ازدواج موقت مذموم، ازدواج سفید ممدوح!؟

یک نت ـ بعضی‌ها ازدواج سفید یا دوستِ دختروپسری را ممدوح و مطابق فمینیسم می‌دانند، ولی ازدواج موقت (صیغه) را نادرست و مخالفِ منزلتِ زنان؟ ممکن است توضیح بدهید چرا؟
ازدواج سفید

یک نت ـ واقعا چرا بعضی‌ها از ما انسان‌ها اینقدر به مسئله ازدواج موقت، غیرمنطقی برخورد می‌کنیم؟ چطور می‌شود که روابط دختر و پسری که پر است از آسیب، می‌پذیریم و هیچ گونه عکس العملی از خودمان نشان نمی‌دهیم، ولی اگر همین رابطه در یک چارچوب قرار بگیرد، جبهه گیری می‌کنیم؟ مگر غیر از این است که دختر و پسری که باهم رابطه برقرار می‌کنند عمده دلیلش به خاطر نیاز بوده؟ خب چرا نسبت به مسئله ازدواج موقت که طرفین به خاطر نیاز به آن رو آوردند، تخطئه می‌کنیم و این فضا را حتی برای کسانی که واقعا به هردلیلی امکان ازدواج دائم ندارند سلب می‌کنیم؟

فکر می‌کنید با بستن این فضا، امنیت و آرامش در جامعه حکم فرما می‌شود؟ قطعا ناامنی، نابهنجاری و فساد همه جامعه را دربرمی‌گیرد. بیایید منطقی به قضیه نگاه کنید. تازمانی که حاشیه امنی برای ارتباطات پرخطر و به اصطلاح ازدواج سفید در جامعه باشد، شک نکنید که این وضعیت که حاصل یک روندی از گذشته تا به الان بوده، متوقف نخواهد شد و روزی خواهد رسید که به طور مستقیم بنیان خانواده را نابود می‌کند، ولی ازدواج موقت با درنظر گرفتن شرایطش نه برای همه، بلکه برای کسانی که امکان ازدواج دائم را ندارند می‌تواند بستری برای کاهش ناهنجاری‌ها، فساد و ناامنی‌ها باشد.

بیخودی دایه مهربان‌تر از مادر برای دیگران نباشیم و احساسی برخورد نکنیم. بالاخره هم زن و هم مرد نیازی دارند و برای پاسخگویی به این نیاز لازم است در بستر مشروع و قانونی به آن جواب بدهند. مطمئنا این کار به طرفین آرامش بیشتری می‌دهد تا یک رابطه مخفیانه، پرخطر و گناه آلودی که پر است از استرس، نگرانی و در آینده خطرآفرین. می‌دانستید که تکرار این روابط استرس زا و نگران کننده برای طرفین چه آسیب‌هایی را در آینده برای هردوی آن‌ها دارد؟ کمترینش شکل گیری اختلال اضطراب در آن‌هاست!

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده