تایید آزمایش سامانه موشکی اس - 400 توسط ترکیه

یک نت ـ وزیر دفاع ترکیه امروز در سخنانی با اشاره به نیاز ضروری آنکارا به سامانه دفاع موشکی « اس - 400»، آزمایش این سامانه در نزدیکی دریای سیاه را تایید کرد.
وزیر دفاع ترکیه

یک نت ـ به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه)، آزمایش سامانه‌های دفاع موشکی روسی «اس-۴۰۰» در سینوپ را تأیید , اعلام کرد که واردات سامانه «اس ۴۰۰» یک انتخاب برای ترکیه نبود بلکه یک نیاز مبرم و ضروری به شمار می‌آمد.

وی افزود: خرید «اس-۴۰۰» یک امر ترجیحی نبود بلکه یک ضرورت بوده است. این به مفهوم بیگانگی ما از ناتو نیست. نیاز باشد و اگر به ما تضمین‌های لازم در زمینه انتقال فناوری، تولید مشترک و برنامه تحویل [موشک]داده شود، می‌توانیم سامانه پاتریوت را خریداری کنیم. ترکیه با همپیمانان خود در خصوص گزینه‌های جایگزین همکاری می‌کند و به این تلاش‌ها ادامه خواهد داد. ما نمی‌توانیم بیانیه‌هایی همچون «آماده فروش هستیم اما کنگره مجوز تحویل نمی‌دهد» را بپذیریم.

چندی پیش یک منبع نظامی دیپلماتیک به خبرگزاری تاس اطلاع داده بود که ترکیه برای اولین بار در حین رزمایش‌هایی که در بخش شمالی این کشور در منطقه «سینوپ» برگزار شد، سامانه اس-۴۰۰ را آزمایش کرد.

ترکیه قصد داشت در یک بازه زمانی مشخص ۱۰۰ فروند از جنگنده نسل پنجم اف-۳۵ را خریداری کند، اما بابت خرید سامانه دفاع موشکی  اس-۴۰۰  از روسیه و بی توجهی به هشدارهای آمریکا از این پروژه اخراج شد و در عمل هیچ جنگنده اف- ۳۵ی به ترکیه ارسال نشد. این در حالی است که خلبانان منتخب ترکیه دورهای لازم برای پرواز با این جنگنده فوق پیشرفته را در آمریکا دیده بودند.

در حال تکمیل...

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده