سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس: بازار به حال خود رها شده است

یک نت ـمحمد حسین فرهنگی گفت: بازار به حال خود رها شده و هیچ نظارتی از سوی دستگاه‌های دولتی بر آن نیست در حالی که وزارت صمت باید بازرسان خود را برای نظارت مستمر بر بازار به کار گیرد.
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس: بازار به حال خود رها شده است

یک نت ـمحمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از وضعیت حاکم بر بازار گفت: بازار تقریبا به حال خود رها شده است و نظارت درستی از سوی دستگاه‌های دولتی بر بازار وجود ندارد.
وی افزود: یکی از مواردی که بر قیمت‌ها بر بازار تأثیر دارد بازار ارز است. این را می‌توان یکی از علل تلاطم در بازار دانست و دولت موضوع قیمت ارز را به حال خود رها کرده و کاری با آن ندارد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: ما در مجلس ابزارهایی مثل سؤال از رئیس جمهور و استیضاح را داریم که قانونا می‌توانیم از آن استفاده کنیم، اما عملا این کار به خاطر مصالحی که وجود دارد و شرایطی که ما گرفتار آن هستیم، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
فرهنگی خاطرنشان کرد: اما متأسفانه عدم استفاده از این ابزارها باعث شده که دولت هیچ پاسخگویی نداشته باشد و در نتیجه آنچه که اتفاق می‌افتد همین رها شدگی بازار است که شاهد آن هستیم‌.
وی افزود: قیمت ارز در ماه‌های اخیر به حال خود رها شده و هیچ گونه کنترل بر آن وجود ندارد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: همان طور که گفتم بر اساس توصیه‌هایی که صورت گرفت که دولت باید تا آخرین روز بر سر کار بماند، ما از استفاده از ابزارهای نظارتی خود صرف نظر کردیم اما این مسأله باعث شده تا یک حاشیه امنی برای دولت ایجاد شود و احساس می‌کند هیچ ضرورتی برای پاسخگویی‌اش وجود ندارد.
فرهنگی خاطرنشان کرد: همان صحبت‌های تندی که این دولت در مورد دولت‌های نهم و دهم داشت، امروز با ضریب چند برابری متوجه خودشان است. از زمانی که این دولت کار را در دست گرفته افزایش قیمت ارز از 10 برابر هم فراتر رفته است.
وی افزود: این وضعیت نشان می‌دهد که دولتی‌ها هیچ انگیزه‌ای برای برنامه‌‌‌‌‌ریزی به منظور بهبود وضعیت بازار ندارند و شاهد رها کردن بازار ارز از سوی دولت هستیم.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: وزارت صمت باید بازرسان خود را برای نظارت بر بازار فعال کند که به صورت مستمر بازرسی‌هایی انجام دهند، اما این که این بازرسان راجع به فروشگاه‌ها چگونه عمل کنند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ چراکه با انبوهی از پاسخ‌ها و استدلال‌ها برای گرانی مواجه است و لذا باید برای این بازرسان تبیین شود که چه چیزی را کنترل کنند و چه موضوعی و بر چه مبنایی نظارت و کنترل داشته باشند. تسنیم/

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده