صهیونیست ها نگران پیروزی بایدن

یک نت ـ تحلیلگران و رسانه‌های صهیونیست می‌گویند تل‌آویو نگران است که در صورت پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اوضاع ایران بهبود پیدا کند.
جو بایدن

یک نت ـ به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تا این لحظه نتیجه شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حداقل ۸ ایالت این کشور به‌صورت غیر رسمی هم مشخص نشده، اما صهیونیست‌ها از هم‌اکنون نگران احتمال پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در این انتخابات هستند.

بر اساس نتایج غیررسمی که تا کنون توسط رسانه‌های آمریکایی از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ارزیابی شده (تا لحظه نگارش این خبر) بایدن با ۶۵ میلیون و ۲۰۰ هزار رأی مردمی و ۲۳۸ رأی الکترال نسبت به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با ۶۳ میلیون و ۴۰۰ هزار رأی مردمی و ۲۱۳ رأی الکترال پیش است.

همین موضوع باعث شده که «آلون بن دیوید» و «راویو دراکر» تحلیلگران شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) گزارش دهند که این نتیجه باعث نگرانی دستگاه امنیتی-نظامی این رژیم شده زیرا از تقویت موضع و جایگاه ایران بعد از پیروزی احتمالی بایدن هراس دارند.

به نوشته وبگاه «عاروتص‌شوع» به نقل از این دو تحلیلگر، بایدن پیشتر تاکید کرده که در صورت پیروزی، به توافق هسته‌ای ایران باز می‌گردد، توافقی که ترامپ در سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از آن خارج شد. بازگشت به برجام نیز یعنی احیای اقتصاد ایران که متعاقب آن این کشور می‌تواند نفوذ بیشتری در منطقه پیدا کند.

بر این اساس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار پیروزی ترامپ است زیرا کارهای نمادین متعددی را در زمان ریاست خود (از جمله انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس اشغالی، کمک به انعقاد توافق سازش دو کشور عربی با این رژیم و موارد دیگر) برای وی انجام داده اما در مقابل، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم ترجیح می‌دهد بایدن پیروز شود زیرا تعامل با افراد و تیم او را راحت‌تر می‌داند.

این در حالی است که روز دوشنبه، «استیو ایزراییل» نماینده پیشین نیویورک در کنگره آمریکا گفته بود اگر «جو بایدن» در انتخابات پیروز شود، رژیم صهیونیستی عملکرد بهتری خواهد داشت.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده