ماجرای غزاله شکور چیست

قتل,اعدام آرمان عبدالعالی,غزاله شکور,ماجرای غزاله شکور,حکم قصاص,حکم قصاص آرمان,عکس اعدام آرمان عبدالعالی,عکس جنازه غزاله شکور
ماجرای غزاله شکور چیست

یک نت ـ اعدام آرمان عبدالعالی متوقف شد + ماجرای قتل غزاله شکور و حکم قصاص

حکم قصاص آرمان، پسری که از ۷ سال قبل به اتهام قتل غزاله، دختر مورد علاقه‌اش در زندان به سر می‌برد، به طور موقت متوقف شد.

به گزارش ایمنا، در بهمن سال ۹۲ غزاله پس از رفتن به خانه آرمان به طرز عجیبی ناپدید شد و پرونده آرمان در این چند سال جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد. آرمان عبدالعالی کیست؟ آرمان سال ۱۳۷۵ متولد شد و از هفت سال قبل به اتهام قتل غزاله، دختر مورد علاقه‌اش در زندان به سر می‌برد. وی در سال‌های حضور در زندان لیسانس کامپیوتر و فوق لیسانس مهندسی پزشکی خوانده است. آرمان در اعترافاتش گفت: من و غزاله می‌خواستیم ازدواج کنیم.

روز حادثه وقتی پدر و مادرم نبودند، او را به خانه دعوت کردم، گفت می‌خواهد برای زندگی به خارج از کشور برود و بهتر است رابطه‌مان را با هم تمام کنیم. از دستش عصبانی شدم من او را هل دادم که سرش به کنار تخت برخورد کرد. سپس چند ضربه با میله بارفیکس به سرش زدم. من که ترسیده بودم جنازه را داخل یک چمدان گذاشتم و در خیابان رها کردم. با وجود اعترافات آرمان، تلاش‌ها برای کشف جسد غزاله نتیجه نداشت. آرمان پس از اعتراف به قتل غزاله ۱۹ ساله در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد؛ وی با وجود اعتراف به قتل، پس از مدتی اقرارهای خود را پس گرفت و گفت: غزاله بر اثر یک حادثه جان باخته است. او افزود: غزاله در پله‌ها پایش سر خورد و به زمین افتاد و از ترس جسدش را در چمدان قرار دادم و بیرون بردم.

بخشش اولیای دم برای آرمان با گذشت چند سال از این ماجرا و در حالی که هنوز جسد غزاله پیدا نشده بود، مادر غزاله اعلام کرد: اگر آرمان بگوید جسد دخترشان را کجا مخفی کرده است. او را می‌بخشد اما در همین حال وکیل آرمان با توجه به اینکه جسد غزاله پیدا نشده و همچنین با طرح این موضوع که خانواده غزاله چند ماه بعد از ماجرای قتل دخترشان از دانشگاه برای وی مرخصی تحصیلی گرفته بودند و فیسبوک وی بار دیگر بازگشایی شده بود مدعی بی گناهی موکلش شد و درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد.

اعدام آرمان عبدالعالی اعاده رسیدگی آرمان پذیرفته شد، او او بار دیگر محاکمه شد و باز هم قتل غزاله را انکار کرد؛ «غزاله پایش سُر خورد و روی زمین افتاد. از ترس جسدش را درون سطل زباله انداختم.» این تنها ادعایی بود که آرمان در مقابل هیأت قضائی داشت،

اما اینکه جسد کجاست، مشخص نشد. قضات حکم به قصاص وی دادند. پس از طی مراحل و جلسه صلح با خانواده‌ها، روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه تاریخی بود که برای اجرای حکم قصاص آرمان در پرونده ثبت و به پدر و مادر غزاله ابلاغ شد. ماجرای لغو اعدام آرمان پدر غزاله به همشهری گفت: تغییری در تصمیم‌مان ایجاد نشده و ما همچنان اصرار به اجرای حکم قصاص قاتل دخترمان داریم و رضایت نمی‌دهیم.

او ادامه داد: داغی که روی دل من و همسرم نشسته بسیار سنگین است. هیچ‌کس نمی‌داند ما چه می‌کشیم و حتی بعد از جلسه صلح و سازش هم تغییری در تصمیم من و همسرم ایجاد نشده است. ما همچنان اصرار به قصاص و اجرای حکم قصاص آرمان داریم. وی گفت: روز یکشنبه یعنی یک روز بعد از اینکه جلسه صلح و سازش در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد به ما ابلاغ کردند که آرمان روز چهارشنبه پای چوبه دار می‌رود. از ما خواسته شد تا برای اجرای حکم حاضر شویم و حتی نظرمان را پرسیدند که تأکید کردیم قصاص باید اجرا شود. در این چند روز چندین بار پدر و مادر آرمان به مقابل خانه ما آمدند و درخواست بخشش کردند.

اما با وجود این تغییری در تصمیم ما به‌وجود نیامده است. پیش از این هم جمعی از هنرمندان و بازیگران نیز مانند پرویز پرستویی، رامبد جوان، احسان علیخانی و… برای جلب رضایت، نزد ما آمدند اما آرمان، با بی‌رحمی جان دخترمان را گرفته و حتی در همه این سال‌ها جسدی از او تحویل نگرفتیم تا بر سر مزار او برویم و اشک بریزیم. پدر غزاله گفت: قرار بود چهارشنبه حکم اجرا شود اما حدود ساعت ۱۱ صبح سه‌شنبه به ما اطلاع دادند که دستور رسیده حکم متوقف شود. دلیل توقف را به ما نگفتند اما ظاهراً روز چهارشنبه نه‌تنها حکم آرمان بلکه حکم چند محکوم به اعدام دیگر هم اجرا نشد و روز چهارشنبه اصلاً اجرایی ندارند. به ما گفتند که روز چهارشنبه تاریخ دقیق یعنی روزی که آرمان پای چوبه دار خواهد رفت را به ما اعلام خواهند کرد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

از اینکه محل دفن جنازه را پنهان میکند چه نفعی برای او دارد.