اهمیت دلبستگی مادر و کودک در روز های نخست تولد

یک نت ـ دلبستگی میان مادر و فرزند تاثیر فراوانی در آینده کودک می گذارد. هر شکافی بین مادر و کودک می تواند اثر منفی و قاطعی بر تحول شخصیت کودک داشته باشد که در بزرگسالی منجر به اختلالات رفتاری گردد. پس لازم است مادر در ساعات اولیه بعد از زایمان با فرزند خود ارتباط عاطفی برقرار کند
دلبستگی به کودک

یک نت ـ دلبستگی مادر و کودک در چه زمانی اهمیت فراوان دارد؟
دلبستگی میان مادر و فرزند تاثیر فراوانی در آینده کودک می گذارد. هر شکافی بین مادر و کودک می تواند اثر منفی و قاطعی بر تحول شخصیت کودک داشته باشد که در بزرگسالی منجر به اختلالات رفتاری گردد. پس لازم است مادر در ساعات اولیه بعد از زایمان با فرزند خود ارتباط عاطفی برقرار کند ما در این مقاله در باره ی اهمیت دلبستگی مادر وکودک در روز های نخست تولد صحبت می کنیم.
اهمیت دلبستگی مادر و کودک در روز های نخست تولد
مطمئنا والدین دلبستگی شدید به کودک دارند و تا جایی که از دستشان بربیاید به آنها عشق می ورزند محبت میکنند البته زمان آن متفاوت است دلبستگی به کودک در طی زمان بوجود می آید اما اگر این اتفاق نیفتد چه می شود در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می دهیم.
هنگامی که کارشناسان در مورد پیوند خوردن صحبت می کنند، آنان به وابستگی شدیدی اشاره می کنند که شما با کودک تان شکل می دهید. این امر احساسی است که موجب می شود شما تمایل داشته باشید تا کودکتان را در عشق و محبت غرق کنید و یا خودتان را جلوی یک کامیون سرعت دار برای محافظت از او پرت کنید. این احساس برای برخی از والدین در عرض چند روز اول – یا حتی دقایق تولد نوزاد اتفاق می افتد. این امر برای سایر والدین ممکن است کمی دیرتر به وجود آید. محققانی که در گذشته این فرایند را مورد مطالعه قرار دادند فکر می کردند که صرف زمان زیاد با نوزادتان در طول چند روز اول از تولدش برای مسلم کردن پیوند فوری حیاتی است. اما در حال حاضر می دانیم که پیوند خوردن می تواند در طول زمان ایجاد شود. والدینی که بلافاصله بعد از زایمان به دلایل پزشکی از نوزادان خود جدا می شوند یا زمانی پذیرای فرزند خود می شوند که چند هفته یا چند ماهه است روابط بسیار نزدیک عاشقانه را نیز شکل می دهند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده