ضرری که نوشیدنی سرد بر کبد وارد می کند

یک نت ـ مصرف نوشیدنی خیلی سرد همراه با یخ زیاد، منجر به ضعیف شدن تدریجی کبد و در نهایت بروز کبد چرب می شود.
نوشیدنی سرد

یک نت ـ مصرف نوشیدنی خیلی سرد همراه با یخ زیاد، منجر به ضعیف شدن تدریجی کبد و در نهایت بروز کبد چرب می شود.

محمدتقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: به همان اندازه ای که مصرف نوشیدنی های خیلی داغ و با دمای بالا برای سیستم گوارشی بدن انسان مضر و زیان بار است، استفاده از نوشیدنی های خیلی سرد و یخ نیز ضرر دارد.

انوشه ادامه داد: افرادی که از نوشیدنی های خیلی سرد و با تکه های یخ در رژیم غذایی خود استفاده می کنند، دچار انواع اختلالات گوارشی می شوند. در صورت بروز اختلال در روده و معده، هضم و جذب غذا دچار اختلال شده و فرد را با مشکلات گوارشی متعدد روبه رو می کند

او افزود: استفاده از نوشیدنی های خیلی سرد و حاوی تکه های یخ، کبد را دچار مشکل می کند. افرادی که به "کبد چرب" مبتلا هستند به دلیل همین عادت غذایی غلط است.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: سفت شدن چربی های موجود در کبد و ایجاد اختلال در کبد که در نتیجه استفاده از نوشیدنی های خیلی سرد پیش می آید، فرد را به انجام درمان های مستمر نیازمند می کند اما با تغییر برخی عادت غذایی غلط، می توان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد.

او بیان کرد: افرادی که زمینه بیماری میگرن و سر دردهای مشابه دارند، به هیچ عنوان نباید از نوشیدنی های خیلی سرد و خنک استفاده کنند، در صورت استفاده با حملات میگرنی و سردردهای مکرر روبرو خواهند شد.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: افرادی که سیستم ایمنی بدنی ضعیفی دارند و بدن آن ها با کوچکترین سردی و گرمی دچار اختلال و بیماری می شود نیز باید از مصرف نوشیدنی های خیلی سرد خودداری کنند.

انوشه یادآوری کرد: توصیه پزشکان متخصص در حوزه علم تغذیه برای مصرف نوشیدنی و آب خنک، دمایی بین 20 تا 24 درجه سانتیگراد است که نه خیلی گرم باشد که مصرف آن برای افراد سخت و ناخوشایند است و نه خیلی خنک باشد که آن ها را دچار عوارض فوق کند.

او اضافه کرد: افرادی که عادت دارند در پایان شب و پیش از خواب، از آب خنک استفاده کنند، در نظر داشته باشند که مصرف آب خیلی سرد علاوه بر ایجاد اختلال در کبد و چرب شدن آن، در خواب و استراحت آن ها نیز اختلال ایجاد خواهد کرد.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: مصرف نوشیدنی های خیلی سرد برای همه سنین مضرات مطرح شده را به دنبال دارد. متاسفانه این عادت غذایی غلط بیشتر در میان جوانان شایع است.

او گفت: ساختار بدن گروه سنی جوانان طوری است که دیرتر از سایر گروه ها متوجه عوارض عادات غذایی غلط می شود و این مسئله معضلی است که جوانان باید با هوشمندی و اهمیت دادن به اصلاح عادات غذایی خود رفتار کنند.
منبع: همگردی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده