لوله پلیکا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ + لوله پلیکا ارزان از کجا بخریم؟

یک نت ـ یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف لوله‌های آهنی، زنگ زدن آن‌هاست؛ لوله پلیکا محصولی است که برای رفع این مشکل تولید شده است. این محصول، از جنس UPVC یا همان پلیمر سخت است و در عین استحکام بسیار بالا، طول عمر زیادی دارد و می‌توان سال‌ها بدون اکسیدشدن یا رسوب گرفتن، کار خود را انجام دهد.
انواع لوله پلیکا

یک نت ـ لوله پلیکا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ + لوله پلیکا ارزان از کجا بخریم؟

یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف لوله‌های آهنی، زنگ زدن آن‌هاست؛ لوله پلیکا محصولی است که برای رفع این مشکل تولید شده است. این محصول، از جنس UPVC یا همان پلیمر سخت است و در عین استحکام بسیار بالا، طول عمر زیادی دارد و می‌توان سال‌ها بدون اکسیدشدن یا رسوب گرفتن، کار خود را انجام دهد.

لوله‌ پلیکا کاربردهای زیادی دارد، از مصارف کوچک ساختمانی گرفته تا کاربردهای مهم و صنعتی. اگر قصد خرید لوله پلیکای ارزان را دارید، با ما همراه باشید تا مسیر خرید آسان این محصول از آهن اسپات (ahanspot) را برایتان شرح دهیم.

لوله پلیکا چیست؟

لوله‌ پلیکا یا پی‌وی‌سی (pvc) ساخته شده در بازار ایران، معروف به پلیکا است که در فرآیند تولید این محصول، هیچ ماده نرم کننده ای اضافه نمی‌شود و به همین علت سخت و شکننده‌ است. در عوض، این لوله‌ها مزایایی دارند که آن‌ها را به انتخاب بسیاری از افرادی برای ساخت و ساز تبدیل می‌کند.

این محصولات، در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی مانند رطوبت مقاوم هستند، همچنین مواد اسیدی و قلیایی روی این لوله‌ها اثرگذار نیست و موجب تخریب آن نخواهد شد. لوله‌های پلیمری بسیار سبک هستند و به همین جهت، حمل و نصب آن‌ها بسیار آسان است. این محصولات، عایق حرارتی هستند و گرما را به درون خود انتقال نمی‌دهند، به همین دلیل در انتقال کابل و سیم از آن‌ها استفاده می‌شود. در نهایت، مزیت مهم دیگر این محصول قیمت مناسب در مقایسه با استحکام و کاربردهای زیاد آن است.

انواع لوله پلیکا

لوله‌های پلیکا کاربردهای بسیار متنوعی دارند، به همین جهت نمی‌توان از یک نوع لوله در همه جا استفاده کرد. در این راستا، لوله‌ها با دو فاکتور مهم تنوع می‌یابند: یکی قطر لوله که سایز آن را نشان می‌دهد و دیگری ضخامت دیواره‌ها که باعث تقسیم‌بندی این محصول به سه دسته می‌شود:

  1. لوله پلیکا فشار ضعیف

این مورد در بازار با نام لوله معمولی هم شناخته می‌شود و بیشتر در ساخت و سازهای سبک خانگی و استفاده می‌گردد. مثلا می‌توان در قسمت هواکش یا برای انتقال آب باران از بام به زمین از این نوع لوله استفاده کرد. ضخامت جداره نوع ضعیف، بسیار کم است و به همین دلیل، برای انتقال مایعات با فشار بالا یا استفاده در زیر زمین چندان مناسب نیست، چون احتمال شکستن آن زیاد است.

  1. لوله پلیکا فشار متوسط

این محصول ، جداره‌های ضخیم‌تری از نوع ضعیف دارد و به همین دلیل می‌تواند برای انتقال فاضلاب خانگی، ناودانی یا پوششی برای سیم و کابل‌ها استفاده شود. این محصول با وجود مقاومت بیشتر، برای انتقال مواد اسیدی قوی یا فشار بالای آب چندان مناسب نیست و احتمال شکستگی آن زیاد است.

  1. لوله پلیکا فشار قوی

ضخامت جداره‌های این محصول ممکن است به ۶ الی ۱۰ میلیمتر هم برسد، به همین علت انتخابی مناسب برای کاربردهای صنعتی مانند انتقال مواد شیمیایی و اسیدی، انتقال آب شهری و روستایی و استفاده در زمین‌های کشاورزی است.

برای استعلام قیمت و خرید انواع لوله ، آهن اسپات به عنوان مرجعی مطمئن می‌تواند به شما کمک نماید.

کاربردهای انواع لوله پلیکا

لوله پلیکا می‌تواند در موارد زیادی استفاده شود، این کاربردها بستگی به نوع محصول و سایز آن خواهد داشت.

به عنوان مثال در صنعت ساختمان‌سازی برای قسمت ناودانی‌هایی که قرار است حجم آب زیادی را انتقال دهند از نوع فشار متوسط و برای هواکش‌ها، از نوع معمولی استفاده می‌کنند. کاربردهای عمده‌ی این محصول را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد

https://www.yeknet.ir/sites/default/files/media/image/71_0.jpg:

  1. استفاده جهت انتقال مایعات

برای انتقال آب شهری و روستایی، می‌توان از انواع فشار قوی این محصول استفاده کرد. این لوله ها علاوه بر مقاومت در برابر فشار مایعات، زنگ نمی‌زنند و رنگ، طعم و بوی مایعات را تحت تاثیر قرار نخواهند داد. از سویی، قسمت داخلی لوله پلیکا به هیچ وجه رسوب پذیر نیست، در نتیجه احتمال گرفتگی لوله‌ها وجود ندارد. از این محصولات می‌توان برای انتقال هر مایع و یا گاز دیگری هم استفاده کرد، تنها باید به انتخاب نوع درست محصول دقت کنید.

  1. کاربرد به عنوان پوشش سیم و کابل

کابل‌های برق و تلفن در شرایط نامساعد جوی به راحتی دچار پوسیدگی می‌شوند، همچنین اگر قرار باشد این سیم‌ها به صورت توکار در دیوار یا زمین قرار بگیرند، احتمال قطعی آن‌ها زیاد است. به همین علت، بهتر است با لوله پلیکا پوشانده شوند تا آسیبی نبینند.

  1. استفاده برای فاضلاب خانگی و صنعتی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای لوله پلیکا، برای انتقال فاضلاب است؛ مواد شیمیایی موجود در فاضلاب خانگی و صنعتی، لوله‌هایی از جنس دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهند، اما این لوله مقاوم است و می‌تواند بدون رسوب و گرفتگی، فاضلاب را منتقل نماید.

قیمت لوله پلیکا

لوله‌های پی وی سی ساخته شده، بسیار سبک و پرکاربرد هستند؛ با وجود این مزایا انتظار می‌رود که قیمت نهایی لوله گران باشد، اما اینطور نیست! قیمت این لوله‌ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. برای استعلام قیمت روز انواع لوله گالوانیزه، لوله استیل، انواع لوله مانیسمان و...، می‌توانید به سایت آهن اسپات مراجعه و قیمت تولیدکنندگان لوله را ببینید.

خرید لوله پلیکا ارزان از آهن اسپات

برای خرید لوله پلیکا با بهترین قیمت بازار از سایت آهن اسپات، حتما باید نکاتی را مدنظر داشته باشید:

  1. سایز، نوع و طول لوله موردنیاز خود را به صورت دقیق اندازه‌گیری کنید.
  2. قیمت‌ها را از مدتی پیش از خرید به صورت روزانه، از سایت آهن اسپات استعلام نمایید، قیمت‌ها در این سایت به طور منظم به روز رسانی می‌شوند.
  3. برای بهترین خرید، حتما از کارشناسان این حوزه در آهن اسپات کمک بگیرید.

با استفاده از سایت Ahanspot برای خرید لوله پلیکا و سایر محصولات مورد نیازتان همچون انواع ورق، پروفیل، ناودانی، نبشی و...، میتوانید در عین مشاهده و مقایسه تمام محصولات به صورت یکجا، از راهنمایی کارشناسان هم استفاده کنید تا در نهایت، خریدی مطمئن و باکیفیت را تجربه نمایید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده