پرسش های رایج درباره تلگرام + پاسخ

آموزش تلگرام, آموزش ساخت اپل آی دی, آموزش ساخت ربات تلگرام در سه سوت, آنبلاک کردن در تلگرام, آیا پیام ها در تلگرام محدودیت دارد؟, استیکر تلگرام, استیکر جدید تلگرام, بازگرداندن پیام تلگرام, بازگشتن به گروه لفت داده تلگرام, برگرداندن چت تلگرام, برگشتن به گروه تلگرام, بلاک کردن در تلگرام, تلگرام, تلگرام برای ویندوز 10, تلگرام برای ویندوز xp, تلگرام برای ویندوز اکس پی, تلگرام فارسی اصلی, حذف استیکر تلگرام, حذف اکانت تلگرام, حذف پیام ارسال شده در تلگرام, دانلود تلگرام برای ویندوز 10, دانلود تلگرام برای ویندوز 7
تلگرام

یک نت ـ پرسش های رایج درباره تلگرام

1- چگونه در تلگرام ثبت نام کنیم؟

ثبت نام در تلگرام همچون شبکه‌های موبایلی دیگر نیاز به داشتن یک سیستم عامل مخصوص گوشی (همچون اندروید، ویندوزفون و…) دارد. اگر گوشی هوشمند ندارید می‌توانید با نصب اندروید بر روی کامپیوتر شخصی خودتان در این شبکه ثبت نام نمایید.

برای این کار باید شماره خود را در تلگرام وارد نمایید و سپس منتظر دریافت پیامک تاییدیه باشید و با آن عضو شوید.

۲- چگونه فعالیت اخیر خود را از مخاطبان مخفی کنیم؟

تنظیمات تلگرام

از Setting وارد تنظیمات گوشی تان شوید. در بخش تنظیمات همچون تصویر بالا وارد privacy and security شوید و در بخش last seen گزینه nobody را انتخاب کنید. این گونه کسی نمی تواند ببیند که آخرین بازدید شما کی بوده است.

۳- چگونه استیکر تلگرام بسازیم؟

برای ساخت استیکر نخست باید آموزش ترنسپرنت کردن و تبدیل jpg به png را ببینید. اکنون اگر عکس های تان آماده است یعنی اگر اندازه اش ۵۱۲*۵۱۲ پیکسل است و فرمت png دارد می توانید استیکر بسازید.

دو روش پیش روی خود دارید. نخست آن که استیکر شما تکی باشد و به صورت پکیج نباشد. برای استیکر تکی، آموزش ساخت استیکر در سه سوت را ببینید ولی اگر قصد دارید استیکر پک بسازید و پکیجی اختصاصی داشته باشید که با لینک آن را بتوانید برای دوستان تان بفرستید به آموزش ساخت پک استیکر بروید و قدم به قدم با آموزش جلو بروید.

۴-آیا گذاشتن عکس در تلگرام امنیت دارد؟

در کل باید بگوییم که ارسال عکس از محیط شخصی گوشی تان به محیط تلگرام، خوب نیست چرا که سیاست حریم خصوصی تلگرام بدین گونه است که به شما اجازه می دهد عکس های کنونی و قبلی کاربر که برای نمایه (Profile) خود گذاشته بوده است و حذف شان نکرده است را ببینید؛ حتی اگر وی را نشناسید و از طریق عضویت در گروه ها، یا از طریق آی دی وی را یافته باشید.

۵-Create secret chat در تلگرام چیست؟

چت خصوصی تلگرام

اگر بر روی مخاطب مورد نظر خود کلیک نمایید و سپس Create secret chat را انتخاب نمایید چنین صفحه گفتگویی باز می شود. که مزایای زیر را دارد:

رمزگذاری end-to-end که باعث می شود پیش از ارسال به سرور در سیستم شما رمزنگاری شود و امنیت بیشتری داشته باشد.

در سرورهای تلگرام اثری از خود باقی نمی گذارد و تمامی اش پاک می شود و حتی اگر پاک نشود چون رمزنگاری شده است سرور قادر به خواندن آن نیست.

خود ویرانی دارد! یعنی پس از مدتی به طور خودکار پیام ها پاک می شود.

اجازه بازارسال (فوروارد) به فرد مخاطب داده نمی شود.

۶- چگونه آی دی را جستجو کنیم؟

پیش تر قابلیت خوبی که تلگرام داشت این بود که ID کاربر مورد نظر را می شد در بخش جستجو، یافت و با کاربر مورد نظر که شماره وی را ذخیره نداشتیم گفتگو نماییم یا وی را به گروه اضافه کنیم. چند هفته ای هست که به دلایل نامشخص و اعلام نشده این قابلیت از سوی تلگرام حذف شده است که برخی آن را خطاهای داخلی تلگرام می دانند.

اگر آی دی کسی را می دانید برای چت کردن با آن لینکی اینچنینی https://telegram.me/IDNAME بسازید و به جای IDNAME آی دی شخص مورد نظر را قرار دهید و در مروگر سیستم خود وارد کنید و GO را بزنید، سپس صفحه چت مورد نظر باز خواهد شد. روش دیگر این است که در محیطی خصوصی آی دی تلگرام را با @ آغاز آن بنویسید و ارسال نمایید. @IDNAME را اگر بفرستید پس از کلیک بر آن صفحه گفتگو باز خواهد شد.

۷- ربات های تلگرام چه هستند؟

در صفحه معرفی ربات های تلگرام تعدادی از ربات های تلگرام را معرفی کرده ایم. ربات های تلگرام، برنامه هایی هستند که در ازای دستور خاصی که برایشان ارسال می‌کنیم پاسخ خاصی را برای مان می دهند.

ربات های فارسی هم وجود دارد که در صفحه ذکر شده آمده است این ربات ها را می توان به گروه ها اضافه نمود.

۸- چگونه کسی را در تلگرام بلاک کنیم؟

بر روی شخص مورد نظر کلیک کنید و از بخش تنظیمات گفتگو با وی block را انتخاب نمایید.

۹- آیا می‌توانیم شماره تلفن را در تلگرام مخفی کنیم؟

در تلگرام به صورت پیش فرض، شماره ها مخفی است تا حدودی همچون شبکه اجتماعی لاین! با این تفاوت که اگر شما شماره مخاطب را داشته باشید در بخش اطلاعات مخاطب، شماره وی را هم برای شما نمایان می کند و یک تفاوت جالب این است که اگر شماره کسی را داشته باشید ولی وی شماره شما را نداشته باشد و شما چت با وی را شروع کنید برای ایشان شماره شما نمایان خواهد شد! پس اگر شماره شما برای کسی دیده می شود یا هر دو نفر شماره همدیگر را دارید یا شما فقط شماره او را دارید.

در ضمن ثبت آی دی و نام مناسب شماره را برای افراد عام پنهان می کند.

۱۰- چرا کسی که از گروه تلگرام خارج شده است (لفت داده است) دیگر نمی تواند به گروه بازگردد؟

سیاست تلگرام بر این است که اگر کسی به میل خودش گروه را ترک کرده است حتماً از گروه خوشش نیامده است و دفعه بعدی هم نمی گذارد به گروهی که خوشش نمی آید وارد شود! ولی اگر کسی را از گروهی خارج نمایید را می توانید چه از طریق لینک و چه از طریق add member عضوش کنید.

۱۱-چگونه پک استیکری را از تلگرام حذف نماییم؟

در گوشی:

به تنظیمات (settings) بروید.
سپس به بخش تنظیمات  Messages بروید و بر روی stickers option کلیک کنید
با نگهداشتن بر روی استیکر مورد نظر با زدن گزینه remove آن را حذف نمایید.

۱۲-آیا پیام ها در تلگرام محدودیت دارد؟ چند کاراکتر در هر پیام می توان نوشت؟

بله محدودیت دارد به میزان ۴۰۹۶ کاراکتر در هر پیام؛ که فرقی نمی کند کاراکتر های تک بایتی یا چند بایتی باشند.

۱۳-چگونه از هک تلگرام جلوگیری نماییم؟

با کمک این آموزش «فعال سازی امنیت دو مرحله در تلگرام» امنیت تلگرام خودتان را بسیار بالا ببرید تا از هک جلوگیری شود.

۱۴-چگونه لینک گروه بسازیم؟

در گروه گزینه Add member را انتخاب کنید

در صفحه باز شده Invite to Group via Link را انتخاب کنید

برای کپی کردن لینک گروه گزینه Copy Link را انتخاب کنید و برای اشتراک‌گذاری لینک گروه گزینه Share Link را انتخاب کنید.

۱۵- چگونه ربات را به گروه اضافه کنیم؟

برای این کار آموزش کاملی در اینجا نوشته ایم. ربات را با این آموزش به گروپ اضافه کنید.

۱۶- چرا پک های استیکر من حذف می شوند؟

محدودیت تعداد پک استیکر ۲۰ تا است و وقتی به این حد رسد همچون صف با ذخیره استیکر های جدید، استیکرهای قدیمی حذف خواهند شد.

۱۷-چگونه حساب تلگرامی خود را حذف نماییم؟

با پاک کردن اکانت تلگرام خودتان دیگر به استیکرها و پیام های ذخیره شده دسترسی نخواهید داشت برای حذف اکانت تلگرام این آموزش را ببینید.

۱۸- چگونه در تلگرام ربات بسازیم؟

آموزش کامل و  قدم به قدم ساخت ربات در اینجا نوشته شده است. :)

۱۹-نرم افزارهای ساخته شده برای تلگرام مطمئن هستند؟

به هیچ وجه این نرم افزار ها توصیه نمی شود و همیشه سعی نمایید نرم افزارها را از وبگاه های رسمی دانلود نمایید و نسخه رسمی آن را داشته باشید مثلاً برای تلگرام به http://telegram.org بروید و برای تمامی نسخه ها (گوشی، ویندوز و…) دانلود نمایید.

۲۰- چگونه از شر مزاحمت های ربات ها خلاص شویم؟

ساده ترین راه بلاک کردن است! به راحتی بلاک کنید و دیگر زحمتی به خود ندهید

۲۱-آیا پیام های حذف شده از هیستوری تلگرام قابل برگشت هستند؟

خیر. از آنجایی که تلگرام سینک هست اگر از دستگاهی متن یا به صورت کلی پیامی حذف شود از تمامی دستگاه هایی که آن حساب در آن موجود است حذف خواهد شد و به هیچ وجه قابل بازگشت نیستند.

۲۲-یک حساب تلگرام در دو گوشی می توان داشت؟

یک حساب تلگرام در چندین گوشی و لپ تاپ و… می توان داشت. برای جلوگیری از این کار اینجا را ببینید.

۲۳- کانال تلگرام چیست؟ چگونه کانال تلگرام بسازیم؟

آموزش ساخت کانال تلگرام را مشاهده کنید در این آموزش مزیت های کانال نسبت به گروه درج شده است و آموزش تصویری ساخت کانال تلگرام قرار داده شده است. در کانال ما عضو شوید (برای عضویت کافی است روی اینجا کلیک کنید)

۲۴-ظرفیت کانال تلگرام چندنفر است؟ محدودیت دارد؟

خیر. محدودیت ندارد ولی برای این که بتوانید کسی را با شماره به کانال اضافه کنید پیش از رسیدن به ۲۰۰ نفر باید این کار را بکنید.

۲۵-فارسی ساز تلگرام چیست؟

فارسی ساز تلگرام یک فایل متنی Xml است که به تلگرام اندرویدی اضافه می شود و آن را فارسی می کند از مزیت های این فارسی ساز این است که نسخه رسمی و اصلی تلگرام را فارسی می کند و نسخه تقلبی یا ویرایش شده نیست. برای آموزش نصب فارسی ساز تلگرام اینجا را کلیک کنید.

 ۲۶-سوپرگروه چیست؟ چه قابلیتی دارد؟

گروه های بزرگ با تعداد مدیر زیاد و تعداد عضو حداکثر ۱۰۰۰ نفر. برای دیدن قابلیت ها اینجا را ببینید

 

موضوع: 
امتیاز: 
میانگین: 2 (1 vote)

دیدگاه‌ها

چگونه تلگرام خط قبلیمو ک الآن دست کسی دیگست را حذف کنم؟؟؟ پیام حذفش برا اون خط میاد و دسترسی ب اون خط ندارم
با سلام دوست گرامی شما هیچ راهی ندارید مگه اینکه کدی که برای خط قبلیتون میاد رو از فردی که خط الان دستش بگیرید. موفق باشید
سلام من دیلیت اکانت کردم الان میخوام دوباره برم تلگرام نمیشه چرا؟؟؟ میزنه Phone number floodاگه میشه راهنمایی کنید. به حیمیلم ارسال کنید ممنون میشم. haratiabolfazl235@gmail.com
با سلام دوست گرامی پاسخ شما به ایمیلتان فرستاده شد.
میشه همینجابگیدمشکل ازکجاست اخه منم همین مشکلودارم
بسمه تعالی با سلام من می خواستم آخرین چت با دوستم رو حدف کنم اما به اشتباه اکانت او را حدف کردم راهی هست که چت های قبلی را باز گردانم ممنون
سلام متاسفانه هیچ راهی نیست مگر اینکه شماره طرف مقایل رو پیدا کرده و دوباره ادد اکانت بزنید
سلام وقت بخیر اگرمدیر گروهی به دلیل مشکل تلگرام از گروه حذف شود با برگشت توسط یکی از کاربران وضعیت مدیر چه می شود؟
با سلام ببینید اگه مدیر ی که حذف شده گروه رو راه اندازی کرده باشه هیچ اتفاقی نمیفته و مدیرتش همچنان باقی می مونه.
سلام چندشماره دارم که بایکی از انها گروه ساختم ومدیر گروه بودم به دلایلی تلگرامم پاک شد الان تمام شماره ها را اوردم تو گروه ولی مدیر بودنم بر نگشته اکانت مدیر گروه را چطر بیابم؟
سلام خسته نباشید من سوالی داشتم چرا وقتی میخوام به یه نفر پی ام بدم پیامم واسش نمیره با این که جز مخاطبین من هس.
با سلام چند احتمال وجود داره اولا اینکه اگه هنگام پیام علامت تعجب با رنگ قرمز بیاد یا بالاش نوشته last seen a long time ago احتمال شمارو بلاک کرده است یا نه شاید اکانت ایشان یا شماره ایشان در گوشی شما باشد ولی شماره شما در گوشی ایشان نباشد که در این صورت شما توسط تلگرام ریپورت شده اید.
سلام چون تلگرامم پاک شد ودوباره نصب کردم گروهها نیامد . چون چند شماره دارم اکانتی را که با ان گروه ساختم ومدیر بودم را توگروه نمیتونم پیداکنم لطفا راهنمایی کنی
سلام دوست عزیز پاک شدن تلگرام ربطی به پاک شدن گروه نداره شما آخرین ورژن برنامه تلگرام دوباره دانلود و نصب کنید تا مشکلتون برطرف بشه
سلام ببخشید میشه بگین که چجوری میشه فهمید چه کسانی عکس پروفایلمونو چک میکنن؟
سلام متاسفانه هیچ راهی وجود نداره که شما متوجه بشید چه کسانی عکس پروفایل شمارو چک کردند
ممنونم
سلام،یه کانال داشتم به دلایلی دیلیت اکانت کردم حالا که دوباره باهمون شمارم اومدم تو تلگرام دیگه کانالو ندارم..کانال هست اما من دیگه مدیر کانال نیستم ایا راهی هست همون کانااو دوباره داشته باشم؟؟
سلام احتمال زیاد بتونید کانال حذف کنید کانال فعلی رو دیلیت کنید و دوباره همین کانال با این آدرس ثبت کنید
سلام . اگه شماره کسی رو توی تلفنم بزنم ؛ و بعد برم تلگرامشو چک کنم؛ طف میفهمه که من اونو به مخاطبام اد کردم ؟ قضیه این پیام چیه :joined telegram
با سلام تا زمانی که به طرف مقابل پیام ندید ایشون متوجه نمیشن اما اگه پیام بدید شماره شما به ایشون هم نشون داده میشه در مورد joined telegram هم اگه شماره هایی که در گوشی شما هستن وارد برای اولین بار وارد تلگرام بشوند این پیام میاد
سلام.می خواستم بدونم راهی هست که بشه پیام های ارسال شده را unsend کرد؟
سلام چجوری میشه فایل آهنگ رو به ویس تلگرام تبدیل کرد؟؟؟ id: @m0040 تشکر
سلام با برنامه شبیه ساز تلگرام موبو گرام که می تونید از بازار تهیه کنید.
با عرض سلام و خسته نباشید من از طریق لینک گروهی که خود ادمین گروه برام فرستاده بود، عضو گروه شدم. مشکلی نداشتم. از وقتی تلگرامو اپدیت کردم توی صفحه اعضای گروه، اعضا و وضعیت آنلاین بودنشون نمایش داده نمیشه. یه بار هم از گروه لفت دادم و از ادمین خواستم که لینک ریووک شده گروه رو برام بفرسته تا دوباره عضو بشم. ولی بازم درست نشد. چی کار کنم؟ شرمنده وقتتون رو گرفتم. با تشکر
سلام طریقه تبدیل mp3 به ویس تلگرام رو اگه میشه بگین telegram: @persian98
سلام با برنامه شبیه ساز تلگرام موبو گرام که می تونید از بازار تهیه کنید.
من جدیدن کانال زدم و مخاطبامو میخوام ادد کنم وارد نمیشن و خواستم بپرسم مشکلش چیه و هیچ پیامی هم برای مخاطبام نمیتونم ارسال کنم
سلام احتمالا ریپورت شدید آیا ریپورت شدید؟
سلام متاسفانه هرکاری میکنم نمیتونم کانال تلگرام بسازم یعنی وقتی روی ساخت کانال جدید میرم و بعد از گذاشتن نام٬وقتی تیک مربوطه رو میزنم یه حالت رفرش پیش میاد ولی هیچ تغییری نمیکنه حتی اسمهای دیگه هم انتخاب کردم و وقتی چند بار تیک رو میزنم ازم میخواد یه مدتی رو صبر کنم و دوباره اینکار رو کنم ولی بازم همونطوریه
سلام ببخشید من اشتباهی یک پیام به گروه دادم و دیدم خدارو شکر اینترنت قطع بود و نرفت الان چیکار کنم اون پیام دیگه نره و send نشه
سلام ببخشید من اشتباهی یک پیام به گروه دادم و دیدم خدارو شکر اینترنت قطع بود و نرفت الان چیکار کنم اون پیام دیگه نره و send نشه
سلام من داشتم با دوستم چت ميكردم ك يك دفعه تلگرامم قطع شد و براي يك ساعت همش ميزد كانتكينگ يا آپديتينگ،با اينكه سرعتم خوب بود. و بعد ك مجدد وصل شد تو ليسته مخاطب هام name hidden اومد. به نظرتون ميشه هك شده باشم؟
سلام من چند روزه هرکاری میکنم برآی.چند تا از دوستام.نمیتونم پیام بفرستم. هی می‌نویسه: ببخشید شما درحل حاضر فقط میتوانید به مخاطبین خود پیام بفرستید. اینو چکار کنم که مثل قبل بشه
سلام من یه چند دفه تلگرام نصب کردمو دیلیت اکانت کردم بعد الان نمیتونم وصلش کنم دوباره میشه بگین چی کار کنم؟هر دفه ای شمارمو میزنم میگه The nomber FLOOD
سلام من دوباردلیت اکانت کردم خاستم دوباره نصب کنم نمیشه میزنه فون نامبرفبودلطفاراهنماییم کنید
سلام میشه کاری کرد ک عکس پروفایل تلگرام فقط واس مخاطبین قابل مشاهده باشه؟؟توروخدا جواب بدید
سلام آقای مهندس من با لپ تاپ شرکت تو تلگرام ثبت نام کرد و چون با دو نفر مشترکا” استفاده می کنیم روش رمز گداشتم مشکلش اینه که هر روز صبح که میام راه اندازی کنم از من شماره تلفن می خواهد که پیام کد بده چطور میشه این مشکل رو حل کرد چون هر روز یک پیام از خارج از کشور هزینه بر با تشکر .
با سلام.یک نفر شماره منو داره ولی من شمارشو ندارم.تو تلگرام برام پیام میدادن.من report spam رو زدم.الان ایشون میتونن اسم و عکس منو در کل اکانت تلگراممو ببینن؟؟؟؟؟اگر از حالت spam خارج بشن باز میتونن پیام بدن یا اکانتمو و عکسمو ببینن؟
سلام.میخام نوشته های تلگرامم راذخیره داشته باشم از کپی پیست خسته شدم.یه نرم افزاری یه راه میانبری لطفا جلوی پایم بگذارید‌.تشکر
باعرض سلام خدمت شمایه سوال داشتم اینکه من یه پک استیکر ساختم الان تصمیم گرفتم که هرچند وقت یک بار چند تا استیکربه این پک اضافه کنم الان خواستم بدونم که آیا میشه این کارو در تلگرام.انجام داد؟اگه آره لطفا چطور میشه انجام داد؟
سلام . من تو پی ویم با یکی کلیر هیستوری کردم ولی یکی از اون فایل های پاک شده رو لازم دارم نمیشه برشون گردوند؟؟؟
￿سلام ببخشید چجوری واردتلگرام بشم کسی نفمه..منظورم اینه که مخلطبانم نفهمن؟
با سلام من چند روزیه تلگرامم را لوگ اوت زدم الان که میخواهم وارد بشم چه از طریق گوشی و چه پی سی برام مسج فعال سازی ارسال نمیشه ..خط گووشیم هم راتله از نوع سیم کارت دیتا
با سلام.من با شماره ایران عضو تلگرام شدم و الان تلگرامم پاک شده و میخواهم مجدد برگردانم ..ولی داخل کشور روسیه هستم و پیام برای خط ایران من ارسال نمیشه...راه حل چیست ؟ ممنون میشم جواب ایمیل کنید ali.askarifar@yahoo.com
سلام میخواستم ببینم با نصب تلگرام جدید آیا پیامی مبنی بر وارد شدن کاربر جدید به لیست مخاطبین ارسال میشو یا خیر؟ اگر جواب بله هست چطور میشه از این اتفاق جلوگیری کرد؟ ممنون
سلام من دوتا گوشی دارم و روی هر گوشی یه خط تلگرام رو یک گوشی دوتا تلگرام رو نصب کردم. تمام شماره هام رفت رو اون یکی گوشی. حالا هم که پاکش کردم بازم شماره هام رو اون گوشی هست. چند بار هم تلگرام اون یکی گوشی رو حذف و نصب کردم درست نشد تمام شماره های این یکی گوشیم رفته توی کانتکت تلگرام اون یکی گوشی لطفا راهنمایی بفرمایید اگه به ایمیل بفرستید ممنون میشم Ghaem1008@gmail.com
سلام 2تا سوال دشتم اولیش اینه که اگه کسی تلگراممو هک کرده باشه ولی من بعدش رمزگذاری 2 مرحله ای رو انجام بدم بازم به تلگرامم دسترسی داره یا نه ؟ سوال بعدیمم اینه که دلیل اینکه وقتی نتمو خاموش میکنم یا از برنامه ی تلگرام خارج میشم برای بقیه هنوز آنلاین میزنه چیه؟ ممنون میشم زووود جواب بدید
با عرض سلام.و خسته نباشید میخواستم بدونم راهی هست که پیامای پاک شده.با یه نفر ک چتاشو پاک کردم رو دوباره بخونم؟
سلام ایا کسی ک بلاک باشه وقتی وارد تلگرامم میشیم برای اون جوین میزنه ک بفهمه من تلگمو نصب کردم