عواقب ازدواج اجباری

معایب ازدواج اجباری,متن ازدواج اجباری,حکم قانونی ازدواج اجباری,ازدواج اجباری تصویب شد,عواقب ازدواج اجباری,ازدواج اجباری کودکان,طلاق به دلیل ازدواج اجباری,ازدواج اجباری حقیقت دارد
عواقب ازدواج اجباری

یک نت ـ ازدواج اجباری راه حلي براي رهايي از ازدواج اجباري بیان بفرمایید.

پاسخ:

پرسشگر محترم! در مورد سوال بايد خدمت شما عرض نماييم در عين ساده بودن اما جوانب مهمي را در بر دارد و بعلت عدم توضيح بيشتر دچار ابهام است. يكي از مهمترين اركان مشاوره مخصوصاً در زمينه راهنمايي كه باعث مي گردد نتيجه مطلوبي از آن حاصل گردد ميزان اطلاعاتي است كه شما بايد در اختيار مشاور قرار دهيد ؛

 زيرا به هر حال تفاوت هاي فردي افراد در وضعيت و شرايط خانوادگي، محيطي، شخصيتي، جنسيتي و ... ايجاب مي كند كه مشاوره ها با فرد مورد نظر و شرايط وي مطابقت داشته باشد. مثلا ای کاش بیان می نمودید که چرا تحت ازدواج اجباری قرار گرفته اید؟ آیا توان مقابله با دیگران را ندارید؟ آیا فردی که قصد ازدواج با او را ندارید معیارهای اصلی ازدواج را نیز ندارد؟

اساساً دختران و پسران در انتخاب همسر بر اساس اختيار و اراده‌ خدادادي كه دارند كاملاً مستقل هستند؛ بنابراين هيچ كس نمي تواند ازدواج را بر آنها تحميل كنيد و با زور و اجبار آنها را پاي سفره عقد بنشاند؛ ضمن اينكه اگر يكي از آنها تمايل جدي براي ازدواج نداشته باشد عقد باطل خواهد بود. البته هر اجبار و تحميلي باعث بطلان عقد نمي شود، آن اجبار و تحميلي باعث بطلان عقد مي شود كه از دختر و پسر سلب اختيار و اراده كند؛ بنابراين اگر دختر و پسر در ازدواج رضايت قلبي نداشته اند، اما به دلايلي حاضر به ازدواج با هم شده اند، عقدشان صحيح است.

به هر حال فردی چون شما باید با قاطعیت تمام در مقابل اجبار بایستد و تن به ازدواج اجباری ندهد. برای این کار لازم است با فردی که اجبار می کند مثلا پدر و مادر دوستانه و صمیمانه صحبت کند و عدم علاقه خود را نشان دهد یا از بزرگترها کمک بگیرد یا اینکه والدین را نزد مشاور برده تا او بتواند ایشان را قانع نماید. پس فعلا بهتر است ازدواج را به بهانه ای به تعویق اندازید تا قدری اوضاع بهتر شود و بعد مرحله به مرحله عمل نمایید. در همه مراحل حفظ احترام والدین و بزرگترها واجب است.

موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده