آبگوشت را چگونه درست کنیم

یک نت ـیکی از جنبه های فرهنگ ایرانی آشپزی است. غذاهای ایرانی معمولا با هر ذائقه ای سازگارند و کمتر کسی یافت می شود که با خوردن آنها لذت نبرد. یکی از این غذاها آبگوشت است. در فرهنگ معین غذایی معرفی شده که با گوشت و لوبیا و نخود و غیره می پزند و انواع گوناگونی دارد. در این یادداشت نحوه ی درست کردن این غذای ایرانی لذیذ را برایتان قرار می دهم.
آبگوشت را چگونه درست کنیم

یک نت ـطرز تهیه آبگوشت سنتی ایرانی برای چهار نفر

مواد لازم :
گوشت گوسفند همراه با دنبه(هشتصد و پنجاه گرم)
نخود ولوبیای سفید هر کدام(صد و پنجاه گرم)
پیاز متوسط(چهار عدد)
سیب زمینی متوسط( شش عدد)
گوجه فرنگی خورد شده متوسط(چهار عدد)
لیموی عمانی(سه عدد)
زرد چوبه، نمک، فلفل و دارچین به میزان لازم
سیر(دو تا سه عدد)

طرز تهیه :
ابتدا پیازها را حلقه حلقه کرده داخل قابلمه میریزیم٬ گوشت و دنبه را به آن اضافه کرده کمی تفت میدهیم زرد چوبه را به آن میافزاییم و آب جوشیده شده را داخل قابلمه میریزیم و نخود و لوبیای سفید را به آن اضافه میکنیم. آب قابلمه باید تا حدی باشد که همه مواد درون قابلمه را بپوشاند و از سطح آن هم بالاتر بیاید.
سیر را خورد کرده داخل آبگوشت میریزیم.
قابلمه را روی حرارت متوسط میگذاریم. و میگذاریم آبگوشت ما کاملاً همه موادش خوب بپزد٬ بعد سیب زمینی ها و گوجه فرنگی های خورد شده را به آن می افزاییم تا به خورد مواد آبگوشت ما برود٬ برای خوش طعم شدن آبگوشت، لیمو عمانی ها را که قبلا با چاقو باز کرده و هسته های آن را دور ریخته ایم را داخل آبگوشت میریزیم.
توجه داشته باشید که هسته لیمو عمانی باعث تلخی آبگوشت یا غذای دیگر میشود و باید آن را در آورد.
اگر رنگ آبگوشت شما قرمز خوشرنگی نداشت میتوانید یک یا دو قاشق هم رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید.
میگذاریم آبگوشت روی حرارت ملایم کاملا جا بیفتد . دنبه های گوشت را جدا میکنیم و از قابلمه در آورده و میکوبیم و آن را دوباره داخل آبگوشت میریزیم. نمک و فلفل مورد نیاز را میریزیم.
اگر آب آبگوشت کم بود میتوانید آب جوشیده شده به آن اضافه کنید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده