چرا هواپیماها اغلب سفید هستند؟

یک نت ـ روی هواپیماهای مسافربری نام برندها و شرکت های مختلف با رنگ ها متفاوتی هک شده است اما رنگ پایه همه هواپیماها سفید است. علت آن چیست؟
دلیل سفیدی رنگ هواپیما

یک نت ـ چرا هواپیماها اغلب سفید هستند؟

اکثر اوقات هواپیماها و یا همان پرنده های غول پیکر را به یک رنگ یکسان در آسمان ها مشاهده می کنید. بیشتر مسافران و افرادی که سفر با هواپیما را انجام می دهند، ممکن است از خودشان پرسیده باشند که چرا همه هواپیما ها سفید هستند.

البته برندهای هواپیما های مختلف بسیار متنوع هستند. گرافیک آن ها نیز با یکدیگر فرق دارد اما زیر پوسته رنگی همه آن ها به رنگ سفید دیده می شود. علت آن هم شامل مواردی است که در ادامه ی این بخش از سرگرمی و گوناگون نمناک خواهید خواند.

دلایل سفید بودن رنگ هواپیماها

1. بازتاب نور خورشید

دلیل اصلی که هواپیما ها رنگ سفید و روشن دارند، بازتاب نور خورشید است. رنگ های دیگر بیشتر نور را جذب می کنند و در نتیجه بدنه هواپیما به شدت گرم می شود. به همین دلیل برای این که داخل هواپیما محیط مطبوع داشته باشد و بیش از حد گرم نباشد، از رنگ سفید و روشن استفاده می کنند که نور خورشید را انعکاس دهد.

2. جلوگیری از رنگ رفتگی

از آن جایی که هواپیماها به طور کامل در معرض اتمسفر قرار می گیرند، هواپیماهای رنگی در طول زمان کم کم رنگ خود را از دست می دهند و نیاز به رنگ کردن دوباره پیدا می کنند.

رنگ کردن هواپیما نیز هزینه بسیار بالایی دارد و رنگ ها نیز به هواپیما وزن بیشتری می دهند و در نتیجه سوخت بیشتری مصرف می شود. از طرفی هواپیماهایی که رنگ سفید داشته باشند، در طول زمان رنگشان تغییر نخواهد کرد.
3. شناسایی آسانتر علائم آسیب دیدگی

هیچ چیز مانند رنگ سفید نمی تواند مشکلات را نمایان کند زیرا معمولاً نواحی که دچار نقص و مشکل شده باشند، تیره تر از رنگ سفید هستند و در نتیجه باعث می شود که تعمیرکاران و افراد متخصص در این زمینه راحت تر نواقص را پیدا کرده و برطرف کنند.

4. کاهش تصادفات هوایی

تصادفات هوایی زمانی اتفاق می افتد که یک هواپیما در حال پرواز با یک هواپیمای دیگر یا هر چیزی در آسمان برخورد داشته باشد و مجبور به فرود آمدن شود که معمولاً خطرات زیادی را ایجاد می کند و امنیت پرواز را به هم می ریزد.

معمولاً زمانی که هواپیماها به رنگ سفید باشند، بیش از همیشه در آسمان مشخص هستند و در نتیجه احتمال شناسایی آن ها افزایش پیدا کرده و خطر تصادف کمتر می شود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده