مرض عشق

یک نت ـ من چند وقت با پسری ارتباط داشتم که یک سال از من کوچک تر بود پدرشو از دست داده بود. می دونستم کاره بدی کردم چندین بار قطع رابطه کردم و گفتم اگه منو می خواهد باید بیاد خواستگاری اما نشد.
مرض عشق

یک نت ـ با سلام من 19 سالمه یک مشکلی دارم امیدوارم کمکم کنید. من چند وقت با پسری ارتباط داشتم که یک سال از من کوچک تر بود پدرشو از دست داده بود. می دونستم کاره بدی کردم چندین بار قطع رابطه کردم و گفتم اگه منو می خواهد باید بیاد خواستگاری اما نشد و به یک هفته نمی شد اون دوباره اس ام اس می زد. تا این که پدرم موضوع رو فهمید و همه چیز تمام شد من او را به طور کل فراموش کردم و هیچ گونه رابطه ی با او ندارم. اون نمی دونست که پدرم فهمیده و 2 بار به من ایمیل زد و فکر کرد که من از دست او ناراحتم. اما من جواب او را ندادم. چون هم من و هم او امسال کنکور داشتیم دوستم که برادرش با او دوست بوده گفت که اون تا حالا 5 تا از امتحانات پیش دانشگاهی شو افتاده و سر کنکور هم پاسخنامه ی خالی شو تحویل داده.همه ی این ها تقصیر منه و من نمی دانم که چه کار کنم.
پاسخ:
وابستگي عاطفي يا عشق مرضي ريشه در برخي اختلالات رواني مانند اضطراب، افسردگي، افكار وسواسي و... دارد. اين پسر به خاطر برخي زمينه هاي قبلي از جمله فقدان پدر از سلامت روان برخوردار نيست . همين امر نيز باعث رويكرد عاطفي آسيب زايش به شما شده است.
در حقيقت شما براي ايشان هيچ موضوعيتي نداريد .كارويژه اي جز تسكين موقت آلام و دردهاي روحي ايشان نداريد. آرامشگري كاذب را مي توانست و مي تواند هر دختر غير خويشتندار ديگر غير از شما انجام دهد.
ورود و خروج ناشيانه شما به مخمصه عاطفي هيچ تأثير عمده اي در اصل اختلالات روحي رواني ايشان و پيامدهايي مانند افتادن در امتحانات پيش دانشگاهي و ناكامي در كنكور نداشته ، در شروع و تداوم اختلالات تا حد زيادي بي تقصيريد .
البته شكي نيست كه در آزمايش الهي نمره قبولي نياورديد . جاي شكرش باقي است كه تاوان سنگين تر از اين پرداخت نكرديد.
به هوش باشيد هر گونه بي مبالاتي در زمينه ارتباط با جنس مخالف بي هزينه نخواهد بود . دير يا زود هزينه كمرشكن آن شما را از كرده خود پشيمان خواهدكرد.
از نظر ما روانشناسان در شرايط كنوني نبايد نقش يك روانشناس را براي ايشان ايفا كنيد ،چرا كه نه تنها به درمان اختلالات ريز و درشت ايشان كمكي نمي كنيد، بلكه روز به روز بر وخامت حال روحي ايشان خواهيد افزود.
پيشنهاد خواستگاري به پسري كه از شما كوچك تر است و هيچ كدام از مقدمات ضروري و اوليه ازدواج را دارا نيست، بسيار تعجب برانگيز است. مضافاً بر اين كه ملاك سلامت رواني و اخلاقي پسر (به عنوان يكي از مهم ترين ملاك هاي انتخاب همسر) در هاله اي از ابهام قرار دارد.
نيك بدانيد برخي ناكامي هاي عاطفي (مانند قطع رابطه كامل با ايشان و پرهيز از هر گونه ترحم و دلسوزي گناه آلود) هر چند در كوتاه مدت باعث عوارضي مانند ناكامي در كنكور و ...در فرد وابسته مي گردد، ولي در ميان مدت يا دراز مدت فرد وابسته را به تغيير اساسي در زندگي وا مي دارد.
با اين وصف ايشان را به حال خود واگذاريد . از هر گونه گزارش گيري از حال و روز ايشان بر حذر باشيد. متوجه باشيد هرگونه تجديد رابطه بر پيچيدگي و وخامت حال ايشان مي انجامد .دوست همجنس ايشان مي تواند وي را به مراجعه هر چه سريع تر به يك مشاور زبده متقاعد نمايد. يك مشاوره كارآمد مي تواند ايشان را تا حد زيادي به عملكرد سابق خود برگرداند./پاسخگو

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده