بیوگرافی ماه چهره خلیلی

یک نت ـ ماه چهره خلیلی نوه دختری پروين سليماني در سريالهاي«در چشم باد»،« مختارنامه» و« كلاه پهلوي» ايفاي نقش کرده است.
ماه چهره خلیلی

یک نت ـ ماه چهره خلیلی متولد 1355 تهران است. وي داراي مدرك فوق ليسانس معماری از دانشگاه اكسفورد انگلستان می باشد. ماه چهره خلیلی دوره بازيگري را در method school در لندن گذراند و در سال 1382 برای اولين فعاليت سينمايي خود جهت بازي در فيلم چشمان سياه پس از 22 سال به ايران آمد و دوره ديگري از بازيگري و كارگرداني را در مؤسسه سمعي و بصري استاد سمندريان در سال 84 پشت سر گذاشت.ماه چهره خلیلی نوه دختری پروين سليمانی در سريالهاي «در چشم باد»،« مختارنامه» و« كلاه پهلوي» ايفاي نقش کرده است من جمله فعاليت هاي ديگر وي فيلمسازي فيلم كوتاه و مستند/ داستاني« عيد قربان»(مراسم عيد قربان از ديد قرباني) مي باشد كه برنده جوايز بسياري از جشنواره هاي گوناگون از جمله جشنواره فيلم سان فرانسيسكو 2006 شده است.ازدواج ماه چهره خلیلی
ماه چهره خلیلی و همسرش ابراهیم اشرفی در یک فیلم با یکدیگر آشنا شدند.
 بعد از این که ابراهیم اشرفی از ماه چهره خلیلی خوشش مي‌ايد بدون اطلاع وی با پدر و مادرش صحبت ميکند و اجازه خواستگاری از او را می گیرد. یک بار ابراهیم اشرفی در کیش تصمیم می گیرد در زیر آب از دختر مورد علاقه اش خواستگاری کند که این اتفاق نمی افتد. چند مرتبه ديگر برنامه ريزي ميکند و باز هم اتفاقاتی منجر به آماده نشدن فضای لازم براي خواستگاری ميشود . در پایان بصورت خيلي پيش بيني نشده و ساده حلقه را به ماه چهره خلیلی ميدهد و ميگويد ديگر نمی توانم صبر کنم با من ازدواج می کنی ؟! ماه صورت در جواب خواستگاری وی ميگويد :هیچ چیز برایم خوشحال کننده تر از این نیست که همسر تو باشم!
بعد از آشنایی،آنها تصمیم گرفتند براي شناخت بیش تر 3 ماه نامزد کنند.ماجرای عروسي ماه چهره خلیلی در دبی
ماه چهره خلیلی در یک مصاحبه ای گفت که بخاطر این که در دبی عروسي کردیم هماهنگی کارها خيلي دشوار بود. سفره عقد را خود و همسرم با هم چیدیم! دوست داشتم عروسیم حالت سنتی ايراني باشه و همه چیز خيلي خوب بود.

واقعا عشق و حال کردیم! 32 نفر در جشن عروسیم شرکت داشتند که همه با هم با یک هواپیما رفتیم و تا آنجا کلی شادی کردیم. یک هفته جشن داشتیم این خود ماه عسلمون هم حساب مي شد اما بهمراه خانواده هامون!
حاصل ازدواج ماه چهره خلیلی و همسرش ابراهیم اشرفی پسری به اسم پرواز می باشد.

درگذشت

ماه‌چهره خلیلی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ بر اثر سرطان لوزالمعده در ۴۳ سالگی در لندن درگذشت.فيلم شناسی  ماه چهره خلیلی:
سینمائی
- اشنوگل (۱۳۹۵)
- قرارمون پارک شهر (۱۳۹۵)
- یادم تو را فراموش (۱۳۹۵)
- صله سحر (۱۳۹۴)
- سوت دل (۱۳۹۳)
- قلب سفید قاصدک‌ها (۱۳۹۳)
- رنج و سرمستی (۱۳۹۲)
- فصل انار (۱۳۹۲)
- سلام بر فرشتگان (۱۳۹۱)
- شبکه (فیلم ۱۳۸۹) (۱۳۸۹)
- پرنده باز (۱۳۸۹)
- مرگ کسب‌وکار من است (۱۳۸۹)
- شور شیرین (۱۳۸۸)
- سایه وحشت (۱۳۸۷)
- موش (۱۳۸۷)
- پرونده هاوانا (۱۳۸۴)
- تله (۱۳۸۴)
- نقاب (۱۳۸۳)
- چشمان سیاه (۱۳۸۱)
-  عشق و خیانت

مجموعه تلویزیونی
- مرضیه (۱۳۹۸)
- دختر گمشده (۱۳۹۷)
- گذر از رنج‌ها (۱۳۹۳)
- کلاه پهلوی (۱۳۹۱)
- در چشم باد (۱۳۸۷)
- مختارنامه (۸۹–۱۳۸۳)

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده