چرا شرکت EA محبوب است + بررسی تاریخچه شرکت

یک نت ـ الکترونیک آرتز یا همان EA Sport یکی از بزرگترین ناشران بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای در جهان است. که بازی‌هایی چون سری فیفا، فیفا موبایل، Battlefield و Need for Speed را در کارنامه خود دارد...
چرا شرکت EA محبوب است

یک نت - چرا شرکت EA محبوب است + بررسی تاریخچه شرکت

الکترونیک آرتز یا همان EA Sport یکی از بزرگترین ناشران بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای در جهان است. که بازی‌هایی چون سری فیفا، فیفا موبایل، Battlefield و Need for Speed را در کارنامه خود دارد. کمپانی‌های شناخته شده بازی‌های ویدیویی، از جمله سگا، نینتندو و آتاری، نیز بازی‌های ویدیویی تولید می‌کنند اما بازی ها را فقط برای تجهیزات اختصاصی خود تولید می‌کنند.

شرکت EA

از طرف دیگر Electronic Arts برای سخت افزارهای سازندگان مختلف اعم از رایانه، کنسول بازی‌های ویدیویی یا پخش کننده‌های  CD-ROM نرم افزار تولید می‌کند و فقط در تولید نرم افزار تخصص دارد. EA با رشد 60 درصدی سالانه بین 1989 و 1994 رشدی سریع در بازار جهانی را تجربه کرده است.

الکترونیک آرتز در سال 1982 توسط سه مدیر سابق اپل کامپیوتر تأسیس شد: ویلیام ام. (تریپ) هاوکینز سوم ، که مدیر بازاریابی در اپل بود و در سن 26 سالگی رئیس شرکت جدید شد. ویلیام بینگهام (بینگ) گوردون ، که مدیر بازاریابی شرکت شد. و تام موت.

EA با یک تیم 11 نفره و 5 میلیون دلار سرمایه که از سرمایه گذاران خصوصی دریافت کرده بود شروع به کار کرد.

EA از ابتدا انعطاف پذیر بود و نرم افزارهای خود را برای هر سخت افزار رایانه‌ای که در آن زمان محبوبیت بیشتری داشت، توسعه می‌داد، و معمولاً چندین نسخه از برنامه را برای اجرا در سیستم‌های مختلف تولید می‌کرد.

اولین محصول EA که در ماه می 1983 به بازار عرضه شد، یک بازی نرم افزاری برای کنسول بازی Atari 800 بود. EA به سرعت پیشرفت کرد و در اکتبر 1983 شش بازی دیگر برای رایانه Commodore 64 تولید کرد. در سال 1984 ، بازی رایانه ای Skyfox  که برای اپل II طراحی شده بود، به پرفروش ترین محصولش تبدیل شد.

شرکت EA

صنعت بازی در اوایل دهه 1980 هنوز صنعت بسیار جدیدی بود، زیرا رایانه‌های شخصی هنوز گسترش پیدا نکرده بودند. بنابراین EA رویکرد تازه‌ای در طراحی نرم افزار اتخاذ کرد، توسعه و تولید خود را بیشتر در صنعت سرگرمی مدلسازی کرد تا صنعت نرم افزار.

 Electronic Arts به جای استخدام برنامه نویسان رایانه، طراحان گرافیک نرم افزار و چند مدیر پروژه استخدام کرد. ایده‌هایی برای بازی‌های رایانه‌ای جدید که سناریوهای آن با سناریوهای فیلمنامه نویسان هالیوود رقابت می‌کرد، ارائه داد.

EA حتی شروع به عقد قرارداد با افراد مشهور خصوصاً ستارگان ورزشی کرد که نام و تصاویر آنها به این نرم افزار اضافه شد. از جمله آنها می‌توان به ستاره فوتبال جان مادن، بازیکنان بسکتبال مایکل جوردن و لری برد و قهرمان شطرنج گاری کاسپاروف اشاره کرد.

الکترونیک آرتز برخلاف بسیاری از رقبای خود که از توزیع کنندگان شخص ثالث استفاده می‌کنند، رویکرد استراتژیک ایجاد نیروی فروش خود را در پیش گرفت. فروشندگان EA محصولات خود را مستقیماً به خرده فروشانی مانند Egghead Inc ، Toys 'R' Us ، Wal-Mart و Target می فروشند. که این کار علاوه بر اجازه کنترل بهتر بر فروش و موجودی کالا، به EA کمک کرده است تا مشکلات مصرف کنندگان را بهتر پیگیری کند.

محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین بازی الکترونیک آرتز، فیفا موبایل می‌باشد که توسط بخش EA Sports منتشر شده است. که بیشترین سود را برای این شرکت داشته‌است. fifa mobile یک بازی آنلاین فوتبالی است، که ویژگی های منحصر به فردی دارد که سبب محبوبیت بیشتر این بازی شده از جمله این ویژگی ها می توان به گرافیک زیبا و جذاب، شبیه سازی بسیار خوب بازی فوتبال، بهره‌گیری از گیم پلن جذاب و سرگرم کننده، امکان بازی به صورت تمرینی و یا رقابتی و امکان تشکیل تیم اشاره کرد.

شرکت EA

البته برای افزایش میزان جذابیت در این بازی، کمپانی الکترونیک آرتز برای کاربران خود امکانی را فراهم ساخته است تا آن ها با خرید پوینت فیفا موبایل بتوانند به قابلیت های مهمی از بازی دسترسی داشته باشند. از جمله این قابلیت ها می توان به نقل و انتقال بازیکنان، افزایش قدرت آن ها و... اشاره نمود.

 یکی از دیگر نکات مثبت این بازی حجم نسبتا پایین آن است که برای دانلود و نصبش حدود  ۳۰ مگابایت حجم نیاز دارید. بازی فیفا هر ساله علاوه بر انتشار برای کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی، برای پتلفورم موبایل نیز عرضه می‌شوند.

در سال ۲۰۰۶ میلادی طبق آماری که توسط سایت متاکریتیک گرفته شد، شرکت الکترونیک آرتز توانست از ۱۰۰ نمره، نمره ۷۴ را به خود اختصاص دهد، این درحالی است که کمپانی نینتندو با یک نمره بیشتر در رده بالاتر از الکترونیک آرتز قرار گرفت.

 همچنین کمپانی‌هایی نظیر مایکروسافت و سونی با نمره‌های ۷۱.۶ و ۷۱.۲ پشت سر الکترونیک آرتز قرار گرفتند و این افتخاری بزرگ برای این شرکت تلقی می‌شود. در ادامه این لیست شرکت تیک‌تو که در ساخت بازی‌های سوم شخص مهارت خاصی دارد توانست نمره ۷۰ را دریافت کند و شرکت‌های دیگر بازی نظیر یوبیسافت، اکتیویژن، کونامی، سگا و تی‌اچ‌کیو نمره ۶۰ را به خود اختصاص دادند.

شرکت EA

از سال ۲۰۰۵ میلادی تا به الان الکترونیک آرتز با ساخت و انتشار بازی‌هایی همچون کرایسیس، Battlefield 2، Dragon Age: Origins، Rock Band، بازی Mass Effect 2 و  بازی Titanfall 2 باعث شده است که این بازی‌ها حداقل بر روی یک پلتفرم متای بالای ۹۰ را به‌خود اختصاص دهند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده