بیوگرافی مسعود فروتن

یک نت ـ مسعود فروتن متولد اسفندماه 1329، نویسنده، مجری و کارگردان سینما و تلویزیون و رادیو است.
 مسعود فروتن

یک نت ـ مسعود فروتن متولد دوم اسفندماه سال 1329 در آمل می باشد. با اینکه مسعود فروتن را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. مسعود فروتن علاوه‌ بر کارگردان به‌عنوان بازیگر، نویسنده و مجری نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.مسعود فروتن در ایران و جز اولین نسل فارغ‌التحصیلان کارگردانی تلویزیون، از «مدرسه عالی تلویزیون و سینما» در سال ۱۳۵۰ است.

مسعود فروتن در سال ١٣۵٣ با ورود به دانشکده هنرهای دراماتیک مدرک لیسانس خود در زمینه کارگردان سینمایی را نیز دریافت نمود. مسعود فروتن کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد.

امیر علی نبویان خواهرزاده مسعود فروتن می باشد.اولین تجربه حرفه ای مسعود فروتن در کارگردانی از زبان خودش:
جرقه‌ های کار حرفه‌ای من در حرفه کارگردانی تلویزیونی آن هم در تئا‌تر از دانشگاه هنرهای دراماتیک آغاز شد، آقای رکن الدین خسروی و آقای سمندریان آنجا تدریس می‌ کردند؛ هنگامی که وقت آزاد داشتم تئاترهای دانشگاه را می‌ دیدم آقای رکن الدین خسروی پیشنهاد داد که من بعنوان کارگردان تلویزیونی در کنارش باشم و اولین تعریف از کارم را از زبان او شنیدم وقتی به من گفت:
نمی‌ دونستم بهت بگم چی می‌خوام اما تو همون کاری رو کردی که می‌خواستم، آنجا تکلیف حرفه‌ ای من معلوم شد و فهمیدم من یک آدم تئاتری هستم، حالا بیش از ۳۰ سال است که کار اصلی من تله تئا‌تر است و با کارگردان‌ های مهم این کشور کار کردم.
ازدواج و طلاق مسعود فروتن:
مسعود فروتن با سیمین هاشمی (گوینده و مجری تلویزیون) ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک دختر به نام تورنگ می‌ باشد. بعد از مدتی این زوج از هم جدا شدند.وی در پاسخ به علی ضیا در برنامه فرمول یک در خصوص بزرگ ترین حسرت زندگی اش گفت:
اگر بگویم گریه ات درمی آید ، زندگی حسرت هم داره، من سالها پیش متارکه کردم و همسرم از ایران رفت و دخترم را هم فرستادم و حسرت زندگی با همسری که دوستش داشتم و دخترم همیشه تا آخر عمر همراه من هست و همیشه کمبود آنها را دارم و الان این عشق را نثار بچه هایی میکنم که بچه های من نیستند چون دیگه دخترم نیست که عشقم را نثارش کنم و بچه هایی که اطراف من هستند را مثل بچه های خودم دوست دارم.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده