تبدیل تهدید به فرصت؛ ملخ صحرایی کود کشاورزی می‌شود

یک نت ـ رویترز، ابتدا بر این باور بودند که ملخ‌های صحرایی را به عنوان غذای طیور در مرغداری‌ها استفاده کنند اما اکنون اینگونه است که با آسیاب کردن ملخ‌های صحرایی آن را تبدیل به کود کشاورزی می کننند.
ملخ

یک نت ـ به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فلارس به نقل از رویترز، ابتدا بر این باور بودند که ملخ‌های صحرایی را به عنوان غذای طیور در مرغداری‌ها استفاده کنند اما اکنون اینگونه است که با آسیاب کردن ملخ‌های صحرایی آن را تبدیل به کود کشاورزی می کننند. از آنجایی که گله‌های ملخ در پاکستان تهدیدی بر کشاورزی است طی پروژه‌ای همه راه‌های از بین بردن این آفت و استفاده از آن به عنوان یک کار مفید در جوامع محلی استفاده می‌کنند.
در ژوئن سال 2019  بدترین حمله آفت ملخ صحرایی طی 30 سال گذشته به پاکستان آغاز شد. این تابستان ملخ‌ها در این منطقه زادوولد می‌کنند و باید قبل از اینکه این ملخ‌ها بتوانند زندگی جدید را شروع کنند باید آنها سم‌پاشی شوند.  این ملخ‌ها قبل از مرحله پرواز باید سم‌پاشی و از بین برده شوند. اما بزرگترین نگرانی این است که این سموم و آفت‌کش‌ها برای حیوانات، گیاهان و محیط زیست کلاً می‌تواند خطرناک باشد.
جارعلی بیوتکنولوژیست در این باره می‌گوید: «ما طرحی را دنبال می‌کنیم که کنترل ملخ‌های صحرایی به نفع محیط باشد و آسیبی به آن وارد نسازد.» ابتدا برای این بیوتکنولوژیست و همکارانش در وزارت کشاورزی پاکستان بهترین راه استفاده از ملخ‌ها در تغذیه طیور در مرغداری‌ها بود.
در ماه فوریه شورای تحقیقات کشاورزی دولتی پاکستان تحقیقات زیادی توسط این هیأت انجام داده است و در طرح جدید استفاده از ملخ‌های صحرایی برای تغذیه دام مفید یافته شده است. هر مرغ در طول دوره رشد خود 5 کیلوگرم خوراک مصرف می‌کند و استفاده از ملخ صحرایی می‌تواند تا حدود زیادی در خوراک طیور صرفه‌جویی کند و از وابستگی به واردات بکاهد.
منابع: فارس

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده