زدنpigeon: کفتر                                    quietly: به آرامی

معنی ریدینگ کتاب کار زبان دوازدهم درس اول

پیشنهاد: مفاله های زیر را از دست ندهیدچگونه زبان کنکور را صد بزنیمجمع بندی زبان کنکور

در این بخش به ترجمه کامل ریدینگ درس اول کتاب کار زبان دوازدهم می پردازیم. این متن نیز در مورد احترام به بزرگتر ها است. این ریدینیگ به ما یادآور می شود که ما نیز زمانی پیر خواهیم شد و باید به بزرگترها احترام بگذاریم تا زمانی که خودمان پیر شدیم به ما نیز احترام بگذارند. با من همراه باشید تا ترجمه ریدینگ درس اول زبان دوازدهم را با ترجمه ریدینگ کتاب کار به اتمام برسانیم.

این موضوع برای ما خیلی مهم است که به بزرگ ترهای خود احترام بگذاریم. همچنین این نیز مهم است که یادآور شویم که بزرگترها زمانی که به دنیا آمدند، بزرگ نبودند. آن ها مانند ما کودک بودند و حالا بزرگ شده اند. بعد از گذشت چند سال ما نیز مانند آن ها پیر خواهیم شد.

اگر امروز ما به آن ها احترام بگذاریم، نسل های امروزه و آینده نیز قدر آن ها را خواهند دانست و همچنین یاد می گیرند زمانی که ما هم پیر شدیم، به ما نیز احترام بگذارند. بزرگترها چیزهای فراوانی دارند تا آن ها را با ما به اشتراک بگذارند. مانند: تجربیات زندگیشان، شکست های آن ها، موفقیت ها و خیلی چیزهای دیگر.

بنابراین ما نیز باید از آن ها مراقبت کنیم، چرا که آن ها نیازمند مراقبت ما هستند. احترام گذاشتن و نگهداری از بزرگترها از والدین ما شروع می شود. زیرا آن ها اولین معلمان واقعی در زندگی ما هستند. اهمیتی ندارد که ما در زندگی چه  کاری می کنیم، چه کسانی هستیم و با در کجا زندگی می کنیم، ما باید آن ها را دوست داشته باشیم چون آن ها بدون چشم داشت و بدون هیچ قید و شرطی ما را دوست دارند. آن ها احساس افتخار دارند زمانی که ما از آن ها قدردانی می کنیم و به آن ها احترام قائل می شویم.

منبع مطلب : harfeakharpub.com

ترجمه فارسی ریدینگ درس اول کتاب انگلیسی دوازدهم :: آموزش کنکور زبان انگلیسی

۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «ترجمه فارسی ریدینگ درس اول کتاب انگلیسی دوازدهم» ثبت شده است - آموزش کنکور زبان انگلیسی در مقاطع مختلف : کانال تلگرام @Zabanbase

آموزش کنکور زبان انگلیسی

آموزش کنکور زبان انگلیسی در مقاطع مختلف : کانال تلگرام @Zabanbase

آموزش کنکور زبان انگلیسی آموزش کنکور زبان انگلیسی در مقاطع مختلف : کانال تلگرام @Zabanbase ترجمه ریدینگ درس اول کتاب زبان انگلیسی پایه دوازدهم

Fazel Ahmadzadeh شنبه ۶ ارديبهشت ۹۹ ۱۲:۴۸

ترجمه ریدینگ درس اول کتاب زبان انگلیسی پایه دوازدهم

به همراه خلاصه ریدینگ و ترجمه فارسی فایل فیلم روخوانی و توضیحات لغات درس 1 کتاب دوازدهم را اینجا ببینید. کانال تلگرام زبان پایه تا کنکور t.me/zabanbase

ترجمه درس اول ریدینگ کتاب زبان انگلیسی پایه دوازدهم را برای شما در ادامه نوشته ام.

من فاضل احمدزاده هستم مدرس دوره های پیشرفته آموزش زبان انگلیسی و کنکور .

برای ارتباط از طریق تلگرام و واتس اپ

خلاصه متن ریدینگ در انتهای همین پست قرار دارد.

ترجمه ریدینگ درس دوم کتاب دوازدهمترجمه ریدینگ درس سوم

در وبلاگ کنکور زبان می توانید درخواست های آموزشی خود را برای من ارسال کنید.

Respect your parents

به والدین خود احترام بگذارید

On a spring morning, an old woman was sitting on the sofa in her house. Her young son was reading a newspaper. Suddenly a pigeon sat on the window.

در یک روز بهاری، پیرزنی روی کاناپه خانه اش نشسته بود. پسر جوانش داشت یک روزنامه می خواند. ناگهان یک کفتر روی پنجره نشست.

The mother asked her son quietly, “What is this?” The son replied: “It is a pigeon”. After a few minutes, she asked her son for the second time, “What is this?” The son said, “Mom, I have just told you, “It is a pigeon, a pigeon”. After a little while, the old mother asked her son for the third time, “What is this?” This time the son shouted at his mother, “Why do you keep asking me the same question again and again? Are you hard of hearing?”

مادر به آرامی از پسرش پرسید "این چیه؟". پسر جواب داد: "یه کفتره"

بعد از چند دقیقه، مادر برای دومین بار از پسرش پرسید: "این چیه؟". پسر گفت:" مامان، همین الان بهت گفتم، "این یه کفتره، کفتر".

بعد از مدتی، مادر پیر برای سومین بار از پسرش پرسید:" این چیه؟"این دفعه پسر سر مادرش داد کشید، "چرا یه سوالو هی دوباره می پرسی؟ شنیدن برات سخته؟

A little later, the mother went to her room and came back with an old diary. She said, “My dear son, I bought this diary when you were born”. Then, she opened a page and kindly asked her son to read that page. The son looked at the page, paused and started reading it aloud:

یخورده بعد، مادر رفت به اتاقش و با یک دفترچه خاطرات کهنه برگشت. او گفت:"پسر عزیزم، من این دفترچه خاطرات رو وقتی به دنیا اومدی خریدم. بعد، او یک صفحه از اون دفترچه رو باز کرد و با مهربانی از پسرش خواست که آن صفحه را بخواند.

پسر به صفحه نگاه کرد، مکث کرد و شروع به خواندن با صدای بلند کرد:

Today my little son was sitting on my lap, when a pigeon sat on the window. My son asked me what it was 15 times, and I replied to him all 15 times that it was a pigeon. I hugged him lovingly each time when he asked me the same question again and again. I did not feel angry at all. I was actually feeling happy for my lovely child.

امروز، ، وقتی یک کبوتر روی پنجره نشسته بود، پسر کوچک من در دامان من نشسته بود. پسرم 15 بار از من سؤال کرد که این چیست،  و من همه 15 بار به او پاسخ دادم که این یک کبوتر است. هر بار که او دوباره و دوباره همان سؤال را از من پرسید ، با محبت او را بغل کردم. من اصلاً حس عصبانی بودن نداشتم. در واقع برای کودک عزیزم احساس خوشبختی می کردم.

Suddenly the son burst into tears, hugged his old mother and said repeatedly, “Mom, mom, forgive me; please forgive me.” The old woman hugged her son, kissed him and said calmly, “We must care for those who once cared for us. We all know how parents cared for their children for every little thing. Children must love them, respect them, and care for them”.

ناگهان پسر به گریه افتاد، مادر پیرش را بغل کرد و با تکرار گفت، مامان، مامان، منو ببخش، لطفا منو ببخش.

پیرزن پسرش را بغل کرد و او را بوسید و با آرامی گفت، "ما باید از کسانی که یک زمانی از ما مراقبت کردند، مراقبت کنیم.

همه ما می دانیم که چطور پدر و مادرها از فرزندان خود برای هر چیز کوچکی مراقبت کردند. فرزندان باید عاشق آنها باشند، به آنها احترام بگذارند و از آنها مراقبت کنند.

خلاصه ریدینگ درس اول کتاب زبان دوازدهم

It is a story of an old mother and her son. One day, the mother wanted to test the patience of her son by asking a question repeatedly “What is that?”. For the third time, the son answered angrily and shouted at her mother that “are you hard of hearing”. The old mother taught him a lesson via showing him an old diary. In the diary, she had written about the time when her son was asking the same question for 15 times and she had answered calmly and lovingly. In the end, the son was so embarrassed and wanted his mother to forgive him.

ترجمه خلاصه Reading درس 1 زبان پایه دوازدهم

داستان درباره مادر پیر و پسرش است. یک روز ، مادر می خواست صبر فرزند خود را با پرسیدن سوالی مکرر "آن چیست؟" آزمایش کند. برای سومین بار ، پسر با عصبانیت پاسخ داد و به مادرش فریاد زد: "آیا شما مشکل شنوایی دارید". مادر پیر از طریق نشان دادن یک دفتر خاطرات قدیمی به او درسی داد. در دفتر خاطرات ، او درباره زمانی نوشته بود که پسرش 15 بار همان سوال را می پرسید و او آرام و عاشقانه پاسخ داده بود. در پایان ، پسر بسیار خجالت کشید و از مادرش می خواست که او را ببخشد.

سوالات خودآزمایی ریدینگ درس اول دوازدهم

Why the old mother asking the same question again and again?

منبع مطلب : conkur.blog.ir