محمدرضا شجریان درگذشت +علت مرگ و زمان و مکان تشییع جنازه

محمدرضا شجریان,علت مرگ محمدرضا شجریان,تشییع محمدرضا شجریان,عکس تشییع جنازه محمدرضا شجریان,عکس مراسم خاکسپاری محمدرضا شجریان,زمان تشییع محمدرضا شجریان,عکس همسر محمدرضا شجریان,عکس دختر محمدرضا شجریان,عکس پسر محمدرضا شجریان
محمدرضا شجریان

یک نت ـ استاد «محمدرضا شجریان» خواننده موسیقی ایرانی در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.

محمدرضا شجریان عصر امروز در بیمارستان جم تهران درگذشت. این استاد موسیقی در ۱۴ مهر با کاهش فشار خون و عفونت شدید در ناحیه بدن و کیسه صفرا به بیمارستان منتقل و پس‌از بستری شدن در بخش ICU به کما رفته بود.

گفته می شود بر اساس تصمیم خانواده شجریان پیکر آن مرحوم برای تدفین به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

استاد آواز و خواننده پیشکسوت ایرانی در سن 80 سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت. او سال‌ها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بود.

محمدرضا شجریان که متولد مشهد بود، با استعداد خدادادی و تمرین‌های بسیاری که داشت، توانست به یکی از قاریان و خوانندگان موسیقی ایرانی بدل شود. او شرکت «دل‌آواز» را بنیان‌گذاری کرد و پس از آن طی دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ با هنرمندان شاخصی همچون پرویز مشکاتیان، داریوش پیرنیاکان، محمدرضا لطفی، جمشید عندلیبی، حسین علیزاده و کیهان کلهر همکاری کرد که نتیجه آن برپایی ده‌ها کنسرت و انتشار بیش از ۵۰ آلبوم موسیقی است.

وی جوایز متعددی نیز در طول حیات حرفه‌ای خود کسب کرد که اکثراً به یک دهه اخیر متعلق دارد، جوایزی همچون: «خداوندگار موسیقی» (جایزه ویژه بنیاد آقاخان در سال ۹۸)، نشان شوالیه (نشان عالی وزارت فرهنگ و هنر دولت فرانسه، سال ۱۳۹۳)، جایزه بیتا (بزرگداشت ادب و هنر پارسی در دانشگاه استنفورد آمریکا، سال ۱۳۸۹)، نشان عالی هنر برای صلح در سال ۱۳۹۶، جایزه پیکاسو و دیپلم افتخار از طرف سازمان یونسکو در سال ۱۳۷۸.

همچنین در فروردین سال گذشته، اعضای شورای شهر تهران با تغیرِ نام بلوار فلامک جنوبی و شمالی در منطقه ۲ تهران به نام «محمدرضا شجریان» موافقت کردند.

شجریان پس از زلزله وحشتناک سال ۱۳۸۲ در بم که موجب ویران‌شدن این شهر شد، کنسرت‌ها و نمایشگاهی تحت عنوان «همنوا با بم» برگزار کرد تا «باغ هنر بم» را در این شهر بسازد. این پروژه در سال ۸۳ کلنگ‌زنی شد و پس از وقفه‌ای طولانی و واگذاری آن به خودروسازان کرمان، فاز نخستش دی‌ماه سال گذشته با حضور خانواده محمدرضا شجریان و هنرمندانی همچون حسین علیزاده، افتتاح شد.

این خواننده موسیقی ایرانی از حدود دو سال و نیم پیش به کشور بازگشت. همایون شجریان فرزندش در این باره گفته بود: پزشکان آمریکا از بهبودی پدر قطع امید کرده بودند.

 پیکر استاد شجریان برای تدفین به مشهد مقدس منتقل خواهد شد این استاد موسیقی در ۱۴ مهر با کاهش فشار خون و عفونت شدید در ناحیه بدن و کیسه صفرا به بیمارستان منتقل و پس‌از بستری شدن در بخش ICU به کما رفته بود بر اساس تصمیم خانواده شجریان پیکر آن مرحوم برای تدفین به مشهد مقدس منتقل خواهد شد

اطلاعات تکمیلی درباره زمان و مکان تشییع پیکر محمدرضا شجریان به زودی منتشر می‌شود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده