طرز پخت استانبولی ساده

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

طرز پخت استانبولی ساده را از این سایت دریافت کنید.

طرز تهیه استانبولی پلو ساده و خوشمزه با گوجه و سیب زمینی

طرز تهیه استانبولی پلو ساده و خوشمزه با گوجه و سیب زمینی استانبولی پلو یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور

طرز تهیه خورش بامیه خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش بامیه این خورش، یک خورش اصیل ایرانی است که با بامیه طبخ می شود. این خورش را می توان به …

طرز تهیه آلبالو پلو خوشمزه و مخصوص شیرازی به روش رستورانی

طرز تهیه آلبالو پلو آلبالو پلو یکی از انواع غذاهای معروف و خوشمزه ایرانی است که در فصل آلبالو بیشتر پخته می شود، …

طرز تهیه کوردن بلو خوشمزه و رستورانی مرحله به مرحله

طرز تهیه کوردن بلو کوردون بلو غذایی اروپایی به صورت گوشت پیچیده شده در پنیر است. کوردون بلو در زبان فرانسه به معنای …

طرز تهیه استانبولی پلو

استانبولی پلو یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه استانبولی پلو در ادامه با نکته چی همراه باشید.

آموزش طرز تهیه دمپختک خوشمزه و مجلسی دمی باقالی ساده

دمپختک که با نام دمی باقالی هم شناخته می شود یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که هم خیلی ارزان است هم سریع اماده می شود

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۴ پیمانه گوجه فرنگی ۵ عدد سیب زمینی ۱ عدد پیاز ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه استانبولی پلو

مرحله اول

برای تهیه استانبولی ساده ابتدا برنج را چندین مرتبه می شوییم تا آب آن زلال شود و بعد روی برنج آب گرم می ریزیم به حدی که تا یک بند انگشت فاصله سطح برنج و روی آب باشد و اجازه می دهیم تا خیس بخورد.گوجه فرنگی ها را می شوییم و روی تخته آشپزخانه در اندازه متوسط خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای تهیه استانبولی تدارک دیده ایم روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا کمی داغ شود و پیازها را داخل قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی سبک شوند.

مرحله سوم

بعد اجازه می دهیم تا طلایی و سرخ شوند و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم و تا روغن نیز کاملا قرمز شود و بعد گوجه فرنگی های خرد شده را اضافه می کنیم و زردچوبه ،نمک و فلفل روی مواد می پاشیم و تفت می دهیم.

آموزش طرز تهیه سوتی پلو آذری خوشمزه و مجلسی تبریزی

سوتی پلو که با نام شیرین برنج هم شناخته می شود یکی از غذاهای معروف و مجلسی شهر اردبیل…

مرحله چهارم

سپس حرارت را ملایم می کنیم تا گوجه فرنگی ها نیز نرم و پخت شوند.سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در کاسه ای می ریزیم و تا روی سیب زمینی ها آب سرد می ریزیم تا سیاه نشوند.

مرحله پنجم

گوجه فرنگی ها که نرم و پخته شدند برنج را همراه با آب داخلش به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و ۱ پیمانه آب گرم نیز به غذا اضافه می کنیم و با قاشق آرام مواد را یکبار هم می زنیم و اجازه می دهیم تا مواد به جوش بیایند.

مرحله ششم

زمانیکه مواد به جوش آمدن سیب زمینی ها را با همان آب داخل کاسه به غذا اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا سیب زمین ها تقریبا بپزند و آب غذا بخار شود.گه گاه غذا را آرام هم می زنیم تا ته نگیرد.موقعیکه آب غذا بخار شد برنج را در وسط قابلمه جمع می کنیم.

مرحله هفتم

حالا قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و شعله پخش کن را روی شعله می گذاریم و قابلمه را روی آن می گذاریم و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت ملایم غذا بپزد.حدودا ۳۰ دقیقه دیگر استانبولی آماده است.استانبولی را در دیس می کشیم و با سالاد شیرازی نوش جان کنید.

نکات طرز تهیه استانبولی پلو

استانبولی پلو با مرغ

برای اضافه کردن مرغ به استانبولی پلو برای مواد بالا حدود ۳۰۰ گرم گوشت سینه مرغ را به صورت جداگانه با یک پیاز و کمی زردچوبه آبپز کنید، سپس گوشت مرغ را به صورت ریش ریش خرد کنید و به مایه استانبولی پلو اضافه کنید. ادامه مراحل را مانند دستور بالا دنبال کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 مهر 1400

منبع :ghazi.food

مطالب جدید

طرز تهیه شامی کباب لرستان خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه آش سبزی صبحانه به روش شیرازی مرحله به مرحله

طرز تهیه هواری نخود خوشمزه به روش بندری مرحله به مرحله

طرز تهیه بیسکویت گردویی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه بابا غنوش خوشمزه به روش لبنانی مرحله به مرحله

منبع مطلب : noktechi.ir

طرز تهیه استانبولی پلو ساده (بهترین طرز پخت استانبولی)

طرز تهیه استانبولی :✔ برای آشنایی با دستور پخت استانبولی پلو با گوشت مرغ، گوشت چرخ کرده، لوبیا سبز و هویج روی لینک گیلان کشت کلیک کنید.

طرز تهیه استانبولی

طرز تهیه استانبولی : استانبولی از جمله غذاهای ساده و اصیل ایرانی است که در شهرهای گوناگون با مواد مختلف تهیه می شود. برنج از جمله مواد پایه و اصلی برای درست کردن آن است. اما هنوز اختلاف نظرهای گوناگونی برای آن وجود دارد و بعضی از افراد این گونه می گویند که خرید برنج برای اینگونه غذا لازم است و همچنین  ترک های ترکیه از مخلوط کردن پلو با گوشت و سبزیجات این غذا را درست کرده اند؛ پس می توان این گونه نتیجه گرفت که این غذا به احتمال زیاد یه غذای خارجی باشد. لوبیا استانبولی یک غذای ایرانی است که به روش های مختلفی طبخ میشود . این غذای خوشمزه را معمولا با ماست چکیده و سالاد شیرازی میل مینمایند.

استانبولی پلو به نقل از ویکی پدیا:

استانبولی‌پلو یا دمی گوجه‌فرنگی یکی از خوراک‌های ایرانی است که اساس آن بر استفاده از برنج است. انگلیسی زبان‌ها به آن برنج اسپانیایی می‌گویند. این غذا را می توان با اضافه کردن هویج خورد شده نیز تهیه نمود. استانبولی بهتر است با کمی گوشت چرخ کرده پخته شود.

استانبولی پلو از جمله غذاهای آسان است که بیشتر افراد طرز و دستور پخت آن را می دانند یا این که خیلی زود می توانند آن را یاد بگیرند. اما هر غذای ساده هم باز فوت و فن های خودش را دارد. در ادامه از این مقاله از وبسایت گیلان کشت شما را با طرز تهیه استانبولی ساده، مشهدی، دونفره، نذری، با گوشت چرخ کرده، پلو با مرغ، مجلسی، ساده برای ۴ نفر، با لوبیا سبز و هویج و با سویا آشنا می کنیم.

مواد لازم جهت طرز تهیه استانبولی ساده ۴ نفره:

برنج ۳ پیمانه، ۳۰۰ گرم

پیاز متوسط یك عدد، ساطوری شده

لوبیا استانبولی به مقدار لازم

سیب‌زمینی متوسط ۲ عدد نگینی

رب گوجه‌فرنگی ۳ قاشق غذاخوری

نمك و فلفل قرمز  به میزان لازم

روغن مایع  ۸ قاشق غذاخوری

بهترین روش طرز تهیه استانبولی پلو با گوشت چرخ کرده یا مرغ :

جهت تهیه استانبولی ۴ قاشق غذاخوری روغن را در یك قابلمه روی شعله متوسط داغ و پیاز را در آن تفت دهید.

در ادامه از طرز پخت استانبولی باید رب گوجه‌فرنگی را اضافه كرده و تفت دادن را ۲ دقیقه دیگر ادامه دهید.لوبیا استانبولی را از قبل بپزید و به همراه سیب‌زمینی به مواد اضافه كرده و با پلو آبکش شده مخلوط كنید. برنج را داخل قابلمه بریزید، سپس به آن کمی آب‌ جوش اضافه كنید، شعله را کم کنید تا دم بکشد.

انواع طرز تهیه استانبولی پلو

بعضی استانبولی پلو را فقط با برنج و گوجه‌فرنگی درست می‌كنند. این غذا در حقیقت گوجه‌پلوست و از اساس با استانبولی پلو متفاوت

است. ولی ما آن را جزء خانواده استانبولی‌پلو محسوب می‌كنیم.

اضافه كردن گوشت چرخ‌كرده به استانبولی پلو از ضروریات نیست.

اما بدیهی است كه با وجود گوشت غذا خوشمزه‌تر و پر و پیمان‌ تر می‌شود.

اگر قصد طرز تهیه استانبولی با گوشت چرخ کرده را دارید، پیاز را كمتر تفت دهید و گوشت را قبل از رب اضافه كرده و آنقدر سرخ كنید تا رنگش عوض شده و آبش تبخیر شود.

اضافه كردن پیاز در استانبولی پلو اختیاری است، اما به عقیده بسیاری طعم بهتری به غذا می‌دهد.

نكات طرز تهیه استانبولی با لوبیا سبز و هویج:

اگر از قابلمه تفلون یا شعله‌ پخش‌كن استفاده كنید، ته‌دیگ خوبی به دست می‌آورید، در غیر این صورت رب گوجه‌ فرنگی می‌‌سوزد و

ته‌ دیگ سیاه و بد مزه می‌شود.

استفاده از ادویه پلویی یا دارچین عطر خوبی به غذا می‌دهد.

می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را برای طرز تهیه استانبولی مجلسی، جداگانه سرخ كرده و هنگام سرو لابه‌لای پلو بریزید.

اگر فقط از گوجه‌ فرنگی استفاده كنید، غذایتان كمرنگ می‌شود و احتمال شفته‌ شدن آن زیاد است.

بنابراین حتما رب گوجه‌فرنگی را به غذا اضافه كنید، اما آن را تفت دهید تا طعم خوبی بگیرد.

بدیهی است كه استفاده از زعفران (Saffron) غذا را خوشمزه‌تر می‌كند.

اگر اهل فلفل‌ دلمه‌ای هستید، نصف فلفل‌ دلمه‌ای سبز یا قرمز را نگینی كرده و با پیاز تفت دهید. تاثیری در مزه ندارد اما شكل و

شمایل غذا را بهتر می‌كند.

ترکیبات لازم برای طرز تهیه استانبولی ساده چیست؟

از بهترین قابلیت های این غذا این است که می توان آن را با انواع زیتون، ترشی، سالاد و زیتون سرو کرد. اما خوردن آن با ماست، خیار شور و سبزی حس دیگری دارد.

در این مطلب شما را با طرز تهیه استانبولی ساده، مشهدی، دونفره، نذری، پلو با مرغ، مجلسی، برای ۴ نفر، با لوبیا سبز و هویج و با گوشت چرخ کرده آشنا کردیم. شما برای خرید برنج مرغوب که از اصلی ترین مواد در دستور پخت استانبولی پلو است، می توانید به فروشگاه اینترنتی گیلان کشت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

برنج قهوه ای چیست و چه خواصی دارد؟

همه چیز درباره تشخیص بهترین برنج ایرانی

چگونه فروشگاه برنج راه اندازی کنیم؟

منبع مطلب : gilankesht.ir