دوست دارم ازدواج کنم از تنهایی خسته شدم

یک نت ـ دختر 32ساله اي هستم که تابحال خواستگار زياد داشتم، اما درکل قسمت نشده،از طرفيم دوست دارم ازدواج کنم ازتنهايي و... خسته شدم،ميترسم به گناه هم بيفتم، چرا هر چي دعا ميکنم جور نميشه؟
تنهایی

یک نت ـ من دختر 32ساله اي هستم که تابحال خواستگار زياد داشتم، اما درکل قسمت نشده،از طرفيم دوست دارم ازدواج کنم ازتنهايي و... خسته شدم،ميترسم به گناه هم بيفتم، چرا هر چي دعا ميکنم جور نميشه؟ حکمت خداچيه؟ ايا ممکنه کسي منو طلسم کرده باشه؟ بايد چيکارکنم؟

بیشتر بخوانید:

ازدواجی با دختری که قبلا با پسری چت میکرده درسته؟

پاسخ:

ما نبايد همه چيز را به حكمت خدا نسبت دهيم در بسياري از مواقع علل مشكلات به خود ما انسان ها و شرايط باز مي گردد.

دختري نزد خانم كف‌بيني رفت و گفت. كف دستم را ببين به نظر شما اين خواستگار، من را مي‌پسندد. كف‌بين گفت نه‌خير. او با تعجب گفت: ولي شما كه اصلا به كف دستم نگاه نكردي؟! كف‌بين خنديد و گفت: قيافه و وضعيت ژوليده‌ات را كه ديدم اين‌جا از روان‌شناسي چهره استفاده كردم.[1] البته اين مزاح بود و در مورد شما صادق نيست ولي منظور اين است كه گاهي علل مشكل به همين سادگي است قابل كشف است ولي ما به دلائل #راحتيـطلب، و فرار از #مسؤليت تغيير خود و شرايط براي رسيدن به مقصود دنبال ميان‌برهاي غير علمي (رمال، فالگير وكف‌بين و...) مي‌رويم. از سؤال‌های مهم که اخیراً بسیار رواج یافته است این است که چرا خواستگار نداريم و يا چرا خواستگار می‌رود و پشت سرش را هم نگاه نمی‌کند. دختران و خانواده‌هاي زياد بدون در نظر گرفتن عوامل مختلف در همان وهله اول ذهنشان به سمت بسته شدن بخت و سحر و طلسم شدن مي‌رود، از سويي هم افراد سودجويي به عنوان دعانويس و رمال و.. بدون اين كه عللي را بررسي كنند صد در صد به افكار آنها را تأييد مي‌كنند تا به خواسته‌هاي مادي و گاهي نامشروع خود برسند. اين در حالي است كه نداشتن خواستگار يا بازنگشتن او می‌تواند علل مختلف زير را داشته باشد:

الف: عوامل طبیعی:

1- دختر: شلخته بودن، بدلباسی، بی‌توجهی به نوع استفاده از واژه‌ها و کلمات، توقعات سنگین(مادی یا معنوی)، بیماری روانی یا جسمانی، اجتناب از جمع زنان و شرکت نکردن در مراسم آنان.

2- خواستگار: دمدمی مزاج و شخصیت بی ثبات، تصور این که دختر با اهداف و معیارهای او تناسب ندارد، ترس از توقعات (مادی یا معنوی ) سنگین، برداشت ابتدایی نادرست از خانواده دختر و تصحیح برداشت با روبرو شدن( انتظار مال‌دار بودن و...)

بیشتر بخوانید:

مادرم با ازدواجم با دختر مورد علاقم مخالفه

3- خانواده دختر: پدر سالاری یا مادرسالاری و ترس خواستگار و خانواده از دخالت آنها، وجود بیمار جسمی یا روانی در خانواده (اعتیاد، معلول و...) وجود دختر بزرگ تر در خانواده، رو راست نبودن و مخفی کاری و دادن اطلاعات متناقض.

4- خانواده پسر: پدر سالاری یا مادرسالاری و دخالت زیاد در تصمیم گیری پسر، بد دانستن دوستی دختر با پسرشان، اصرار خانواده بر ازدواج و فرار پسر از ازدواج و..

5- افراد بیگانه و دشمنان کینه توز: دو به هم زدن و دادن اطلاعات نادرست به خانواده پسر.

6- پسران بخت‌برگشته: گاهي نپذيرفتن دختر عفيف و باحيا از سوي پسران هديه و نعمت خداوند به دختر است. قرآن از ما مي‌خواهد كه زنان پاكان بايد براي مردان پاكان باشد در واقع اينجا پسر بخت برگشته است كه با نداشتن گوهر ايمان، گوهري( دختر عفيف) را از دست مي‌دهد.[2]

7- تورم و تجملات و بي كاري و ترس از ازدواج: چون خواستگار بايد نفقه بدهد وقتي به طور جدي مواجه مي شود كه بايد از فردا به فكر اقتصاد و نفقه باشد ممكن است دچار هراس شود يا از ابتدا خواستگاري نروند يا وسط را كنار بكشند.

ب: عوامل معنوی:

1- امتحان الهی: دنیا محل آزمایش است هر کسی به گونه ای آزمایش می شود فقر، ثروت، بیماری جسمی و روانی، و...و تاخیر در ازدواج نیز می تواند نوعی امتحان الهی باشد.

2- سحر: افرادی که ساحر باشند خیلی خیلی کم‌اند چون علم است و نیاز به تخصص دارد. ولی اصل سحر وجود دارد. برای سحر لازم نیست از دعا نویس کمک بگیرید. خودتان از دعاهای مفاتیح الجنان کمک بگیرید. با اين كه سحر يكي از عوامل نيامدن خواستگار است، ولي اغلب بقيه عوامل را لحاظ نمي‌كنند و به همين علت كه نياز به تخصص است و كار هركسي نيست و خيلي احتمال وقوعش كم است، تمركز دارند. در آخر همين بخش راه‌هاي دفع و رفع سحر و طلسم بيان شده‌است اگر چيزي هم باشد با اين راه‌ها گره باز نمي‌شود به جاي تمركز بر قدرت سحر، به قدرت خداوند و سخنان ائمه (عليهم السلام) و مراجع تقليد اعتماد كنيم.

3- گناهان: در دعای کمیل می‌خوانیم خدایا گناهانی که نعمت‌های مادی و معنوی را از من منع می‌کند برطرف کن.

نکته: توصیه آیت‌الله بهجت برای ازدواج: نماز جعفر طیار، زیارت عاشورا و صدقه دادن[3]

[1] . محمدحسين قديري، شوخ‌طبعي‌هاي طلبگي، ص 86.
[2] . محمدحسين قديري، ماهنامه خانه خوبان، شماره 62.
[3] . سيدمحمدتقي علوي و محمدحسين قديري، مشاوره زير گنبد فيروزه اي، مركز مشاوره موسسه امام خميني، ص50 .

موفق باشيد

بیشتر بخوانید:

آیا ازدواج با دختر بزرگتر از خودم کار درستیه ؟

با یه پسر در فضای مجازی دوست شدم

نمیدونم با دختر همسايه ازدواج کنم یا دختر دایی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده