بیوگرافی جانی دپ

یک نت ـ جانی دپ یک ستاره هالیوودی، بازیگر, فیلم نامه نویس, کارگردان, تهیه کننده و موزیسین است. نام این بازیگر به عنوان گرانقیمت ترین بازیگر مرد در کتاب فهرست رکوردهای گینس ثبت شده است.
جانی دپ

یک نت ـ جانی دپ با نام کامل جان کریستوفر دپ دوم  متولد  ۹ ژوئن ۱۹۶۳ هنرپیشه، تهیه‌کننده، موسیقی‌دان، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فیلم مشهور آمریکایی‌است.

جانی دپ در اوونزبروو، کنتاکی به دنیا آمد. پدرش جان کریستوفر دپ، مهندس شهرسازی و مادرش بتی سو پالمر یک خدمتکار بود. جانی یک برادر به نام دنیل دارد که رمان‌نویس است و دو خواهر نیز به نام‌های دبی و کریستی دارد. خانواده او از مهاجران فرانسوی پروتستان بودند که در حدود سال ۱۷۰۰ در ویرجینیا ساکن شدند.

خانواده جانی دپ در دوران کودکی‌اش اغلب نقل مکان می‌کردند به‌ طوریکه او و برادر و خواهرانش در بیش از ۲۰ مکان مختلف زندگی کرده‌اند و در نهایت در سال ۱۹۷۰ در فلوریدا ساکن شدند. در سال ۱۹۷۸ والدینش از هم جدا شدند مادرش سپس با رابرت پالمر ازدواج کرد. او همیشه از رابرت پالمر به عنوان «الهام بخش من» یاد می‌کند.

جانی دپ در کودکی رابطه‌ی چندان دلچسبی با پدرش نداشت. رابطه‌‌اش با مادرش نیز بد نبود ولی پدربزرگ را به هر کس دیگری ترجیح می‌داد، به طوری که بیشتر زمانش را در کنار وی سپری کرده و خاطرات شیرین بسیاری را از این دوران در ذهنش دارد.

جانی دپ در 7 سالگی پدربزرگ خود را از دست داد. پس از آن بود که تغییر منزل‌های متعدد خانواده‌اش هم آغاز شد و همین عامل بهانه‌ای شد برای وخامت شرایط روحی او.

جانی در این مقطع، دائماْ دست به خود آزاری می‌زد و با چاقو به جان خود می‌افتاد، به طوری که در حال حاضر جای هفت زخم در بدنش باقی مانده که همگی متعلق به این دوران است.

اولین بار حرف اول اسمم را با چاقو روی بازویم نوشتم و از آن  به بعد، این جور کارها را بارها و بارها تکرار کردم. امروز بدنم تبدیل به یک مجله شده است.شروع فعالیت موسیقی جانی دپ:
مادر جانی وقتی متوجه علاقه وی به موسیقی شد برای جانی دپ یک گیتار خرید . جانی از آن به بعد خود را در اتاق حبس می‌کرد و شب و روز گیتار می‌نواخت. یک سال بعد مدرسه را رها کرد و تمام وقتش را روی موسیقی گذاشت.

جانی دپ برای پیشرفت بیشتر به لس‌آنجلس نقل مکان کرد؛ شهری که سرنوشت او را تغییر داد. در لس‌آنجلس به عضویت گروه سیتی انجلز درآمد و آنها را در اولین اجرای رسمیشان تحت عنوان اندوه مرد جوان همراهی کرد.شروع بازیگری جانی دپ:
لوری آن آلیسون ( همسر اول جانی دپ) به واسطه‌ی گریمور بودنش مقدمات آشنایی جانی را با نیکولاس کیج فراهم کرد. کیج نخستین کسی بود که پیشنهاد بازیگری را به جانی داد و موجبات حضور وی در نخستین فیلم سینمایی اش را فراهم کرد.

جانی دپ با بازی در فیلم کابوس در خیابان الم به کارگردانی وس کراون، برای اولین بار روی پرده‌ی سینماها ظاهر شد و با موقیت گسترده‌ی این اثر و محبوبیت آن، او نیز به محبوبیتی نسبی رسید. بازی در فیلم آلیس در سرزمین عجایب و بخصوصی سری فیلم های دزدان دریایی کارائیب که از سال 2003 شروع شد جانی دپ را به اوج شهرت رساند.دیگر فعالیت های جانی دپ:
جانی دپ به همراه شرکای دیگرش رستوران بار فرانسوی من ری در شانزلیزه فرانسه است، همچنین یک باغ بزرگ انگور در جنوب شرقی فرانسه را دارد.

 ازدواج اول جانی دپ:
جانی در بیست سالگی با لوری آن آلیسون بیست و پنج ساله، خواهر خواننده و نوازنده‌ی گیتار بیس گروه آشنا شده و پس از مدتی با او ازدواج کرد. درست یکسال بعد از شروع بازیگری و دو سال زندگی مشترک با  لوری به مشکل خورد و از یکدیگر جدا شدندازدواج دوم جانی دپ:
جانی دپ از سال 1998 با وانسا پارادی بازیگر و خواننده فرانسوی وارد عشق و عاشقی شد که ثمره این ازدواج یک دختر و یک پسر بود. این زندگی هم بعد از 14 سال به طلاق ختم شد. به گفته جانی فرزندانش پایه زندگی اش می باشند.ازدواج سوم جانی دپ:
در جریان تصویربرداری فیلم خاطرات عجیب و غریب بود که جانی با امبر هرد جوان آشنا شده و در ادامه با وی وارد رابطه شد. آنها پس از نزدیک به سه سال رابطه، در فوریه‌ی  ۲۰۱۵ طی یک مراسم خصوصی در لس‌آنجلس با هم ازدواج کردند اما زندگی مشترک آنها پس از گذشت نزدیک به ۱۴ ماه، با شکایت امبر مبنی بر خشونت خانگی جانی به تلخی گروید. در نهایت پس از ماه‌ها مشاجره و کشمکش، جانی متعهد شد که مبلغ ۷ میلیون دلار به امبر بپردازد و آن دو در تاریخ سیزدهم ژانویه‌ی ۲۰۱۷ به طور رسمی از هم جدا شدند.

در سال 2019 امبر هرد در یک فایل صوتی اعتراف کرده که جانی دپ را بارها کتک زده و وسايل خطرناک به سوی او پرتاب می كرده و حتی باعث اسيب جدی به انگشت او شده و غير از ان نیز سيگارش را چندين بار بر روی او خاموش كرده  و جانی دپ را به شدت آزار می داده است.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده