20 آبان مشاغل غیرضروری تعطیل می شود

یک نت ـ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مشاغل غیرضروری از روز بیستم آبان ماه از ساعت ۱۸ بعد از ظهر تعطیل می‌شوند.
علیرضا رئیسی

یک نت ـ علیرضا رئیسی روز شنبه پس از جلسه ستاد ملی کرونا افزود: مقرر شد از ۲۰ آبان به مدت یک ماه (تا ۲۰ آذر) از ساعت ۱۸ محدودیت اعمال شود و همه مراکز شغلی به جز مراکز ضروری تعطیل می شوند. مراکز ضروری شغلی شامل مراکز درمانی داروخانه ها، مراکز آتش نشانی، امداد و نجات، آمبولانس ها، خدمات سرویس های عمومی آب و برق و تلفن و سوپری ها و فروشگاههای زنجیره ای است و بقیه مشاغلتا صبح فردای هر روز تعطیل می‌شوند.

وی گفت: یکی از بحثهای اصلی که از روز دوشنبه شروع می کنیم. محله محور کردن مقابله با کرونا و درگیر شدن همه مردم و خانواده ها در این مبارزه به عنوان کانون اصلی است. در این طرح بسیج محله ها و با همکاری خانواده ها در محلات طرح بسیار جامعی را اجرا می کنند، در واقع با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج  همه خا نواده ها را هوشیار می کنیم. این طرح سه محور دارد که شامل مراقبت، حمایت و نظارت است و در این سه حیطه مردم به کمک می آیند و بسیج می شود تا با کمک مراکز بهداشتی و درمانی که قویترین مراکز بهداشتی و درمانی در منطقه خاورمیانه هستند بتوانیم این طرح بسیار موثر را اجرا کنیم.

رئیسی ادامه داد: با توجه به حمایت رئیس جمهوری میزان انجام تست کرونا به ۴۰ هزار تست در روز می رسد. خبرهای خوبی داریم که به زودی تست های سریع در داخل کشور ساخته می شود و هم به مقدار زیادی این تست ها را وارد می کنیم. این تست ها بدون نیاز به مهارت و دستگاه خاصی بعد از ۲۵ دقیقه جواب تست را مشخص می کند. مرکز آزمایشگاهی تست کرونا را نیز به ۱۲۰۰ مرکز در کشور افزایش می دهیم و با ورود تست های سریع تعداد تست های روزانه کرونا در کشور به بالای ۷۰ هزار تست در روز افزایش می یاید.
منبع: ایرنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده