خطر ویروس کرونا در کمین بانوان باردار

یک نت ـ کرونا ویروسی است که در کمین همه افراد جامعه است، خطرپذیری ابتلا به این ویروس در زنان باردار بیشتر است.
تاثیر کرونا در مادران باردار

یک نت ـ در مادران بارداری که مبتلا به کرونا می شوند، احتمال زایمان زودرس و سقط بخصوص در سه ماهه نخست بارداری بیشتر است.به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی که از علائم بیماری کرونا است، درگیری ریوی و سرفه های شدید را به دنبال دارد که خطر زایمان زودرس و پارگی کیسه آب را افزایش می دهد.

آیا زنان باردار می‌توانند ویروس کرونا را به جنین خود منتقل کنند؟

هنوز شواهد کافی مبنی بر اینکه ویروس بتواند در دوران بارداری از مادر به جنین منتقل شود یا تأثیر بالقوه این بیماری بر روی کودک وجود ندارد. این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است. زنان باردار بایستی موارد احتیاطی مقتضی برای محافظت از خود در برابر این ویروس را به عمل بیاورند و چنانچه علائمی مانند تب، سرفه یا تنگی نفس در خود مشاهده کردند، سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

شستن مکرر دست‌ها، پرهیز از روبوسی و دست دادن و خودداری از حضور در خارج از خانه و تماس‌های غیرضروری باید توسط زنان باردار مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ ضمن اینکه احتمال سرایت ویروس کرونا در زنان باردار در زمان حضور در جامعه و ارتباط با افراد دیگر

بیشتر از زنان غیرباردار است.دوره کمون این ویروس یعنی از زمانی که این ویروس وارد بدن می‌شود تا ظاهر شدن علایم آن ۱۴ روز است و علامت این ویروس نیز تا یک ماه وجود دارد و احتمال اینکه فرد مبتلا خوب شود، ۸۰ درصد است اما در زنان باردار با توجه به پایین بودن

مقاومت بدنی امکان بهبودی آنها کمتر از افراد عادی است.زنان باردار هنگام انجام تصویربرداری و سونوگرافی باید از ماسک استفاده کرده و پزشکان مربوط نیز برای انجام این آزمایشات باید حتماً  از ماسک استفاده کنند؛ ضمن اینکه زنان باردار نیز مانند افراد معمولی در چنین شرایطی باید از خوردن غذاهای فست‌فود و خارج از خانه خودداری کنند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده