آدرس پستی چیست

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

آدرس پستی چیست را از این سایت دریافت کنید.

آدرس پستی چیست

با استفاده از این سامانه می توانید کدپستی مکان مورد نظر خود را به راحتی بیابید با استفاده از این خدمت می توانید گواهی کدپستی را به صورت برخط دریافت کنید پیگیری درخواست کدپستی جدید یا صدور گواهی کدپستی با کد رهگیری ثبت درخواست کدپستی جدید برای امکان به صورت آنلاین استعلام نشانی به وسیله… ادامه خواندن آدرس پستی چیست

آدرس پستی چیست

آدرس پستی چیست

با استفاده از این سامانه می توانید کدپستی مکان مورد نظر خود را به راحتی بیابید

با استفاده از این خدمت می توانید گواهی کدپستی را به صورت برخط دریافت کنید

پیگیری درخواست کدپستی جدید یا صدور گواهی کدپستی با کد رهگیری

ثبت درخواست کدپستی جدید برای امکان به صورت آنلاین

استعلام نشانی به وسیله کدپستی و یا شماره تلفن ثابت ویژه سازمان های طرف قرارداد

آدرس پستی چیست

مشاهده گزارش کارکرد و وضعیت سرویس ویژه مشتریان سازمانی وب سرویس کدپستی

‌‌ همان گونه که می‌دانید، کد پستی ۵ رقمی که پیش از این در آدرس نویسی بر روی مرسولات پستی به کار می‌رفت، نیاز به نوشتن نشانی را به طور کامل مرتفع نمی‌ساخت. از سوی دیگر، هر یک از سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز برای خود پلاک‌های خاصی داشتند که سبب ساز تداخل و سردرگمی در شناسایی پلاک‌ها می‌شد. لذا طرح استفاده از کد پستی ده رقمی، پس از جمع‌آوری اطلاعات یک دوره ۵ ساله (از ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵) و در سال ۱۳۷۶، مورد تصویب دولت و مجلس قرار گرفت. بدین نحو که با افزودن ۵ رقم دیگر به کد پستی قبلی، برای هر مکان اعم از مسکونی، تجاری یا اداری، یک کد منحصر به فرد و یگانه در نظر گرفته شد.

کد پستی ده رقمی کاملا مکان جغرافیایی مورد نظر را مشخص می نماید، بدین شکل که پنج رقم اول محدوده جغرافیایی را مشخص می نماید ، رقم ششم ردیف ساختمان را در محدوده جغرافیایی نشان می دهد و چهار رقم آخر شماره شناسایی مکان مورد نظر در ساختمان را مشخص می کند.

۱. برای ارسال نامه حتی المقدور از پاکتهای استانداردی که در دفا‌تر پستی به فروش می‌رسد استفاده کنید زیرا محل الصاق تمبر و درج آدرس بر روی این پاکت‌ها مشخص شده است.

۲. در صورتی که از پاکت‌های عادی سفید استفاده می‌کنید، گوشه سمت راست بالای پاکت را به الصاق تمبر اختصاص دهید.

۳. گوشه سمت چپ پایین پاکت، محل انجام عملیات پستی است لذا از نوشتن هرگونه مطلبی در این قسمت خودداری کنید.

۴. محل درج آدرس گیرنده، قسمت پایین سمت راست پاکت است، آدرس گیرنده را خوانا و دقیق، همراه با نام شهر/ روستای مورد نظر (در صورت لزوم با ذکر نام استان) و کد پستی مخصوص گیرنده در این قسمت بنویسید.

۵. آدرس فرستنده باید در گوشه بالایی سمت چپ پاکت درج گردد. در این مورد نیز آدرس می‌بایست کامل، خوانا، همراه با قید نام شهر و کد پستی منطقه باشد. فرستنده در صورت تمایل می‌تواند، شماره تلفن تماس خود را نیز در این قسمت ذکر کند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی طی عملیات پستی، با وی تماس حاصل شود.

آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به اداره کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور

در راستای پیاده سازی پروژه GNAF و بررسی مشکلات پروژه با دستگاههای خدمات رسان جلسه ای با حضور سرپرست اداره کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست و نمایندگان دستگاههای خدمات رسان در استان اصفهان برگزار شد .

در راستای اجرای پروژه ملی جی نف، تمامی مکان های شناسنامه دار کشور شامل واحدهای مسکونی، تجاری و اداری دارای کدپستی ده رقمی شده اند.

به منظور ارتقاء سطح دانش همکاران اداره کدگذاری و فناوری اطلاعات سراسر كشور یک دوره كارگاه آموزشی تخصصی مفاهیم نقشه های رقومی و کاربری نرم افزار ArcGIS برگزار شد.

تهران ، خیابان دکتر علی شریعتی ، خیابان هویزه ، پلاک 1 ، طبقه همکف

ساختمان معاونت فن آوری اطلاعات شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران

© 1399

تمامی حقوق این نرم افزار برای شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران محفوظ است

موضوع آدرس یکی از مهمترین مواردی است که همیشه در نامه نگاری های بین المللی یا در ثبت نام های اینترنتی نظیر فرم های دانشگاهی و همچنین ثبت نام های لاتاری گرین کارت آمریکا یا مقادیر سایر وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشتن آدرس به زبان انگلیسی برعکس فارسی یا ایرانی شروع می شود و به کشور ختم می شود. بنابراین در این بخش  ما شما را با نحوه تبدیل آدرس ایران خود به زبان انگلیسی آشنا می کنیم.

شما باید ابتدا باید نام و نام خانوادگی را بنویسید. بعد شماره پلاک یا شماره طبقه را بنویسید. سپس نام کوچه و پس از آن کدپستی و نام شهر، نام استان و نام کشور را بنویسید.

آدرس پستی چیست

در اتنها نیز شماره تلفن و کدپستی را قرار دهید. نمونه تلفن: ۰۰۰۰-۰۰۰۰-۰۰۹۸۲۱ که در این مثال کد ایران با ۰۰۹۸ یا علامت + به جای ۰۰ مشخص میشود و بعد کد شهر بدون ۰ و بعد ادامه شماره تلفن.

در نگارش آدرس به انگلیسی باید توجه داشت، ترجمه اسامی خاص و عبارات کار صحیحی نیست و کلمات را حتماً به فینگلیش بنویسید. به عنوان مثال اگر اسم کوچه ای شهید آذری می باشد باید به صورت Shahid Azari نوشته شود و کلمه شهید را نباید ترجمه کرد و به صورت Martyr نوشت! در این قسمت به کلماتی که معمولاً در نوشتن آدرس ها کاربرد دارند، اشاره می کنیم، البته کلماتی مثل اعداد ترتیبی و یا جهات اصلی و غیره را نیز نباید فراموش کرد.

عناوین فارسی و معادل انگلیسی

پلاک = No / واحد = Unit / طبقه = Floor /  طبقه همکف = Ground Floor / بلوک = Block

ساختمان = Bldg / مجتمع، مجموعه = Complex / برج = Tower / مجتمع مسکونی = Residential Complex / شهرک = Town

خیابان کوچک (فرعی) = St / خیابان بزرگ (اصلی)  = Ave / بلوار = Blvd یا Blv / میدان = Sq

شماره یا عدد خیابان، کوچه، پلاک، واحد و طبقه ساختمان = ۱st ، ۲nd ، ۳rd ، ۴th (از شماره ۴ تا ۱۰ با حروف th می باشد) و به همین ترتیب در دهگان بالاتر نیز می باشد، مثال: (۱۱st ، ۳۲nd ، ۶۳rd ، ۷۸th ، ۹۰th)

کوچه =  Alley / کوچه یا خیابان متری = Meter / کوی (محله، برزن): Quarter / بن بست = Dead End

بزرگراه (اتوبان) = Highway / آزادراه (بزرگراه بدون عوارض) = Freeway / تندراه = Expressway / جاده = Rd / چهار راه = Cross / تقاطع، سه راه = Junc

غربی = West / شرقی = East / شمالی = North / جنوبی = South

سمت راست = Right Side / سمت چپ = Left Side / پایین تر از = Lower of / بالاتر از = Above of / داخل = Inside

منبع مطلب : khabarkhan.helpkade.com

قابل توجه كساني كه آدرس دقيق پستي ندارند... پست كشور چه خدماتي ارايه مي‌كند؟

شنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۸

دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات

کد خبر: 9005-09983

قابل توجه كساني كه آدرس دقيق پستي ندارند... پست كشور چه خدماتي ارايه مي‌كند؟

كساني كه به هر دليل آدرس دقيق پستي ندارند، مي‌توانند از فرستندگان مرسولات تقاضا كنند تا مرسولات خود را به آدرس يك دفتر و ارائه‌ي كارت‌ شناسايي معتبر، دريافت كنند. به اين قبيل مرسولات، پست رستانت مي‌گويند.به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در محل نشاني اين‌گونه مرسولات رستانت، بايد نام گيرنده، نام شهر و يا دفتري كه بايد مرسوله در آن جا نگهداري شود، درج و عبارت «رستانت» نيز با حروف درشت در كنار نشاني نوشته شود. اين سرويس مي‌تواند انتخاب مناسبي براي گردشگران، مسافران و كساني كه اقامت دائمي در جايي ندارند، باشد.

اما پست پيشتاز سريع‌ترين سرويس پستي است كه كليه‌ي عمليات پستي مربوط به آن از لحظه‌ي قبول تا توزيع مرسوله در داخل و يا خارج از كشور در كوتاه‌ترين زمان ممكن انجام مي‌شود؛ سرويس پيشتاز، تحويل و توزيع نامه‌ها را در سطح كشور حداقل در 24 ساعت و حداكثر در 48 ساعت انجام مي‌دهد.

هر موسوله‌ي پيشتاز داراي يك باركد 10 و يا 20 رقمي است كه امكان رهگيري آن از طريق سايت اينترنتي www.post.ir و پيام كوتاه شماره 2000441 براي همگان جهت اطلاع از سرنوشت مرسوله ميسر است.

*صندوق شخصي

هر فرد مي‌تواند با مراجعه به پست، تقاضاي اجاره‌ي صندوق شخصي كند. كليه‌ي مرسولاتي كه براي فرد واصل مي‌شود، در اين صندوق قرار داده شده و با مراجعه‌ي مشتري به او تحويل مي‌شود. اين سرويس در اكثر دفاتر پستي موجود است. امتياز اين سرويس اين است كه به جاي اعلام نشاني كامل شماره‌هايي به عنوان آدرس اعلام مي‌گردد.

پست اكسپرس

شركت پست در پاسخ به نياز مشتريان از اول آبان‌ماه 1387 سرويس پست اكسپرس را مجددا ساماندهي و راه‌اندازي كرد. اين سرويس، قابليت توزيع ويژ‌ه‌ي مرسولات را دارد. سرويس پست اكسپرس خدمت خاصي است كه در آن مرسولات پستي به درخواست فرستنده و در قبال پرداخت هزينه‌ي مربوطه، با اولويت و حق تقدم بيشتري نسبت به ساير مرسولات توزيع مي‌شود.

*پست تبليغ

در اين سرويس شركت پست جمهوري اسلامي ايران با بهره‌گيري از امكانات موجود و فضاهاي تبليغاتي درون و برون سازماني شبكه پستي، نسبت به انجام تبليغات گسترده و موثر براي اشخاص حقوقي اقدام مي‌كند.

اين تبليغات شامل خدماتي نظير درج آگهي‌هاي تبليغاتي روي سقف، كف، پيشخوان، ديوار‌هاي داخلي و بيروني واحد‌هاي پستي تلويزيون‌هاي دفاتر پستي، استند، تابلو اعلانات، صندوق شخصي، كيوسك اينترنتي و مخازن ويژه‌ي توزيع بروشور، بيلبور‌هاي متعلق به پست، پشت‌بام واحد‌هاي اجرايي، پوشش موزعين و ناوگان حمل و نقل پستي، پاكات و كارتن‌هاي پستي، نوارچسب، مهر ابطال نقش تمبر، سايت شركت، نشريات پستي نظير بروشور، كتابچه‌ها و نشريات داخلي، سوش‌ها و اوراق پستي، قبوض پستي، توزيع بروشور و نشرياتي تبليغاتي شركت‌ها به صورت بدون نشاني در صندوق‌هاي شخصي و باجه‌هاي پستي و هم‌چنين در منازل به صورت با نشاني از طريق تعيين مخاطب و با استفاده از بانك غني اطلاعاتي پست مستقيم و كدپستي ده رقمي مي‌وشد.

*پست مستقيم

يكي از سرويس‌هاي نويني كه در شركت پست راه‌اندازي شده و حلقه‌ي اتصال توليد‌كنندگان و عرضه‌كنندگان كالا و خدما با مصرف‌كنندگان و مشتريان است، پست مستقيم مي‌باشد. پست مستقيم تنها روش تبليغاتي است كه به عوامل كسب و كار اجازه مي دهد تا از طريق بانك‌هاي اطلاعاتي ويژه‌ي اين سرويس، با مخاطبان مورد نظر خود به‌طور مستقيم ارتباط برقرار نمايند.

*صندوق پست صوتي

در اين سرويس تماس گيرنده‌ بدون محدوديت‌هاي زماني و مكاني مي‌تواند براي مشتركين اين سرويس پيغام ارسال كند. مديران ارشد مسوولان روابط عمومي و بخش بازاريابي سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، شركت‌ها، نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي، كسبه و بازاريان، رسانه‌هاي ارتباط جمعي و... با استفاده از اين سرويس مي‌توانند ارتباط با اقشار مختلف مردم، مشتريان و مصرف‌كنندگان خود را حفظ كرده و ارتباطات مردمي خود را سامان بخشند.

مشتريان در تهران مي‌توانند پس از اخذ اشتراك و دريافت شماره صندوق پستي صوتي، شماره رمز خود را وارد و پيام‌هاي مورد نظر را بشنوند يا با وارد‌ كردن شماره صندوق مورد نظر براي مشترك آن‌ها پيام بگذارند.

متقاضيان اين سرويس مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيش‌تر با شماره تلفن‌هاي 88749308 و 88749249 مركز فن‌آوري اطلاعات شركت پست تماس حاصل بگيرند.

*پست تلفن 193 (پيك ويژه):

تردد‌هاي غيرضروري در شهرها، علاوه بر افزايش انواع آلودگي‌هاي محيط‌ زيست، از ميزان بهره‌وري نيز مي‌كاهد. به همين منظور شركت پست جمهوري اسلامي ايران، با راه‌اندازي سرويس پست تلفني اين امكان را ايجاد كرده است تا شهروندان بتوانند مرسولات و امانات خود را در كم‌تر از دو ساعت از منزل به مقصد مورد نظر ارسال كنند.

سرويس مذكور در حال حاضر در گستره‌ي تهران بزرگ راه‌اندازي شده است.

متقاضيان اين سرويس مي‌توانند به جاي مراجعه‌ي مستقيم به پست، با شماره تلفن 193 تماس گرفته و تمامي عمليات را به كاركنان پست واگذار كنند؛ هم‌چنين در حال حاضر دو شركت خصوصي با شماره تلفن‌هاي 8410 و 8420 نيز با شركت پست در ارائه‌ي اين سرويس همكاري مي‌كنند.

*سرويس بيمه مرسولات با ارزش اظهار‌شده

اين سرويس به منظور تامين نياز مشتريان، براي ارسال وجه نقد، اسناد و اوراق بهادار و در جهت تضمين و امنيت محتويات مرسولات راه‌اندازي شده است. فرستندگان براساس نياز و با توجه به ارزشمند ‌بودن محتويات مرسوله‌ي خود مي‌توانند از سرويس فوق استفاده كنند.

در اين سرويس فرستنده، ارزش واقعي مرسوله‌ي خود را اعلام مي‌كند و در ازاي آن مبلغي از ارزش اظهار‌شده مرسوله را به تفكيك داخله و خارجه مي‌پردازد؛ در صورت آسيب، فقدان يا ضايع‌ شدن اين مرسولات، ادارات پست موظفند علاوه بر كرايه پرداخت‌شده، حداكثر برابر ارزش اظهار شده مرسوله را به فرستنده يا حسب مورد گيرنده، غرامت پرداخت كنند.

*پست سفارشي

در سرويس پست سفارشي، در ازاي دريافت مرسولات مشتريان، به آنان رسيد يا قبض داده مي‌شود. متقاضيان با استفاده از اين سرويس مي‌توانند انواع مرسولات اعم از نامه، مطبوعات، كارت‌ پستال، بسته كوچك و امانات را به مقاصد مورد نظر خويش ارسال كنند. ماموران پست درهنگام رسيدن مرسوله به دست گيرنده از آن‌ها تاييديه دريافت مي‌كنند و فرستنده مي‌تواند سرنوشت مرسوله‌ي خود را پيگيري كند.

منبع مطلب : www.isna.ir