جستجو برای یافتن سه کوهنورد ایراني همچنان ادامه دارد

یک نت ـ يک مقام مسوول در سفارت ايران در پاکستان گفت: سفارت ايران پيگير وضعيت سه کوهنورد ايراني است که در بازگشت از قله 8047 متري برودپيک گم شده‌اند.
کوهنوردی

اين ديپلمات سفارت ايران در پاکستان خاطرنشان کرد: 3 نفر از يک گروه شش نفره از کوهنوردان ايراني که براي فتح قله‌اي در پاکستان حدود 10 روز پيش به همراه يک گروه بزرگ کوهنوردان ايراني و خارجي به منطقه k2 رفتند در بازگشت از اين ارتفاعات گم شده‌اند. اين افراد هنگام بازگشت مسير جديدي را انتخاب کردند و به خاطر شرايط جوي مسير را گم کردند.

به نقل از ايسنا، وي افزود: اين موضوع روز گذشته به سفارت ايران در اسلام‌آباد اطلاع داده شد که پيرو آن اقدامات زيادي براي پيگيري وضعيت آن‌ها انجام شد. شب گذشته به دليل شرايط نامساعد جوي اين منطقه کوهستاني امکان انجام عمليات تجسس نبود. صبح امروز يک تيم تجسس و امداد نجات به منطقه اعزام شده است و تا ظهر امروز دو عمليات پروازي شناسايي در منطقه صورت گرفت. تلاش‌ها هم‌چنان ادامه دارد تا محل استقرار آن‌ها شناسايي شود.

او ادامه داد: بخش‌هايي از اين منطقه وسيع عکس‌برداري شده است که مسوولان در حال آناليز عکس‌ها هستند تا بتوانند آثاري از اين کوهنوردان بيابنند. از روز گذشته ارتباط ما با مقامات ايالتي برقرار شده است. تا نيمه شب گذشته تماس‌هاي مستمري با وزارت خارجه پاکستان، مقامات ايالتي، وزيران کشور و توريسم و نيروهاي امنيتي و سر وزير ايالت داششته‌ايم. اقدامات لازم براي اعزام گروه‌هاي امداد و نجات صورت گرفته است.

وي اضافه کرد: يکي از کارمندان سفارت براي پيگيري اين موضوع به منطقه اعزام شده و در آن‌جا مستقر است.

اين مقام مسوول در سفارت ايران در اسلام‌آباد ادامه داد: اين کوهنوردان ايراني پس از اخذ مجوز از فدراسيون کوهنوردي ايران از طريق يک آژانس توريستي پاکستاني که آژانس خصوصي است به اين ارتفاعات آمده‌اند. اعلام شده است که اين آژانس مسوول نظارت بر اين تيم بوده است.

او گفت: آيدين بزرگي متولد 1989، پويا کيواني متولد 1989 و مجتبي جراحي متولد 1986 سه کوهنورد مفقود شده هستند که موفق شده بودند قله برادپيک را فتح کنند. در حال حاضر تمام تلاش‌ها در جريان است که اين افراد در سلامتي کامل به کشور بازگردند.

اين مقام مسوول در سفارت ايران در پاکستان گفت: به طور معمول و هر ساله در فصل کوهنوردي تيم‌هاي کوهنوردي زيادي از ايران براي استفاده از اين ارتفاعات به پاکستان سفر مي‌کنند. شب گذشته نيز گروه ديگري از اين کوهنوردان يکي از قله‌ها را فتح کردند.
 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده