قره باغ متعلق به کشور آذربایجان و پاره تن اسلام است

یک نت ـآیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای تاکید کرد: براساس قوانین و حقوق بین الملل منطقه قره باغ متعلق به کشور آذربایجان و پاره تن اسلام است و از این سرزمین جدا ناپذیر است.
قره باغ متعلق به کشور آذربایجان و پاره تن اسلام است

یک نت ـمدیر حوزه های علمیه در بیانیه ای اعلام کرد: براساس قوانین و حقوق بین الملل منطقه قره باغ متعلق به کشور آذربایجان و پاره تن اسلام است و از این سرزمین جدا ناپذیر است.

متن بیانیه به این شرح است:
«وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‌ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیراً».
آذربایجان به ویژه منطقه لنکران، باد کوبه و قره باغ  در طول تاریخ تشیع مهد عالمان بزرگ بوده و علمای این سرزمین همواره بر تارک آسمان علم و دانش و در حوزه‌های علمیه درخشیده اند و سلطه ۷۰ ساله کمونیست بر این منطقه، هیچگاه از ارادت مردم شریف، آزاد و مخلص این منطقه به اسلام و پیامبر  اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) و خاندان پاک آن حضرت(علیهم السلام) نکاسته است و این مردم عزیز و شریف  پایداری خود را در مسیر اسلام عزیز و مقاومت در برابر مستکبران و صهیونیزم و قدرت های فاسد نشان داده‌اند.
براساس قوانین و حقوق بین الملل منطقه قره باغ متعلق به کشور آذربایجان و پاره تن اسلام است و از این سرزمین جدا ناپذیر است.
حوزه های علمیه و بزرگان و اساتید و طلاب آن بر اساس معارف و احکام نورانی اسلام خود را موظف به حمایت و دفاع از ملت رشید  آذربایجان می‌دانند و تا کنون نیز همواره در کنار مردم آذربایجان بوده و خواهند بود و بر تمامیت ارضی  کشور آذربایجان تاکید می کنند و اجازه نخواهند داد که دست‌های فتنه‌گر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل بین دو ملت ایران و آذربایجان تفرقه و جدایی ایجاد کند.
متاسفانه برخی از کشورها با ایجاد موج ایران هراسی و شیعه هراسی به دنبال اهداف شوم و تفرقه بر انداز خود هستند و با ایجاد بد بینی نسبت به مردم و کشور جمهوری اسلامی ایران و دامن زدن به شایعات بی اساس به دنبال اختلاف و تفرقه بین دو ملت ایران و آذربایجان و نا امن کردن منطقه هستند تا از آب گل آلود ماهی صید کنند و زمینه حضور و نفوذ نیروهای مزدور و تکفیری و قدرت های استکباری و صهیونیست ها را در این مناطق فراهم آورند و در سایه جنگ و اختلاف در این منطقه به اهداف نامشروع خود برسند.
اکنون وظیفه دینی، شرعی، اخلاقی و انسانی مسلمانان است که با هوشیاری کامل نسبت به توطئه ها، از تمامیت ارضی آذربایجان دفاع و در برابر نفوذ بیگانگان در کشورهای اسلامی مقاومت نمایند.
رجاء واثق است که علما، فضلا و نخبگان آذربایجان بابصیرت و آگاهی بخشی، توطئه های دشمنان را برای ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و آذربایجان خنثی و اجازه ندهند که خللی در روابط عمیق تاریخی فرهنگی و مذهبی دو ملت ایجاد شود.
از خداوند بزرگ پیروزی مسلمانان در همه جبهه ها و دفع شر دشمنان امت اسلام و اتحاد و انسجام امت اسلامی و علو درجات شهدای اسلام و پیروزی رزمندگان مسلمان را خواهانم.   مشرق/

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده