رابطه صحیح مادر و کودک در سنین مختلف چگونه است

یک نت ـ رابطه صحیح مادر و کودک بهترین رابطه بین دو انسان است. این روابط می‌تواند برای سالهای بعد، آموزنده بوده و الگویی برای شخصیت آینده کودک باشد.
رابطه مادر و کودک

یک نت ـ رابطهصحیح مادر و کودک  بهترین رابطه بین دو انسان است. این روابط می‌تواند برای سالهای بعد، آموزنده بوده و الگویی برای شخصیت آینده کودک باشد.
تقریبا همه مادران کوشش دارند که رابطه آنان با فرزندانشان تا حد امکان مطلوب باشد. در این رابطه فقط مادر دخالت ندارد، بلکه کودک نیز در این امر سهیم است. بنابراین لازم است بعضی از خصوصیات اخلاقی کودک را در سنین مختلف مورد مطالعه قرار دهیم و هر قدر مادر در این خصوصیات آگاهی کامل‌تری داشته باشد، بهتر می‌تواند با او کنار بیاید، اگر بداند که با وجود همه کوشش‌های او باز هم همه چیز آرام و بی دردسر نخواهد بود در این صورت با مشکلات، رابطه صحیحی برقرار خواهد ساخت.
هر قدر مادر ماهر، با استعداد و مهربان باشد، رابطه او با کودکش آرام‌تر و بی دردسرتر خواهد بود؛ در نتیجه مشکلات آینده‌اش برای مادر قابل پیش بینی خواهد بود. تغییرات اخلاق و رفتار کودک حتی در قسمت‌های پیچیده و بغرنجی از آن‌ (مانند رابطه او با مادرش) دارای نظم و ترتیب و قابل پیش بینی است. میزان سازگاری و همکاری کودک با شما، تنها بستگی به طرز رفتار و مهارت شما در تربیت کودک ندارد بلکه به نحوه قابل ملاحظه‌ای با تغییرات خود کودک در حال رشد و نمو او نیز وابسته است. در ضمن باید بدانید وقتی کودک شما در مقابل‌تان مقاومت به خرح می‌دهد، اغلب کودکان در این سن چنین نیستند. در این صورت عکس العمل شما با این موضوع فرق خواهد داشت.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده