غذای پخته ناقل کرونا نیست

یک نت ـ عضو کمیته علمی کشوری کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا از طریق مواد غذایی پخته به دیگران منتقل نمی شود، زیرا حرارت بالا سبب از بین رفتن ویروس می شود، اما فرد آلوده به بیماری کرونا هنگام تهیه مواد خام مانند سالاد می تواند ویروس را به مواد غذایی و درنتیجه مصرف کنندگان مواد خام منتقل کند.
غذای پخته

یک نت ـ مینو محرز عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر اظهار کرد: بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته توسط دانشمندان ویروس کرونا از طریق سرویس بهداشتی به دیگران منتقل نمی شود اما این موضوع به معنای عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند شستن دست ها با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه نیست و افراد باید شیوه نامه های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رعایت کنند.

او با اشاره به انتقال ویروس کرونا از طریق غذای پخته ادامه داد: ویروس کرونا از طریق مواد غذایی پخته به دیگران منتقل نمی شود، زیرا حرارت بالا سبب از بین رفتن ویروس می شود، اما فرد آلوده به بیماری کرونا هنگام تهیه مواد خام مانند سالاد می تواند ویروس را به مواد غذایی و درنتیجه مصرف کنندگان مواد خام منتقل کند.

محرز گفت: ویروس کرونا برای زنده ماندن نیازمند سلول است و در آب ویروس کووید 19 زنده نمی ماند بنابراین آب جاری جوی ها و استخر سبب انتقال ویروس کرونا نمی شود.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا یاد آوری کرد: متاسفانه میزان ابتلا و فوت ناشی از بیماری کرونا در کشور افزایش پیدا کرده و برای کاهش این آمارها نیازمند رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از تردد های غیرضروری و مسافرت ها در کشور هستیم.
منبع: شهر خبر

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده