فیلم دلشکسته مجید اسماعیلی

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

فیلم دلشکسته مجید اسماعیلی را از این سایت دریافت کنید.

دل‌شکسته (فیلم)

(فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

با دل‌های شکسته اشتباه نشود.

دل‌شکسته

کارگردان علی روئین‌تن

تهیه‌کننده مجید اسماعیلی

نویسنده علی روئین‌تن

بازیگران شهاب حسینی بیتا بادران خسرو شکیبایی فریبا کوثری محمود پاک‌نیت رضا رویگری محرم زینال‌زاده فریبا جدی‌کار میرطاهر مظلومی گوهر خیراندیش شقایق فراهانی

موسیقی محمد فرشته‌نژاد

فیلم‌بردار شاپور پورامین

تدوین‌گر حسین زندباف

توزیع‌کننده شرکت سپنتا

تاریخ‌های انتشار ۱۲ آذر ۱۳۸۷ مدت زمان ۱۱۰ دقیقه کشور ایران زبان فارسی

فروش گیشه ۱۳۱٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان (تهران)

فیلمی به کارگردانی و نویسندگی علی روئین‌تن و تهیه‌کنندگی مجید اسماعیلی محصول سال ۱۳۸۶ است.[۱]

فهرست

۱ خلاصه فیلم ۲ جزئیات ۳ منابع ۴ پیوند به بیرون

خلاصه فیلم[ویرایش]

داستان دلبستگی دو جوان با طرز فکر متفاوت و از دو خانواده مختلف است (یکی خانواده شهید و مذهبی و دیگری خانواده‌ای غیر مذهبی) که مجبور می‌شوند به اصرار معلم‌شان با یکدیگر پایان‌نامه بدهند بدین منظور برای آشنا کردن هم دیگر از جهان‌های خود دوستان یکدیگر را به هم نشان می‌دهند واین باب آشنایی بیشتر آنها می‌شود…

جزئیات[ویرایش]

لوکیشن دانشگاه این فیلم در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران واقع در کرج فیلمبرداری شده‌است.

منابع[ویرایش]

↑ بانک جامع اطلاعات سینمای ایران

پیوند به بیرون[ویرایش]

مجموعه‌ای از گفتاوردهای مربوط به در ویکی‌گفتاورد موجود است.

در بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها (IMDb)

در بانک جامع اطلاعات سينماى ايران

حرف‌های کارگردان «دل شکسته»

این یک مقالهٔ خرد سینمای ایران است. می‌توانید با گسترش آن به ویکی‌پدیا کمک کنید.

رده‌ها: فیلم‌ها به زبان فارسیفیلم‌های ۱۳۸۶فیلم‌های ایرانیفیلم‌های علی روئین‌تن

منبع مطلب : fa.wikipedia.org

نشست فیلم«دلشكسته»

كارگردان فیلم «دلشكسته» عنوان كرد: این دوران به من می‌گوید راه رهایی جامعه این است كه همه ما زیر یك پرچم قرار بگیریم تا بتوانیم به كمك یكدیگر فرهنگ‌مان را بسازیم ...

كارگردان فیلم «دلشكسته» عنوان كرد: این دوران به من می‌گوید راه رهایی جامعه این است كه همه ما زیر یك پرچم قرار بگیریم تا بتوانیم به كمك یكدیگر فرهنگ‌مان را بسازیم ...

بازدید : 6284

زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه

تاریخ : دوشنبه 1386/11/22

نشست فیلم«دلشكسته»

«دلشكسته» از قرار گرفتن زیر یك پرچم‌ برای ساختن فرهنگ حرف می‌زند.

كارگردان فیلم «دلشكسته» عنوان كرد: این دوران به من می‌گوید راه رهایی جامعه این است كه همه ما زیر یك پرچم قرار بگیریم تا بتوانیم به كمك یكدیگر فرهنگ‌مان را بسازیم.

به گزارش فارس، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «دلشكسته» اولین ساخته علی روئین‌تن دیشب جمعه 19 بهمن با حضور علی روئین‌تن (كارگردان)، محمود پاك‌نیت و بیتا بادران (بازیگر)، مجید اسماعیلی(تهیه‌كننده)،‌نظام كیایی (صدابردار) این فیلم در سینمای رسانه‌های گروهی (صحرا) برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این نشست علی روئین‌تن كارگردان فیلم «دلشكسته» ضمن ابراز خوشحالی از اینكه در حضور منتقدان و خبرنگاران است، در پاسخ به برخی انتقادات گفت: ما هر چیزی را می‌توانیم تحلیل كنیم. در كشور ما ناخوداگاه همه مسائل ایدئولوژیكی است و اگر من هر جور دیگری این فیلم را می‌ساختم، بازهم مورد نقد قرار می‌گرفتم.

وی گفت: این دوران به من می‌گوید راه رهایی جامعه این است كه همه ما زیر یك پرچم قرار بگیریم تا بتوانیم به كمك یكدیگر فرهنگ‌مان را بسازیم.

وی در ادامه به ایده‌الی بودن «دلشكسته» اشاره كرد و گفت: شروع فیلم مانند یك افسانه است. بسیجی كه من در فیلم نشان دادم نیز یك افسانه است. داستان فیلم هم به شكل قصه و افسانه است و البته یادتان باشد كه چیزهایی دیگری در پشت پرده وجود دارد و سینما را فقط با سینما بررسی نكنید.

در این نشست «بیتا بادران» بازیگر «دلشكسته» نیز در ادامه این نشست، گفت: آقای روئین‌تن آنقدر خوب می‌نویسد و خوب كارگردانی می‌كند كه هر كس اگر اندكی استعداد داشته باشد، می‌تواند خوب بازی كند.

در ادامه علی روئین‌تن با اشاره به برداشت‌های كلیشه‌ای در سینما گفت: ما دچار یك كلیشه در برداشت هستیم و من در این فیلم با آن كه روی درآوردن نمادها و معنا‌ها تلاش كردم، باز هم در كار شبهه به وجود آمده است.

وی تنها دلیل ساختن «دلشكسته» را ارادت به شهیدان خواند و گفت: به عقیده من فقط اهل‌بیت پشت شهیدان و جانبازان بوده‌اند و اگر تعارض را در خانواده این عزیزان در فیلم نشان دادم، می‌خواستم بگویم یك سری پوئن به خانواده‌های شهید می‌دهند ولی در كنارش هر كاری بخواهند با آنها می‌كنند.

محمود پاك‌نیت كه در «دلشكسته» نقش استاد را بازی می‌كرد، در ادامه گفت: شخصیت استاد را در دانشگاه‌های مختلف زیاد دیده‌ایم. آقای روئین‌تن به من گفت كه می‌خواهیم این كاراكتر با تمام مشكلاتی كه در زندگی دارد، همیشه لبخند بر روی لب داشته باشد و اوایل درآوردن یك چنین كاراكتری برای من مشكل بود.

وی گفت: فكر می‌كنم استاد تنها لحظه‌ای كه در فیلم عصبانی می‌شود، آنجاست كه جوان می‌گوید می‌خواهم ترك تحصیل كنم و به طور كلی، این شخصیت برای خود من بسیار جذاب بود و امیدوارم توانسته‌ باشم هدف كارگردان را به تماشاگران القا كنم.

مجید اسماعیلی تهیه كننده فیلم «دلشكسته» نیز گفت: شكاف‌های اجتماعی اگر بر اثر بحران ثروت و قدرت باشد، زیاد اتفاق می‌افتد و اگر شكاف‌ها به دلیل مسائل فرهنگی باشند، مشكلات عدیده‌ای را نیز به‌وجود می‌آورند. ما باید ببینیم اولا این شكاف‌ها در جامعه ما چیستند و چگونه می‌توان به آن‌ها پاسخ داد. اگر چیزهایی در این فیلم به خوبی مطرح شده است، ما توانسته‌ایم به آن‌ها پاسخ بدهیم...

وی افزود: اگر در سراسر دنیا سیدالشهدا در مقامی قرار گرفته كه همه اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی در طیفش قرار بگیرند، در جامعه ما هم می‌‌تواند آغازگر خوبی باشد و اگر ملاك و مبنا فضای دینی باشد، می‌توانیم به شكاف‌های جامعه به این طریق پاسخ بگوییم و ما تلاش كردیم كه در «دلشكسته»، یك مبنای مشترك (احترام به ائمه) را سرلوحه قرار دهیم.

نظام‌الدین كیایی صدابردار فیلم «دلشكسته» در پایان به زمان زیادی كه برای فیلم گذاشته بود، اشاره كرد و گفت: من صدابردار «دلشكسته» بودم ولی بیش از یك صدابردار برای فیلم كار كردم. در این مقام، باید در یك جمله بگویم كه این فیلم به خاطر احترام به تماشاچی ساخته شده است.

مطالب مــــــرتبط

ارســال نظر 11 نظر - 0 پاسخ

عدد زیر را وارد کنید

نظرات کاربران ( انتشاریافته:11 ,در حال بررسی :0 )

ناشناس‎1393/09/11‎-‎18:41

فیلم زیبایی بود ولی میتوانست با اسم بهتری برخوردار باشد

00

پاسخ کاربران به این نظر

پاسخ

شهرزاد ‎1391/01/14‎-‎10:28

سلام

من از حس عاطفی فیلم و برخی جسارتهاش و البته بازی های درخشان بیتا بادران و شهاب حسینی خوشم اومد اما بعضی قسمت ها خیلی شعار زده بود مثلا شخصیت سردار دکتر از بس شعاری بود اصلا قابل تحمل نبود. و پایان بندی فیلم و چادری شدن نفس به خاطر عشق به امیرعلی به نظرم غیرمنطقی بود.

با این حال خسته نباشید. و متشکرم

10

پاسخ کاربران به این نظر

پاسخ

حمید ‎1391/01/10‎-‎12:00

فیلم بسیار زیبایی بود.

به نظرم علت متحول شدن پدر نفس این بود که اعتقاد و عشق امیر علی به اهل بیت و امام حسین ظاهری نیست و واقعا باور امیر حسین است.

>

30

پاسخ کاربران به این نظر

پاسخ

محمدامین رضائی پور‎1391/01/08‎-‎14:39

فیلم خیلی زیبائی بود چندین سال است که من یک فیلم را فقط یکبار نگاه میکنم ولی دل شکسته را 5 بار دیده ام ولی هر بار برایم زیباتر است ممنون

60

پاسخ کاربران به این نظر

پاسخ

مانند ‎1388/09/10‎-‎11:22

این فیلم جای تقدیر دارد ولی سوالاتی نیز در ذهن می نشیند. اینكه اگر امیر علی این اعتقادات را داشت اما خانواده تحصیلكرده به همراه دوست های خانوادگی تحصیلكرده نداشت . اینكه بهتر بود فیلم به بعد از ازدواج و گذشت چندین سال بعد از زندگی مشتركشان نیز نگاهی می انداخت اینكه آیا فقط افرادی با شخصیت دختر باید خود را شبیه آن پسر كنند تا بتوانند با هم زندگی كنند اینكه نسل بعد از آنها فرزندنشان چه مسیر را طی خواهند كرد. همه ایرانی ها امام حسین (ع) را دوست دارند اما وجوه افتراقشان چیزهای دیگر است پهنه فیلم می توانست خیلی ظریف نتایج گروه های دیگر تیمهای دونفره را نیز بیان كند

منبع مطلب : article.tebyan.net