ماده ای که جایگزین شامپو است

یک نت ـ استفاده از مواد طبیعی و گیاهی از گذشته تا کنون بهترین روش برای تقویت و نرمی مو است.
شامپو

یک نت ـ طبق اعلام پایگاه «The Art of Simple» در این گزارش، برخی جایگزین‌های طبیعی برای شامپو‌ها و نرم کننده‌ها را معرفی خواهیم کرد.
جوش شیرین
 
توصیه می‌شود یک قاشق غذاخوری پر از جوش شیرین را در یک بطری کوچک ریخته و آن را پر از آب کنید و به خوبی تکان دهید تا جوش شیرین در آب حل شود.
 
به هنگام دوش گرفتن، پس از خیس شدن موها مخلوطی از جوش شیرین و آب را مانند شامپو به موهای خود بمالید و پس از چند دقیقه آبکشی کنید. مو‌های فر یا ضخیم به جوش شیرین بیشتری احتیاج دارند.
 
سرکه سیب
 
سرکه سیب یک ماده اسیدی ملایم است و به عنوان جایگزینی برای نرم کننده مو به کار می‌رود؛ چرا که به از بین بردن فولیکول‌های مو و متعادل نگه داشتن PH آن کمک می‌کند. برای رسیدن به این هدف توصیه می‌شود یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید و سپس اندکی از آن را تنها بر انتهای مو (ساقه مو) ریخته و پس از چند ثانیه آبکشی کنید.
 
سرکه سیب
 
آلوئه ورا
 
آلوئه ورا ضد باکتری، نرم کننده و مرطوب کننده مو به شمار می‌رود. مطالعات نشان داده که این ماده به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند؛ بنابراین استفاده از ژل آلوئه ورا برای نرم کردن و تقویت مو از طریق ماساژ موی خیس و پوست سر با کمی ژل آلوئه ورا توصیه می‌شود.
 
آلوئه ورا
 
روغن نارگیل
 
روغن نارگیل دارای درصد بالایی از ویتامین‌های E و K است؛ از این رو به مرطوب سازی مو‌های شما کمک کرده و به عنوان جایگزینی برای نرم کننده‌های مو عمل می‌کند. یک قاشق از روغن نارگیل را به انتهای مو (ساقه مو) زده و مو‌ها را در حوله‌ای پیچیده و یک ساعت منتظر بمانید. پس از آن مو‌های خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.
منبع: بهداشت نیوز

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده