زمان انتخابات مجلس 98

زمان انتخابات 98,تاریخ دقیق انتخابات مجلس یازدهم,تاریخ انتخابات نمایندگان مجلس 98,زمان انتخابات شورای شهر 98,زمان انتخابات مجلس دوازدهم,زمان تبلیغات انتخابات مجلس 98,زمان ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 98,تاریخ انتخابات مجلس
زمان انتخابات مجلس 98

یک نت ـ تاریخ انتخابات مجلس 98

بر اساس آخرین اخبار انتخابات، ستاد انتخابات کشور تاریخ دقیق انتخابات مجلس 98 را مشخص کرد و برنامه زمان‌ بندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد. طبق این برنامه زمانبندی، ثبت نام داوطلبان از دهم تا شانزدهم آذر در محل فرمانداری ها در تمام 290 حوزه انتخابیه انجام گرفت.

همچنین پس از بررسی سوابق و صلاحیت داوطلبان در مراجع چهارگانه و اعلام نظر شورای نگهبان، وضعیت تایید صلاحیت یا رد صلاحیت اولیه هفته گذشته به اطلاع داوطلبان نمایندگی مجلس رسید و رد صلاحیت شدگان 3 روز برای اعتراض به رد شدن صلاحیتشان فرصت یافتند. به گفته سخنگوی شورای نگهبان و رئیس ستاد انتخابات کشور در نتیجه بررسی مجدد اعتراضات، 2 هزار نفر تایید شدند و تعداد نامزدهای انتخابات مجلس به 2 هزار و 100 نفر افزایش یافت. در نهایت وزارت کشور در 22 بهمن 98 اسامی نهایی نامزدهای انتخابات را به مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌کند.

تبلیغات انتخاباتی از 24 بهمن آغاز می‌شود و داوطلبان تا سی‌ام بهمن می‌توانند برنامه های خود را تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه های انتخابیه اعلام کنند و ستادهای خود را راه اندازی کنند.

زمان برگزاری انتخابات مجلس 98

تاریخ دقیق انتخابات مجلس 98 و رای‌گیری هم در روز جمعه دوم اسفند خواهد بود و کاندیداها لازم است اکثریت مطلق آرا را به دست آورند تا راهی بهارستان شوند. به عبارتی لازم است در روز انتخابات حداقل 50 درصد ارای رای دهندگان حوزه انتخابیه خود را بدست آورند در غیر این صورت دو نفر اولی که بیشترین رای را به دست آورده باشند راهی رقابت در دور دوم انتخابات مجلس 98 می شوند که در اردیبهشت 99 برگزار می شود و روز دقیق آن اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز 2 اسفند 98 انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات متصدیان برخی مشاغل برای نامزدی در انتخابات مجلس 98 باید تا شانزدهم خرداد استعفا داده باشند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده