مسیر جاده ای شیراز به اهواز

یک نت ـ در این متن قصد معرفی مسیرهای جاده‌ای بین شیراز و اهواز را داریم تا در صورت خرید بلیط اتوبوس شیراز اهواز علی بابا با آمادگی نسبت به جاده، سفر خود را آغاز کنید.
مسیر جاده ای شیراز به اهواز

یک نت ـ مسیر جاده ای شیراز به اهواز

شهر شیراز یکی از شهرهای توریستی ایران است که در استان خوزستان قرار دارد. افراد زیادی از جای‌جای ایران برای بازدید و مخصوصا شغل، راهی اهواز می‌شوند. این شهر که نزدیک منطقه مرزی بین ایران و عراق است به منطقه آزاد تجاری تبدیل شده و مردم زیادی برای تجارت راهی این شهر می‌شنود. یکی از شهرهایی که تقریبا نزدیک اهواز است و مردمش به این دیار سفر می‌کنند، شیراز است. شیراز، جنوب شرقی اهواز قرار دارد و مردم آن‌جا از سه روش هوایی، ریلی و زمینی امکان سفر به اهواز را دارند. در این متن قصد معرفی مسیرهای جاده‌ای بین شیراز و اهواز را داریم تا در صورت خرید بلیط اتوبوس شیراز اهواز علی بابا با آمادگی نسبت به جاده، سفر خود را آغاز کنید.

جاده‌هایی که از شیراز به اهواز منتهی می‌شنود.

سه جاده از شیراز به سمت اهواز می‌روند که شما باید بسته به هدف و شرایط خود از سفر، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مسیر اول جاده ببهبهان، مسیر دوم جاده یاسوج و مسیر سوم جاده بندر گناوه است که در ادامه به صورت مفصل شرایط جاده، امکانات آن‌ها و... را توضیح می‌دهیم.

جاده بهبهان

از معدود جاده‌های سرراست کشور ماست که مستقیم و بدون هیچ پیچ‌وتابی از شیراز به اهواز می‌رسد. اولین شهری که در این مسیر به آن می‌رسید، خان‌زنیان نام دارد. کمی بعد از شهر خان‌زنیان، جاده از قائمیه عبور می‌کند. کنار شهر قائمیه به یک دوراهی می‌رسید و در این حین باید مسیر را به سمت شهر خومه‌زار ادامه دهید تا در جاده بهبهان بمانید. اگر به سمت جاده مخالف خومه زار، رانندگی کنید وارد مسیر گناوه خواهید شد.

مسیر بهبهان مسافتی 540 کیلومتری دارد که کوتاه‌ترین جاده از شیراز به اهواز است. در آن‌جا با سرعت 100 کیلومتر در ساعت، مدت زمان رانندگی، 6 ساعت طول می‌کشد. شهرهای بهبهان، گچساران و رامهرمز جزء شهرهای مهم این مسیر هستند و هر کدام به مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی معروف‌اند.

امکانات رفاهی جاده، شرایط برابر و مساوی را در کل مسیر دارند. قسمت به قسمت جاده پمپ بنزین و تعمیرگاه‌ها قرار گرفته اند تا آسایش و رفاه کاملی را برای مسافر ایجاد کنند.  انتخاب این مسیر برای افرادی مناسب است که هدفشان فقط سفر به خود شهر اهواز است و علاقه‌ای به ایستادن در مسیر ندارند، اما اگر قصدتان رسیدن سریع به اهواز نیست، با ما همراه باشید تا دیگر جاده‌های بین این دو شهر را هم بشناسید.

مسیر جاده ای شیراز به اهواز

مسیر یاسوج

جاده یاسوج از هر نظر برعکس مسیر بهبهان است. افرادی هستند که علاقه‌ای به رانندگی طولانی مدت تا مقصد ندارند و بیشتر عاشق دیدن مناظر جاده هستند. برای این افراد، مسیر یاسوج بهترین گزینه است. آب‌وهوای سرد و بارانی همراه با کوهستان‌های بلند، یکی از معدود جاده‌های ایران رارقم زده‌اند که هر گوشه از آن آبشار، سخره، قله و مناظر زیبای دیگری را در خود دارد. ضمن این‌که خود مسیر جاذبه گردشگری محسوب می‌شود، شهرهای توریستی هم در جاده یاسوج قرار دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. یاسوج و سی‌سخت دو شهر زیبای این مسیر هستند که به شهر آبشار و چشمه‌ها معروف اند.

برای ورود به جاده یاسوج باید از بلوار دکتر حسابی شیراز وارد جاده شیراز - یاسوج شوید و مسیر خود را تا ایذه و سپس اهواز ادامه دهید. طول مسیر یاسوج 630 کیلومتر است که با سرعت 100 کیلومتر در ساعت چیزی  حدود 7 ساعت رانندگی تا اهواز را باید پشت سر بگذارید. تعمیر و سوخت رسانی به ماشین در این جاده به‌راحتی امکان پذیر است. در نقطه به نقطه مسیر امکاناتی نظیر جایگاه‌های سوخت، استراحتگاه‌ها، تعمیر گاه‌ها و... وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

جاده بندر گناوه

کمتر کسی وجود دارد که آوازه بازارِ شهرهای بندری ایران را نشنیده باشد. شهرهای بندری که معروف‌ترین آن‌ها مثل گناوه، دیلم و ماهشهر در مسیر بندر گناوه قرار دارند. جاده گناوه البته از جمله مسیرهای فرعی است که از شیراز به اهواز ختم می‌شود. اما به دلیل این‌که شهرهای مهم و جاده زیبایی در کنار خط ساحلی دریای خلیج فارس دارد دراین متن آورده شده است. اگر تفریح در مسیر سفر، خرید وسایل، لباس و... هم جزء اهداف شما در سفر به اهواز است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مسیر بندر گناوه راهی اهواز شوید.

طول مسیر گناوه 639 کیلو‌متر است که حدودا 100 کیلومتر از جاده بهبهان بیشتر است. اما زیبایی‌های جاده ارزشمند‌تر از مسافت و چند دقیقه زمان بیشتر برای رانندگی است. برای سفر از این مسیر، بعد از شیراز تا شهر قائمیه با جاده بهبهان یکسان است. زمانی‌که به دوراهی قائمیه رسیدید به سمت شهر تل‌کوشک بروید و تا برازجان به مسیر ادامه دهید. حتی اگر شرایط سفر با ماشین شخصی را ندارید، می‌توانید در دو مرحله برای خرید بلیط اقدام کنید. اول برای شیراز به گناوه و پس از گشت‌وگذار در گناوه، بلیط گناوه - اهواز را بخرید. این روش سفر مناسب کسانی است که به سفر با خودرو شخصی علاقه‌ای ندارند یا بازدید از گناوه را بسیار دوست دارند تا در یک سفر هم به گناوه بروند و هم به اهواز. آن‌ها می‌خواهند مجبور به خرید بلیط اتوبوس شیراز اهواز نباشند.

مسیر جاده ای شیراز به اهواز

جمع بندی

اگر هنوز تصمیم خود را برای سفر و جاده منتهی به اهواز نگرفته‌اید باید به شما گوشزد کنم که همه چیز به اهداف و شرایط شما وابسته است. البته به نظر ما با خرید بلیط اتوبوس شیراز اهواز سفر شما راحت‌تر، کم خطرتر و سریع‌تر رقم می‌خورد.

منبع : علی بابا (https://www.alibaba.ir/)

امتیاز: 
میانگین: 5 (1 vote)