چرا افراد ماسک نمی زنند

یک نت ـ در این مطلب می خوانیم که چرا برخی افراد ماسک نمی زنند. 6 دلیل رایجی را که نشان می دهد چرا افراد از زدن ماسک خودداری می کنند، در ادامه این برای شما مطلب آورده ایم.
ماسک نزدن

یک نت ـ باوجود تمامی مزایایی که زدن ماسک بدنبال دارد، می دانیم که استفاده از ماسک نقش مهمی در جلوگیری از این بیماری ایفا می کند. متاسفانه بسیاری از مردم امریکا در برابر این مساله مقاومت نشان می دهند. در اینجا دلایل استفاده نکردن از ماسک توسط مردم بیان شده است.

1.ماسک ها تاثیری در پیشگیری از شیوع بیماری ندارند

به گفته لوونیس استفاده از ماسک به معنای حفاظت 100% از فرد در برابر بیماری نیست. هرچند تا حد زیادی از شما حفاظت می کند و مهمتر آنکه باعث می شود که ویروس از شما به شخص دیگری سرایت نکند.

به گفته ویلارد بیشترین زمان تاثیرگذاری ویروس از نظر شیوع زمانی است که فرد هیچ علائمی از بیماری را بروز نداده است. زدن ماسک باعث می شود که در این دوره نهفته از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری کنیم.

2. از زدن ماسک احساس راحتی نمی کنم

ویلارد به راحت نبودن ماسک ها اشاره کرد اما آن را ضرروی دانست، زیرا استفاده نکردن از آن مساوی است با بیماری واحتمالا مرگ.

ویلارد برای حل مشکل بخار کردن عینک ها حین استفاده از ماسک نیز پیشهاد کرد که عینک را با مواد مخصوصی شستشو دهید تا این مساله هم حل شود.همچنین لبه ماست را زیر عینک قرار دهید تا بخار دهان روی شیشه جمع نشود.

همچنین برای جلوگیری از فشار به گوش ها می توان ماسک ها را با یک هدبند دور سر روی صورت نگه داشت. همچنین درصورت لزوم می توان تعداد ساعاتی که باید از ماسک استفاده کرد را کاهش داد، مثلا فقط در مکان های بسته و در ارتباط نزدیک با دیگران از آن استفاده کرد.

در ضمن می توان از ماسک هایی استفاده کرد که دور گردن و سر بسته می شوند و دیگر به گوش ها فشاری وارد نمی شود.

3. نفس کشیدن با ماسک سخت است و نگران تنفس مجدد دی اکسید کربن هستم

هم لونیس و هم ویلارد می گویند با اینکه نفس کشیدن با ماسک دشوار است اما نباید نگران تنفس مجدد دی اکسید کربن باشیم. بهتر است زمان استفاده از ماسک را حتی المقدور کاهش دهید. اما با این وجود ماسک امکان رد و بدل شدن هوا را فراهم می کند.

4. بنظرم افراد آسیب پذیر تا جایی که امکان دارد باید در خانه بمانند تا بقیه ما که سالمیم بتوانیم به زندگی عادی خود ادامه دهیم.

لوونیس می گوید: همگی ما تا جایی که امکان دارد باید به شرایط دیگران توجه داشته باشیم و ملاحظه کار باشیم. در این دوره همه توان ماندن در خانه و کار نکردن را ندارند. نباید دیگران را براین اساس قضاوت کنیم. باید باهم مهربان باشیم.

5. باید آزادانه بتوانم هرکاری که می خواهم انجام دهم

لونیس می گوید" دولت امریکا زدن ماسک را بعنوان یک پیشنهاد مطرح کرده، زیرا ما ملتی هستیم که بسیار به آزادی فردی اهمیت می دهیم. اما در کشورهای دیگر بخاطر اهمیت بیماری و نوع شیوع آن استفاده از ماسک تبدیل به قانون شده است. اگر استفاده از کلاه ایمنی برای حفظ جان تبدیل به یک قانون شده، پس باید در زمان شیوع بیماری نیز استفاده از ماسک را برای خود الزامی کنیم".

6. بنظرم بد جلوه دادن ماسک یک دسیسه است

لونیس می گوید" مسلما این حرف اشتباه است. این ویروس درحال کشتن افراد بسیاری است. مردم بخاطر این ویروس مریض شده و از پای در می آیند، و مسلما کسی از قصد دوست ندارد به این بیماری مبتلا شود.  بنظرم باید مردم اطلاعات را از منابع موثق تهیه کنند، درباره شیوع بیماری بیشتر مطالعه کنند و خودشان به نتایج مشابه برسند. وقتی نمی توانیم چیزی را کنترل یا درک کنیم، آن را به دسیسه و نیرنگ نسبت می دهیم اما اینطور نیست.

حرف پایانی

زدن ماسک مانع از شیوع بیماری می شود، زیرا از پخش شدن قطرات معلق هنگام صحبت کردن، عطسه و سرفه جلوگیری می کند.

طبق تحقیقات انجام شده زدن ماسک دیگرا را تشویق به رعایت فاصله اجتماعی از شما می کند. متاسفانه بسیاری از امریکایی ها با وجود اطلاع از مزایای آن در برابر زدن ماسک مقاومت می کنند. به گفته محققان داشتن اطلاعات کافی درباره زدن ماسک باعث افزایش آگاهی ما از شرایط موجود می شود. در شرایط کنونی باید با دیگران با ملاطفت و نرمش بیشتری رفتار کنیم.

داده ها و آمارهای مندرج در این مقاله براساس داده های موجود در زمان انتشار درج شده اند. زمان برخی اطلاعات شاید منقضی شده باشد.

منبع: بهداشت نیوز

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده