اگر فرزندان تصادفا شاهد رابطه زناشویی والدین شان شوند، چه برخوردی باید با آنها کرد

یک نت ـ دیدن صحنه رابطه جنسی پدر و مادر می تواند برای بچه به منزله یک تهدید و احساس خطر و ناامنی باشد و ضمن اینکه این خاطرات در ذهن کودک می ماند، منجر به بروز اختلالات اضطرابی در ایشان می گردد. از این رو توصیه می شود در حضور فرزند حتی در دوران نوزادی، والدین نباید اقدام به برقراری رابطه جنسی کنند
رابطه والدین با کودک

یک نت ـ اگر فرزندان تصادفا شاهد رابطه زناشویی والدین شان شوند، چه برخوردی باید با آنها کرد؟
دیدن صحنه رابطه جنسی پدر و مادر می تواند برای بچه به منزله یک تهدید و احساس خطر و ناامنی باشد و ضمن اینکه این خاطرات در ذهن کودک می ماند، منجر به بروز اختلالات اضطرابی در ایشان می گردد. از این رو توصیه می شود در حضور فرزند حتی در دوران نوزادی، والدین نباید اقدام به برقراری رابطه جنسی کنند و بهتر است اتاق خواب والدین از کودک از سنین 18-12 ماهگی جدا شود.
هنگامی که فرزندتان به دلیل عدم توجه شما شاهد رابطه زناشویی بود، ضمن حفظ خونسردی، مسئولیت آن را برعهده بگیرید و هرگز فرزندتان را سرزنش نکنید تا او در خود احساس گناه کند. آرام از فرزندتان بخواهید به اتاق خود برود و بعد شما نزد او بروید. بهتر است مادر ضمن رعایت پوشش مناسب نزد او برود و با زبان ساده به او بگوید پدر و مادرها یکدیگر را دوست دارند و گاه این علاقه را با بغل کردن به هم نشان می دهند.
لازم نیست توضیحات اضافی بدهید، حتی اگر کودک تمایل داشت وارد جزییات شود. کودکتان را مطمئن کنید همه چیز روبراه است واحساس خوبی دارید که در کنار پدرش هستید. زیرا گاهی اوقات کودکان مشاهده ی این رفتارها را نوعی خشونت تعبیر می کنند.
وقتی فرزندان بزرگتر هستند و این شرایط کاملا اتفاقی ایجاد شد، در کنار مدیریت موقعیت، لازم نیست که توضیحی برای او داده شود اما اگر این شرایط تکرار شود، لازم است با نوجوان در اولین فرصت مناسب، درباره حریم خصوصی والدین و لزوم رعایت برخی ملاحظات (مثل در زدن یا اجازه گرفتن پیش از ورود به این حریم) صحبت شود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده