چگونه دختر با حجاب برای ازدواج پیدا کنم

یک نت ـ برای من حیا و حجاب کامل مهم است چگونه دختری همتای خودم انتخاب کنم که مشکل نداشته باشیم؟
حجاب

یک نت ـ برای من حیا و حجاب کامل مهم است چگونه دختری همتای خودم انتخاب کنم که مشکل نداشته باشیم؟

پاسخ:

ما انسان ها به طور کلی دو لایه داریم: لایه اجتماعی (ظاهری) - لایه روان شناختی (درونی)
شناخت لایه اجتماعی نسبتا آسان است. مگر این که فرد اهل تظاهر و دو رویی باشد. شناخت لایه های باطنی راحت نیست. معمولا  افراد خودشان هم از منش و شخصیت و ضعف های خود آگاه نیستند. گاهی دو نفر که از یک پدر و مادر هستند به دلیل شخصیت و اخلاق متفاوت نمی توانند در یک اتاق زندگی کنند. نمی توانند یک کار و برنامه مشترک داشته باشند. بنابراین برای شناخت عمیق و کشف همتایی و تناسب ها و داشتن ازدواج موفق هر دو طرف باید اقدامات زیر را داشته باشند:

- مهار هیجان ها
- تحقیقات کامل کانال های متعدد : همسایه، اقوام، محل تحصیل، محل کر
- جلسات متعدد خانوادگی و دو نفره در زمان ها و مکان های مختلف
- کمک گرفتن از مشاور ازدواج حاذق و کار بلد. (آموزش + مصاحبه + آزمون ها)

تذکر مهم:
- دینداری ابعاد ظاهری، رفتاری، شناختی، عاطفی، اجتماعی و اقتصادی دارد. معمولا در جامعه به بعد ظاهری دینداری توجه می شود. دیندار حقیقی هم بعد ظاهرش و هم بعدباطنیش دینی است.

- لایه های ظاهری دینداری سهم از شناخت افراد دارد. ممکن است فردی ظاهری دیندار داشته باشدبا باورهایی پوک و تزریقی. ممکن است فردی ظاهرش دینی نباشد ولی باورها و منطق و اخلاقش به حقیقت دین نزدیک باشد. بنابراین نباید زود قضاوت کنید و شتابزده عمل. کشف این امر نیز ساده نیست و نیاز به زمان و مشاوره دارد. تناسب در سطح و عمق دینداری یکی از مؤلفه های ازدواج موفق است باید تناسب های دیگر مانند تناسب در نگرش ها، قدرت سازگاری، سن، فرهنگ، ضریب هوشی، اقتصاد و... با جلسات و تحقیقات و مشاوره بررسی شود.

- اگر پوشش برایتان مهم است هرگز به امید این که فرد بعدا حجاب کامل داشته باشد ازدواج نکنید. او ظاهرش را مخفی نکرده است. افراد زیادی به امید تغییر دادن ازدواج می کنند و فردا در زندگی مشترک گرفتار اختلاف و تنش می شوند. اگر اعتقاد دارید باورهایش به شما نزدیک است شتاب نکنید. اگر خودش پوشش را تغییر داد می توانید تصمیم بگیرید. دختری که به خاطر عشق و علاقه حجاب کامل را انتخاب می کند در زندگی به خاطر یک اوقات تلخی هم آن را کنار می گذارد.

- در جامعه افراد همتا هستند باید جستجو کرد تا یافت. جوینده یابنده است. واسطه های امین و آشنای با دو طرف اینجا نقش مهمی دارند.

- واسطه معمولا لایه های ظاهری شخصیت را می شناسد بنابراین بررسی و شناخت لایه های عمقی با روش بالا باید باشد.

- همن طور که برای رانندگی لازم است شناخت و مهارت هایی داشته باشیم. برای ازدواج موفق باید مهارت ها و قابلیت هایی داشته باشیم مانند مهارت مدیریت خشم، پختگی و بلوغ (عاطفی، اجتماعی، شناختی)، حل اختلافات با تفکر منطقی و مذاکره و.. . این مهارت ها قبل از ازدواج باید شکل گرفته باشد. وگرنه باید از مشاوره و مطالعه آنها را آموخت.

بیشتر بخوانید:

17 سالمه عاشق يه مرد متاهل شدم

از چهار سالگی دچار خود ارضایی بودم

دختر 18 ساله وعاشق پسر عمو

عاشق دختر همسایه شدم

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده