آمار کرونا در جهان از 40 میلیون نفر گذشت

یک نت ـ طبق آخرین آمار جهانی تاکنون ۴۰ میلیون و ۲۸۹ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا-کووید۱۹- مبتلا شده‌اند.
گور دسته جمعی کرونا

یک نت ـ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۴۰ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۸۳۶ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۴۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۳۰ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۶۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۴۵ هزار و ۳۴۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۱۲ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۲۴ هزار و ۷۳۲ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۵۵ هزار و ۷۲۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۷۳ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۱۴ هزار و ۶۴۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌ عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۰ هزار و ۹۸۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۳۳۴ نفر رسیده است؛ تاکنون ۱۵۳ هزار و ۹۰۵ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا و فرانسه نیز به ‌ترتیب با یک‌میلیون و ۳۹۹ هزار و ۳۳۴، ۹۸۹ هزار و ۶۸۰، ۹۸۲ هزار و ۷۲۳، ۹۵۹ هزار و ۹۷۲ و ۸۹۷ هزار و ۳۴ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای پرو با ۸۶۸ هزار و ۶۷۵ نفر و مکزیک با ۸۵۱ هزار و ۲۲۷ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به‌ترتیب با ۶ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۰۸، ۵ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۹۱۲ و ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۳۰ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.
منبع: تسنیم

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده