حسادت به دختر زیبای فامیل

یک نت ـ اینکه دختری در فامیل هست که هم زیباست و تازگی هم با یک ادم پولدار ازدواج کرده و خوشبخت هست. من خيلي غصه مي خورم
حسادت به دختر زیبای فامیل

یک نت ـ موضوعی بسیار آزارم می دهد و باعث غصه ام می شود. اینکه دختری در فامیل هست که هم زیباست و تازگی هم با یک ادم پولدار ازدواج کرده و خوشبخت هست. من خيلي غصه مي خورم، همش مي گویم کاش من هم زيبا بودم، خدا اونو چقدر دوست داشته و داره و چرا منو دوست نداره؟

پاسخ:

 هر انساني شرايط خاص خود را دارد. هر دختري معمولا روزي ازدواج مي کند. اين اشتباه است که خود را با ديگري مقايسه کنيد.

 اگر خود را با ديگران مقايسه کنيد حتي اگر بهترين شرايط را داشته باشيد باز هم از زندگي تان راضي نخواهيد بود زيرا انسان در اين مقايسه معمولا نقاط ضعف خود و نقاط قوت ديگران را مي بيند.

 شما از باطن زندگي ديگران خبر نداريد و آنها نيز دوست ندارند مشکلات احتمالي شان را به ديگران بازگو کنند. گاهي افرادي را مي بينيم که هزينه هاي هنگفتي صرف عروسي شان مي کنند ولي بعد از چند سال طلاق مي گيرند. آيا يعني خوشبخت هستند يا خوشبخت بوده اند.

به نظر مي رسد که چند باور در ذهن شما وجود دارد که باعث چنين عذابي براي شما مي شود و بايد اين باورها را ارزيابي کنيم و ببينيم آيا درست هستند يا خير. براي مثال:

1.  کسي که ثروت زيادي داشته باشد خوشبخت است.

2.  کسي که غرق در ثروت و امکانات باشد خدا دوستش دارد.

3. هر کس زيبا باشد راحت تر و بهتر ازدواج مي کند.

در مورد باور اول گاهي مي بينيم که فرد با وجود ثروت لحظه اي احساس خوشبختي نمي کند پس ثروت لزوما احساس خوشي و خوشبختي را به همراه ندارد بلکه يکي از مقدمات رضايت است.

در مورد باور دوم اگر اين باور درست باشد بايد پيامبران و اولياء الهي غرق در نعمت و ماديات باشند که چنين نبوده و مصيبات زيادي براي اولياء الهي پيش مي آمده است.

در مورد مقدمه سوم اگرچه زيبايي يکي از ملاک هاي ازدواج است ولکن اولا زيبايي کمي سليقه اي است و ثانيا هر کسي بهره اي از زيبايي را دارد و اگر چنين نبود بايد برخي افراد که به نظر زيبايي کمتري دارند هيچ گاه ازدواج نمي کردند در حاليکه همه روز ازدواج مي کنند و گاه چنين افرادي ازدواج هاي بسياري موفق و بهتري دارند.

سعي کنيد خود را با کسي مقايسه نکنيد. بخاطر نعمت هايي که در زندگي داريد خدا را شکر کنيد. اينکه او با چه کسي ازدواج کرده است اصلا مهم نيست مهم اين است که شما ازدواج خوبي داشته باشيد ازدواجي که باعث شادي شما باشد و خوشبخت شويد.

بیشتر بخوانید:

دوست دارم ازدواج کنم از تنهایی خسته شدم

عاشق شوهر خاله‌ام كه 60 سال دارد شده‌ام

با يه پسر از طريق چت رابطه داشتم !!

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده