فرمان برداری کودک دو ساله

یک نت ـ برای یک کودک دوساله، برعکس کودک ۱۸ ماهه، اطاعت، کاری دلپذیر و آسان است. گذشت ۶ ماه به کودک این درک را می‌دهد که در مقابل والدینش فرمان‌بردار خوبی باشد. کودک در دوسالگی بیشتر اوقات شنونده و اجراکننده بسیار خوبی است. این حالت‌ها جزء ذات کودک است
کودک دوساله

یک نت ـ کودک دوساله شما فرمان‌بردار خوبی است. این زمان مناسب‌ترین زمان برای تربیت صحیح فرزند شماست
کودک دوساله
برای یک کودک دوساله، برعکس کودک ۱۸ ماهه، اطاعت، کاری دلپذیر و آسان است. گذشت ۶ ماه به کودک این درک را می‌دهد که در مقابل والدینش فرمان‌بردار خوبی باشد. کودک در دوسالگی بیشتر اوقات شنونده و اجراکننده بسیار خوبی است. این حالت‌ها جزء ذات کودک است و اگر والدین بدانند که در چه مدت این تغییرات صورت می‌گیرد تقاضاها و انتظارهای خود را از کودک با امکانات و قدرت او تطبیق می‌دهند و درنتیجه در امر تربیت او توفیق‌های بیشتری عایدشان می‌شود.
لجبازی کودک ۲٫۵ ساله
کودک در این سن، منفی‌باف، لجوج و سرسخت است. اگر مادر بخواهد باعجله لباس او را تنش کند، کودک فریاد می‌زند: «خودم می‌خوام بپوشم» و اگر پدر به او بگوید: «لباست را بپوش» خواهد شنید که: «می‌خوام مامان لباس تنم کنه». اگر مادر به‌طرف او برود بابا را می‌طلبد و به‌عکس اگر بابا به طرفش برود، مامانش را می‌خواهد. او در دنیایی از تضاد سیر می‌کند؛ و این کلمات بر زبان او جاری است: «می‌کنم… نمی‌کنم… می‌خواهم… نمی‌خواهم… می‌توانم… نمی‌توانم… بله… نه».
انتخاب‌های او چندتایی است و در هر دقیقه نوعی را می‌پسندد. اگر جلوی او را نگیرند، ممکن است مدت‌ها از یک سمت به سمت دیگر حرکت کند. اگر مادر به او بگوید: «مربا می‌خواهی» می‌گوید «نمی‌خواهم» اما به‌محض اینکه مربا کنار گذاشته شود، او مربا می‌خواهد. مشکل مادر برای تربیت او، این است که باید حتی‌الامکان او را در مسیر یک‌طرفه قرار دهد.
کارهای روزانه را خودتان انتخاب کنید و فرصت انتخاب به او ندهید. وقتی می‌خواهید او را با خود به بیرون ببرید، درحالی‌که از تفریح در بیرون برایش سخنرانی می‌کنید لباس تنش کنید. اگر از او برای بیرون رفتن، اجازه بخواهید، کلاهتان پس معرکه است. به هر قیمت که می‌دانید از پرسش‌هایی که او باید جواب «نه» را ادا کند، پرهیز کنید. به او زیاد فرصت انتخاب ندهید. اگر این فرصت را داشته باشد، مطمئن باشید که از فرصت خود راضی نیست.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده