اولین پادشاه دنیا

یک نت ـ اولین پادشاه در جهان چه کسی بوده است؟ این موضوع برای اغلب افراد سوال است که نام اولین پادشاه جهان چیست، محققان و مورخان نظرات متفاوتی در رابطه با اولین پادشاه جهان دارد.
اولین پادشاه دنیا

یک نت ـ اولین پادشاه جهان که بود ؟

جزئیات و اطلاعات به جا مانده از سنگ های حکاکی شده از نیمرود صحنه ای را از یک دادگاه در موزه بریتانیا نشان می دهد. این صحنه نشان دهنده یک گروه ارتش در برابر دشمنان می باشد که قصد دارند از خودشان دفاع کنند و دشمن مقابل را از بین ببرند اما رهبر آن ها اولین پادشاه محسوب نمی شوند.

زمانی که به تاریخ بشریت نگاه می کنیم، می بینیم پادشاهان معمولاً آقایان بوده اند که قدرت تمدنی بسیار زیادی نسبت به بقیه داشتند. مردانی مثل ویلیام د کونکوئرور، چنگیزخان، توتان خامون جزء مهم ترین افراد می باشند. در هر دوره پادشاهان تصمیم نهایی را برای مردم اتخاذ می کردند. اهمیت و نقش این افراد در طول تاریخ بر همگان واضح و مبرهن است اما سوال این جاست که اولین پادشاه جهان که بود ؟

پادشاه اول جهان کیست؟

چنانچه در این بخش از سرگرمی نمناک می خوانید پاسخ به این سوال ظاهراً به دلیل تحریف تاریخ در دست نیست. علت آن هم کاملا واضح است زیرا نوشته ها و شواهد ثبت شده در مورد اولین پادشاه جهان از بین رفته است. در نتیجه می توان گفت که هیچ پاسخی برای این سوال وجود ندارد. در واقع می توان گفت که هیچ گونه سند تاریخی کامل و مشخصی در مورد پادشاهانی که پنج هزار سال پیش زندگی می کردند، در دسترس نیست.

نخستین پادشاه جهان چه کسی بوده است؟

از طرفی مورخان هنوز نمی دانند که در آن دوره کلمه پادشاه دقیقاً برای افراد مختلف چه بوده است. مثلاً در مصر کلمه فاروح به معنای پادشاه است اما این کلمه شاید تا سال 1570 وجود نداشت.

بعضی از مورخان عقیده دارند که شاید اولین پادشاه جهان فردی مصری به نام آیری هور بوده است. نام این فرد در لیست پادشاهان سومریان وجود داشته و یک دست نوشته بسیار قدیمی در مورد آن ها در دسترس است و هم اکنون در موزه عراق نگهداری می شود. این دست نوشته و یا متن، اولین بار در اوایل قرن بیستم پیدا شد اما بسیار قدیمی است، تا جایی که بعضی از صفحاتش قابل خواندن نیست.

اولین پادشاه دنیا

بعضی دیگر عقیده دارند که اولین پادشاه جهان آلولیم، بنیانگذار شهر اریدو بود. تعداد دیگری از مورخان گوشور را اولین پادشاه جهان می دانند که نامش در داستان حضرت نوح در این جا نیز آورده شده است.

در این لیست ممکن است که نام های واقعی همراه با افسانه در هم آمیخته شده باشد. بنابراین ممکن است پادشاهانی بیش از ده هزار سال پیش وجود داشته باشند که هنوز کسی از آن ها باخبر نیست.

هنوز هم محققان در تلاشند تا مستندات تاریخی به جا مانده را به روش های مختلف تعبیر و تفسیر کنند و به پاسخ این سوال دست یابند. معمولاً برای پاسخ دادن به این سوال نیاز دارند که جنگ های بسیار مهم را بررسی کنند و به دنبال رهبران آن جنگ ها باشند که احتمالاً جزء اولین پادشاهان جهان بوده اند.

محققان و مورخان به این نتیجه رسیدند که شکل هایی شبیه به عقرب به معنی پادشاه می باشد که روی سنگ های بسیار قدیمی حکاکی شده و مربوط به اولین پادشاهان جهان می باشد.

اولین پادشاه دنیا

بسیاری از پادشاهان اولیه، خودشان را خدای انسان ها می دانستند اما برای این که متوجه شویم پادشاهی از چه زمانی رواج پیدا کرد، باید نگاه کنیم که چه زمانی نیروی انسانی نیاز به مدیریت و رهبری داشت. به طور مثال در بین النهرین باستان، تعداد کثیری از کارگران ساختمانی، کشاورزان، فروشندگان اجناس و چوپان ها وجود داشته اند.

برای این که تمام این کارها و مشاغل روی نظم انجام شوند، نیاز به یک مدیر و رهبر و یا همان پادشاه بود تا بتواند این گروه های مختلف را مدیریت کند. به همین دلیل مورخان به دنبال اولین مدیرانی هستند که توانستند این افراد را به خوبی رهبری کنند تا بتوانند کم کم به نام اولین پادشاه جهان دست پیدا کنند و به نظر قطعی برسند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده