فروش روغن به سوپرمارکت‌ها به شرط خرید اقلام کم‌مصرف +عکس

یک نت ـ شرط عجیب برای سوپرمارکت‌های بوشهر/عرضه روغن به شرط خرید اقلام کم مصرف!
فروش روغن

یک نت ـ تعدادی از فعالان صنفی سوپر مواد غذایی ضمن حضور در اتاق اصناف مرکز استان بوشهر ضمن انتقاد شدید از وضعیت نابسامان عرضه کالاهای مختلف توسط شرکت‌های توزیع گفتند: این روزها با کاهش شدید عرضه تعدادی از اقلام ضروری، شرکت‌های توزیع دارند به سوپرمارکت‌های بوشهر اجحاف می‌کنند.

یکی از این فعالان صنفی تأکید کرد: با کاهش شدید عرضه روغن خوراکی، برخی شرکت‌های توزیع شرط‌ عجیبی برای فروش روغن به سوپرمارکت‌ها دارند. آن‌ها در فاکتور خود درج کرده‌اند که فروش روغن به سوپرمارکت‌ها منوط به خرید اقلام کم‌مصرف دیگر مثل رب گوجه‌فرنگی، کنسرو تن ماهی، چای و باطری قلمی است.

وی گفت: سوپرمارکت‌ها برای تأمین روغن خوراکی مردم، تبدیل به انباری از باطری قلمی، کنسرو ماهی و... شده‌اند.

جوکار دیگر فعال صنفی سوپر مواد غذایی می‌گوید: در شش ماه اخیر با افزایش پله کانی قیمت اقلام مختلف مواجه شده‌ایم. این موضوع باعث شده سرمایه فعالان صنفی به لحاظ ارزش به‌شدت کاهش یابد.

وی می‌افزاید: تا 15 روز قبل قیمت ماکارونی برای مصرف‌کننده 5500 تومان بود اما امروز به 7800 تومان رسیده است. روغن به‌عنوان یک کالای استراتژیک که موردنیاز همه‌روزه خانواده‌ها است نیز به‌شرط باطری و تن ماهی می‌فروشند.

دیگر کاسب بوشهری می‌گوید: این روزها با کاهش عرضه تعدادی از اقلام مهم غذایی مواجه شده‌ایم. با گرانی گوشت قرمز مردم سویا را جایگزین گوشت کردند اما امروز با کاهش شدید عرضه سویا هم مواجه شده‌ایم.

جوکار در ادامه صحبت‌های همکار خود می‌گوید: بستنی در دو هفته اخیر حدود 50 درصد گران شده. شرکت‌های توزیع اعلام کرده‌اند که مواد شوینده هم در آینده بسیار نزدیک حداقل 25 درصد افزایش قیمت خواهند داشت. لبنیات هم در یک ماه اخیر با افزایش قیمت همه‌روزه مواجه بوده‌اند. در حال حاضر اگر کسی بتواند باواسطه و رایزنی از کارخانه روغن بخرد باید حدود 12 میلیون تومان بیش از چهار ماه قبل هزینه کند./فارس

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده