73 داروی گیاهی برای درمان کرونا در دست آزمایش است

یک نت ـ جلسه بررسى بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب ایرانی برای درمان کرونا با حضور دبیر شوراى عالى انقلاب فرهنگى، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان غذا و دارو و اساتید برجسته طب ایرانی در محل دبیرخانه شوراى عالى انقلاب فرهنگى برگزار شد.
نفیسه حسینی یکتا

یک نت ـ دکتر نفیسه حسینی یکتا سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با موافقت وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی طب ایرانی به عنوان یک مکتب درمانی مورد پذیرش واقع شده است.

وی افزود: از روزهای اول شیوع کرونا در کشور یک کمیته علمی با حضور خبرگان حوزه طب سنتی در دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت تشکیل و محتواهایی برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا تهیه شد.

دکتر حسینی یکتا ادامه داد: ویدئو کنفرانس‌هایی با کشور چین و سازمان بهداشت جهانی در دفتر طب ایرانی تشکیل و اطلاعات این جلسات گردآوری شد.

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 73 کارآزمایی بالینی طب سنتی مرتبط با داروهای گیاهی در پیشگیری و درمان کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستور کار است و گزارش 8 کارآزمایی بالینی تمام شده برای درمان و پیشگیری کرونا به کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به پیشنهادهای ارائه شده برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا پاسخ داده می‌شود و در صورت لزوم در بوته آزمایش قرار می‌گیرند.
منبع: بهداشت نیوز

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده