رابطه صحیح مادر و کودک

یک نت ـ رابطه صحیح مادر و کودک بهترین رابطه بین دوانسان است. این روابط می‌تواند برای سال‌های بعد، آموزنده بوده و الگویی برای شخصیت آینده کودک باشد.
رابطه والدین با کودک

یک نت ـ رابطه صحیح مادر و کودک بهترین رابطه بین دوانسان است. این روابط می‌تواند برای سال‌های بعد، آموزنده بوده و الگویی برای شخصیت آینده کودک باشد.
تقریباً همه مادران دوست دارند که رابطه آنان با فرزندانشان تا حد امکان مطلوب باشد. در این رابطه فقط مادر دخالت ندارد، بلکه کودک نیز در این امر سهیم است؛ بنابراین لازم است با بعضی از خصوصیات اخلاقی کودک در سنین مختلف آشناد شویم. هرقدر مادر از این خصوصیات آگاهی کامل‌تری داشته باشد، بهتر می‌تواند با او کنار بیاید؛ اگر بداند که باوجود همه کوشش‌های او باز همه‌چیز آرام و بی‌دردسر نخواهد بود در این صورت با مشکلات، رابطه صحیحی برقرار خواهد کرد.
تغییرات اخلاق و رفتار کودک حتی در قسمت‌های پیچیده و بغرنجی از آن (مانند رابطه او با مادرش) دارای نظم و ترتیب و قابل پیش‌بینی است. میزان سازگاری و همکاری کودک با شما، تنها بستگی به طرز رفتار و مهارت شما در تربیت کودک ندارد بلکه با تغییرات خود کودک ومیزان رشد و نمو او نیز وابسته است.
رفتار مادر با کودک شیرخوار
هر کودک شیرخواری بر حسب تفاوت‌های فردی در برخورد با مادر برای ارضای نیازهای فیزیولوژیکی، رفتار خاصی دارد. مادران باید بگذارند تا کودک برنامه غذایش را خودش تنظیم کند و تقاضای طبیعی‌اش معین کند که چه موقع باید بخورد و بخوابد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده